Gå til innhold

Har sett Harry Potter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og konkludert med at den skal IKKE søster på syv se med det første!!! :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldig gris. Har billetter til søndag vi, kan nesten ikke vente.

Minstemann på 7 skal IKKE med, men det skal eldste mann på 9 (nesten 10) Har lest alle bøkene flere ganger, og kom tidlig fram til at dette nok blir den svarteste og mest skumle filmen.

Skrevet

Den var voldsom ja. Jeg har ikke lest bøkene, men søster på 13 som jeg hadde med har lest de da, så hun var jo forberedt sånn sett.

Skrevet

Ja, tja, synes det ikke var så mange flere enkeltscener som var skumlere enn i de tidligere HP-filmene, men den var sort sett mye mørkere og det var flere scener som var veldig voldsomme. Enig at dette ikke er for barn, og forstår godt debatten om aldersgrensen som ble satt. Men både boken er myntet på fjortenåringer (og oppover ;) ) så det er nå ikke en "voksenfilm" heller.

Det var ting som var både bra og dårlig med filmen, men til dere som skal se den: Det er bare å storglede seg! Og løp for å få kjøpt billetter dere som ikke har allerede.

En liten nota bene til slutt, jeg ble helt rørt når jeg så trailer til Narnia - Løven, heksa og klesskapet. Oooh, gleder meg! :hoppe:

Skrevet

Da gleder jeg meg ja, skal se den i kveld. 12 åring og 13 åring burde tåle denne da, ja og lillebror på 27, hehe. Var med nød og neppe jeg fikk billetter i går kveld.....

Skrevet

Min tolvåring og venninden skal se den sammen på kino i kveld, regner med at de klarer det uten voksne. Men åtteåringen kan bare drømme om å få se den, i hvertfall på kino. Kanskje, KANSKJE skal han få se den her hjemme, når jeg har sett den først og kan sitte sammen med han i sofaen. Men jeg tviler.

Skrevet

Min niåring skal ikke se den filmen i hvert fall. Hun er uansett veldig lettskremt av slike ting.

Skrevet

Jeg har ikke sett filmen enda, men boka er skummel og trist. Hvis de har lest boka synes jeg de skal få se filmen, men det er med god grunn at filmen har fått 11 års aldersgrense.

Skrevet

Filmen er skummel, ja... Og trist.

Men det var også mange morsomme scener, jeg tror ikke jeg har ledd så mye gjennom de andre filmene.

Vi så lite til Alan Rickman i filmen, for lite etter min mening. I boka er jo Snape en av de mest interessante og mystiske personene.

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med å lese bok nummer 4 (i natt!), er filmen like bra som boka? Jeg var ikke ubetinget begeistret for de første filmene, syntes de ble for barnslige. Av bøkene liker jeg best de to siste.

Skrevet
Vi så lite til Alan Rickman i filmen, for lite etter min mening. I boka er jo Snape en av de mest interessante og mystiske personene.

Jeg er også Snape fan, og Alan Rickman er genial i rollen.

Skrevet

Jeg hadde sinnsykt høye forventinger til denne filmen så trodde jo den skulle være helt utrolig fantastisk...men den er jo helt grei. Bra :)

Viktor Krumm....mmm :sjarmor:

Skrevet

Viktor Krumm....mmm :sjarmor:

:Nikke:

søsteren min sa da han dukket opp på lerretet; "Stygg, stygg, stygg, stygg, stygg" - noe fikk meg til å tenke at hun nok heller mente det motsatte ;)

Men "Fredrik" var søt han og da ;)

Skrevet

Kjempegod film.

Må si at etter alle oppslagende som har vært i media den siste tiden, så ble jeg overrasket over at den ikke var verre.

Skrevet

Har også sett filmen, og syntes den var veldig bra.

Men har de klippet den litt vel mye? Eller er det bare meg som savnet en forklaring på at Barty Crouch lå der ute i skogen?

(Har jo lest boka og vet hvorfor, men filmen burde vel forklare det også?)

Forøvrig: genialt, godt laget, bra skuespillere osv.

Og det at de kuttet ut Dobby og Winky var vel ikke noe stort tap ;)

Skrevet

Herlige Krum :sjarmor: Og enig, gjorde ingenting at de kuttet ut Dobby og Winky ;)

Skrevet

Men han tjukken var ikke med... Det var littdumt da, han er jo søøøt ;)

Skrevet

Synes Harry Potter var kjempe bra jeg! Menne.. bare lurer på... Humlesnurr har forandret stemme siden første film! ;) Tihi.. skjønner jo at det er to forskjellige personer som spiller rollen.. men hvordan kan det ha seg at Humlesnurr i den første filmen har en ganske så bestefaraktig stemme, mens han i denne filmen har en ganske så kraftig stemme og virker mer sprek? :ler: han første humlesnurr virker mer mystisk og har glimt i øyet, ikke minst eldre.. mens han andre virker litt mer eh.. ikke så mystisk! Noen som har lagt merke til det? eller er det bare jeg som er litt pirkete! tihi..

Skrevet
Synes Harry Potter var kjempe bra jeg! Menne.. bare lurer på... Humlesnurr har forandret stemme siden første film!  ;)  Tihi.. skjønner jo at det er to forskjellige personer som spiller rollen.. men hvordan kan det ha seg at Humlesnurr i den første filmen har en ganske så bestefaraktig stemme, mens han i denne filmen har en ganske så kraftig stemme og virker mer sprek?  :ler: han første humlesnurr virker mer mystisk og har glimt i øyet, ikke minst eldre..  mens han andre virker litt mer eh.. ikke så mystisk! Noen som har lagt merke til det? eller er det bare jeg som er litt pirkete! tihi..

Du er lang ifra den første nei! Jeg er ikke så begeistra for at Gambon overtok rollen da den første Dumbledore-skuespilleren døde. Han er så brysk, og glimtet i øyet som du nevner er borte.

Han har også uttalt seg i intervjuer at han ikke vil sette seg inn i bøkene, han mener det ikke er noe spesielt å lese seg til der. Hele fyren virker usympatisk, særlig i denne filmen. Merkelig, spør du meg...

På et HP-forum jeg er ønsker svært mange at han skal bli byttet ut - og gjerne med Ian McKellen (Gandalf!) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...