Gå til innhold

Føler jeg holder på å bli incel.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
nisselue skrev (Akkurat nå):

Sånn funker det - hvordan? At når det blir press på plassene så kvoterer man kvinner?

Ja, når det er et høyt karaktersnitt på en studieplass, kan i prinsippet noen bli kvotert for å sikre en viss balanse.

Anonymkode: 898d5...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Situasjonen akkurat nå er vel at menn TRENGER kvotering innen de fleste akademiske utdanninger siden damer gjør det bedre. Ingen trenger kvotering innen rørfag, tømrer eller helsefagarbeider for den saks skyld, ettersom konkurransen om studieplassene er liten. Svært enkelt prinsipp.

Du bare stadfester et aksiom (menn TRENGER kvotering) uten å rettferdiggjøre det. Det eneste jeg kan forstå ut ifra det du skriver som skulle tilsi at det du skriver er riktig er om det er viktigere med kjønnsbalanse enn med kompetanse. Altså at man velger basert på utovertiss og innovertiss før man bryr seg om hvor flinke de er. Er det virkelig et mål du ønsker?

Endret av nisselue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, når det er et høyt karaktersnitt på en studieplass, kan i prinsippet noen bli kvotert for å sikre en viss balanse.

Ok. Så kjønn over kompetanse da. Jeg forstår ikke ønsket om et slikt mål, men det er nå meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nisselue skrev (1 minutt siden):

Du bare stadfester et aksiom (menn TRENGER kvotering) uten å rettferdiggjøre det. Det eneste jeg kan forstå ut ifra det du skriver som skulle tilsi at det du skriver er riktig er om det er viktigere med kjønnsbalanse enn med kompetanse. Altså at man velger basert på utovertiss og innovertiss før man bryr seg om hvor flinke de er. Er det virkelig er mål du ønsker?

I noen yrker trenger man det ja. Du kan spørre deg selv om du helst vil ha en mannlig eller kvinnelig psykolog blant annet. Man trenger begge, det handler om preferanser.

Anonymkode: d14bd...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bare stadfester et aksiom (menn TRENGER kvotering) uten å rettferdiggjøre det. Det eneste jeg kan forstå ut ifra det du skriver som skulle tilsi at det du skriver er riktig er om det er viktigere med kjønnsbalanse enn med kompetanse. Altså at man velger basert på utovertiss og innovertiss før man bryr seg om hvor flinke de er. Er det virkelig er mål du ønsker?

Jeg er tilhenger av kvotering fordi jeg ser at menn pr nå faktisk trenger litt hjelp. Tragisk at de ikke ser det sjøl, men tror det er noe bare damer har nytte av. Tallenes tale et klare her, jenter gjør det rett og slett bedre enn gutter

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nisselue skrev (3 minutter siden):

Ok. Så kjønn over kompetanse da. Jeg forstår ikke ønsket om et slikt mål, men det er nå meg da.

Det er jo menn som trenger kvotering til godt lønna statusyrker nå, ikke damer. Alle kommer inn på tømrer eller rørlegger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er tilhenger av kvotering fordi jeg ser at menn pr nå faktisk trenger litt hjelp. Tragisk at de ikke ser det sjøl, men tror det er noe bare damer har nytte av. Tallenes tale et klare her, jenter gjør det rett og slett bedre enn gutter

Jeg er litt overrasket over at du foretrekker mindre kompetente personer i viktige yrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo menn som trenger kvotering til godt lønna statusyrker nå, ikke damer. Alle kommer inn på tømrer eller rørlegger. 

Ja, kjønn over kompetanse. Ren galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt overrasket over at du foretrekker mindre kompetente personer i viktige yrker.

Jeg tenker (selv om jeg er feminist) at vi trenger en balanse i lønn og status. Gutter trenger forbilder. Derfor er jeg for kvotering av menn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker (selv om jeg er feminist) at vi trenger en balanse i lønn og status. Gutter trenger forbilder. Derfor er jeg for kvotering av menn. 

Joda jeg skjønner det, men det innebærer at du må forbigå noen som er flinkere for å tekkes en kjønnsratio med heller vagt definert kost/nytte -verdi.

Hva du vil frem til med forbilder aner jeg ikke. En kvotert mann er ikke et forbilde for andre menn eller gutter. Er det virkelig slik kvinner ser på det? Bare det sitter en kvinne der uansett grunn så er hun et forbilde?

Endret av nisselue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nisselue skrev (Akkurat nå):

Joda jeg skjønner det, men det innebærer at du må forbigå noen som er flinkere for å tekkes en kjønnsratio med heller vagt definert kost/nytte -verdi.

Hva du vil frem til med forbilder aner jeg ikke. En kvotert mann er ikke et forbilde for andre menn eller gutter. Er det virkelig slik kvinner ser på det? Bare det sitter en kvinner der uansett grunn så er hun et forbilde?

Tenker det er verdt det, at en gutt med litt dårligere karakterer kommer inn på f.eks. medisin eller psykologi for å sikre en viss balanse. Ønsker ikke et  matriarkat mer enn et patriarkat, og akkurat nå trenger menn mer støtte 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI. Jeg er mye eldre enn deg og jeg kan lett kjenne meg igjen i følelsene om å ikke være den mest attraktive på markedet. Jeg var også 20 år og følte alle var penere og finere enn meg og at jeg aldri kom til å finne noen. Og jeg er 100 prosent sikker på at om jeg var 20 år i dagens samfunn hadde jeg følt meg ennå dårligere enn jeg gjorde da jeg var 20 for 18 år siden. 

Men jeg kan også fortelle deg at når jeg ser bakover på de guttene jeg har vært sammen med eller hatt forhold til, så har det aldri vært guttene som ligger rundt eller scorer 10 av 10 på utseende. Jeg er en person som liker folk fordi de er morsomme, snille, smarte, engasjerende og viser at de er interessert i å bli kjent med meg. Også må man jo ha en viss tiltrekning, men det har for min del mindre å gjøre med utseende. Jeg har likt menn med ølmage, tidlig hårtap, lave menn, men jeg har alltid vært tiltrukket når har likt de som person. Men de har vært åpne og hyggelige. Og de har hatt gode samtaler med meg. Så mitt råd er å bare være interessert i folk. Snakk med kvinner som om de er personer med humor og kunnskap og empati, så tipper jeg at du finner noen du klikker med etterhvert. Kanskje vil du oppleve at noen bare vil være vennskaplige, men plutselig kan du finne kjemi med noen. 
Forresten... Nå er jeg nærme 40, og alle venninnene mine er stort sett sammen med veldig vanlige menn. De fleste bryr seg ganske mye mer om at mennene deres er gode fedre, morsomme livspartnere, gode samarbeidspartnere og folk de liker, enn utseende. 
Alle som sier kvinner som helhet bryr seg kun om utseende lyver. Noen gjør det sikkert, og kanskje noen flere når dere er unge, men stort sett vil kvinner bare bli kjent med menn de trives skikkelig godt med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pressplay skrev (21 timer siden):

Dette ser du veldig lett hvis du sammenligner norske gutter fra etnisk norske familier med gutter fra familier med arabisk eller afrikansk bakgrunn (heretter kalt norsk, arabisk og afrikansk). 

Norske gutter er oppdratt til å trå lett rundt andre mennesker, vi skal være milde, moderate og i vår kultur er det å være macho ofte forbundet med negativitet. Vi blir ofte oppdratt til å være forsiktige ovenfor kvinner for å ikke trå over noen grenser (som er bra, men kan gjøre menn overforsiktige) i tillegg til the Norwegian stiffness som vi alle nordmenn har og ofte blir påpekt av utlendinger. 

Arabiske og afrikanske kulturer er annerledes. Der vokser de opp i macho kulturer der de er pågående og setter seg selv først med ønske om å være den dominerende i flokken. "Bad guy" mentalitet er mer normalisert. 

Denne forskjellen ser man allerede på barneskolen hvor norske gutter ofte blir overkjørt av arabiske/afrikanske i sosiale settinger fordi det faller seg naturlig. Sistnevnte tar mer plass og krever sin plass. 

Uansett hvor likestilte vi blir så tiltrekkes kvinner av menn som er dominante og her gjør feminismen norske menn en bjørnetjeneste ved å file av kantene på norsk maskulinitet. 

Det er vel heller omvendt - norske gutter er oppdratt til å tenke som individer, mange steder utenfor Europa tenker man mer i flokk og som del av familie.

Norske gutter har ingen kvaler med å snakke med jenter, bli venn med dem eller drikke seg full med dem. Mens i andre kulturer er kjønnene mer adskilt og det er strengere regler for hvordan man kan date. 

Anonymkode: 058e0...c6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det er verdt det, at en gutt med litt dårligere karakterer kommer inn på f.eks. medisin eller psykologi for å sikre en viss balanse. Ønsker ikke et  matriarkat mer enn et patriarkat, og akkurat nå trenger menn mer støtte 

Jammen .. hvorfor? Du sier det skal sikre balanse, men hva skal det tjene til annet enn balansen for sin egen del?

Og hvor kommer matriarkatet eller patriarkatet inn i dette i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du bare visste hvor mange komplekser jenter/kvinner også sliter med.. 

Forskjellen er jo at jenter/kvinner får kjæreste uansett, selv om de har dårlig selvtillit og komplekser.

Anonymkode: 7f6c6...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nisselue skrev (6 timer siden):

Hva du vil frem til med forbilder aner jeg ikke. En kvotert mann er ikke et forbilde for andre menn eller gutter. Er det virkelig slik kvinner ser på det? Bare det sitter en kvinne der uansett grunn så er hun et forbilde?

Men forstår du ikke det da? Menn er jo de som må kvoteres inn til utdanninger der de ikke kommer inn nå for tida, ikke kvinner. Jeg er for kvotering for å jevne ut litt, særlig for menn, som faktisk er de som sliter mest med utdanning i Norge i dag  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forskjellen er jo at jenter/kvinner får kjæreste uansett, selv om de har dårlig selvtillit og komplekser.

Anonymkode: 7f6c6...fc6

Det er ikke som at menn ikke får damer på grunn av de tingene han nevnte, sånne ting sitter i hodet bare, selv om de er overbevisende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men forstår du ikke det da? Menn er jo de som må kvoteres inn til utdanninger der de ikke kommer inn nå for tida, ikke kvinner. Jeg er for kvotering for å jevne ut litt, særlig for menn, som faktisk er de som sliter mest med utdanning i Norge i dag  

Og om legen min har et karaktersnitt på 5,9 eller 5,7 spiller ikke så stor rolle, det er det verdt for å sikre likestillingen. Ingen snakker om en krevende utdanning for en med 3 i snitt, liksom. Og jeg gjentar, vi snakker om kvotering av menn her, for det er de som trenger det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nisselue skrev (7 timer siden):

Kan jeg få påpeke at disse du sier er menn du vil ha alle sammen er dine ex'er.

Gjerne påpek det. Men hva har det med saken? 
Hva kan være årsaken til at de er exer mon tro? Kanskje ikke alle lever fortsatt, kanskje jeg ble dumpet. Begge deler er sant, mest dessverre med det første forslaget. 

Anonymkode: 45e80...572

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så det du ser på er at det er menn og da burde jeg plutselig mene kvotering er en bra ting, er det så? Jeg trodde jeg var klar på det punktet at (kjønns)kvotering er problematisk ved at det forfordeler kjønn over kompetanse og ikke at det slipper til inkompetente kvinner. Fra dette høres det nesten ut som du tror jeg har snakket om at menn er mer kompetente enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...