Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Queen94 skrev (1 minutt siden):

Så lenge du trives med å prøve ulike jobber så er det jo helt gull. Men er det ikke enklere å bli på kun en plass? Besøksvenn har jeg hørt mye bra om, jobbet i hjemmetjenesten før og de som hadde besøksvenn ventet spent på den dagen i uka de endelig skulle komme tilbake. 

Ja vi har også besøksvenn der jeg nå jobber, det tror jeg er veldig bra for personene. Jeg setter meg av og til ned og prater med de jeg er å steller, vi har lite tid til det, da er de så takknemlige for at jeg tar meg tid til å prate litt. De er mange ganger veldig ensomme og ønsker kontakt med andre. De håper jeg kan komme igjen å bare prate med dem. Ja jeg har jobbet så lenge på samme sted, og kjenner at jeg har lite å gi lenger. Tror det at å være litt forskjellige steder, gjør at jeg klarer å ha mer å gi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Unn9 skrev (14 minutter siden):

Ja vi har også besøksvenn der jeg nå jobber, det tror jeg er veldig bra for personene. Jeg setter meg av og til ned og prater med de jeg er å steller, vi har lite tid til det, da er de så takknemlige for at jeg tar meg tid til å prate litt. De er mange ganger veldig ensomme og ønsker kontakt med andre. De håper jeg kan komme igjen å bare prate med dem. Ja jeg har jobbet så lenge på samme sted, og kjenner at jeg har lite å gi lenger. Tror det at å være litt forskjellige steder, gjør at jeg klarer å ha mer å gi.

De er ofte veldig ensomme og ønsker bare en liten prat ja, de er så takknemlige men i hjemmetjenesten har man kjempe dårlig tid og får ikke tatt 10 min med de engang. Hendte jeg kjørte tilbake i pausen min for å ta en prat med de men det ble for tungt for meg. 

Jeg skjønner litt at du ikke vil binde deg på en arbeidsplass egentlig, er jo ikke enkelt å jobbe med samme personene hele tiden. Jeg har jobbet 2,5 år på min arbeidsplass nå og er så lei av drama. Baksnakking og overdrivelse er virkelig slitsomt. Fordi man jobber der 5 dager i uken blir man på en måte en del av det. Jeg håpet på at ny plass skulle få det mentale stresse vekk. 

Skrevet
Queen94 skrev (5 minutter siden):

De er ofte veldig ensomme og ønsker bare en liten prat ja, de er så takknemlige men i hjemmetjenesten har man kjempe dårlig tid og får ikke tatt 10 min med de engang. Hendte jeg kjørte tilbake i pausen min for å ta en prat med de men det ble for tungt for meg. 

Jeg skjønner litt at du ikke vil binde deg på en arbeidsplass egentlig, er jo ikke enkelt å jobbe med samme personene hele tiden. Jeg har jobbet 2,5 år på min arbeidsplass nå og er så lei av drama. Baksnakking og overdrivelse er virkelig slitsomt. Fordi man jobber der 5 dager i uken blir man på en måte en del av det. Jeg håpet på at ny plass skulle få det mentale stresse vekk. 

Jeg skjønner at du jobber med noe av det samme som meg. Ja jeg er lei av baksnakking og overdrivelser. Det er sånn der jeg er også. De er hyggelige også, men der jeg har vært de siste årene, har det vært mye omorganisering og nye kollegaer i flere omganger. Så ja, nå vil jeg prøve noe helt annet. 

AnonymBruker
Skrevet
Queen94 skrev (35 minutter siden):

Hæ, fikk du plutselig tilsendt en kontakt elektronisk? Det virker jo ikke profesjonelt i det hele tatt. 
Jeg hadde ønsket at de ringte og avtalte et møte får kontraktskriving. 
Jeg har merker at de kommunale ikke er så flinke, skulle svare meg forje fredag, hørte ingenting ringte inn på tirsdag og hu som tok telefonen sa siden du ikke hørte noe og de som intervjuet deg er på ferie nå har du nok ikke fått stillingen. Også kommer denne smsen i dag?

Det å signere digitalt er jo greit, det har jeg gjort før også, men da har jo noen ringt meg og fortalt at jeg er innstilt som nummer 1 til stillingen, og at det kommer til å komme et tilbud sånn og sånn. Her hørte jeg ingenting, og den mailen kunne jeg fort ha hoppet over å registrere, for å si det sånn....

Den jeg fikk og takket ja til var også kommunal, og der kom det også digital signering, men der fikk jeg BÅDE sms og mail om at jeg var innstilt som nummer 1, og at tilbudet kom til å komme i løpet av så og så lang tid. 

Må innrømme at jeg bare avslo signeringen på den første stillingen uten å ringe eller maile hun som intervjuet meg om årsaken til det.... Det slo meg at jeg sikkert burde ha forklart, men samtidig hadde jo ikke de tatt kontakt i det hele tatt, så da gadd jeg rett og slett ikke.....

Høres ikke ut som om de har kommunisert i ditt tilfelle ihvertfall, når den som tar telefonen ikke vet noe....

Anonymkode: 83d65...754

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Unn9 skrev (1 time siden):

Gratulerer med jobb, selv om det ikke ble den😊 Kanskje de tenker seg litt om neste gang. 

Tusen takk! Jeg begynner på mandag, det blir spennende!

• Liker 1
Skrevet
Unn9 skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner at du jobber med noe av det samme som meg. Ja jeg er lei av baksnakking og overdrivelser. Det er sånn der jeg er også. De er hyggelige også, men der jeg har vært de siste årene, har det vært mye omorganisering og nye kollegaer i flere omganger. Så ja, nå vil jeg prøve noe helt annet. 

Virker egentlig veldig fristende og prøve det samme. Men problemet i mitt tilfelle er at jeg er veldig avhengig av tryggheten med å ha fast jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det å signere digitalt er jo greit, det har jeg gjort før også, men da har jo noen ringt meg og fortalt at jeg er innstilt som nummer 1 til stillingen, og at det kommer til å komme et tilbud sånn og sånn. Her hørte jeg ingenting, og den mailen kunne jeg fort ha hoppet over å registrere, for å si det sånn....

Den jeg fikk og takket ja til var også kommunal, og der kom det også digital signering, men der fikk jeg BÅDE sms og mail om at jeg var innstilt som nummer 1, og at tilbudet kom til å komme i løpet av så og så lang tid. 

Må innrømme at jeg bare avslo signeringen på den første stillingen uten å ringe eller maile hun som intervjuet meg om årsaken til det.... Det slo meg at jeg sikkert burde ha forklart, men samtidig hadde jo ikke de tatt kontakt i det hele tatt, så da gadd jeg rett og slett ikke.....

Høres ikke ut som om de har kommunisert i ditt tilfelle ihvertfall, når den som tar telefonen ikke vet noe....

Joda, elektronisk signeringer helt greit hvis som du sier de sender deg sms eller ringer men ikke bare sender den sånn ute av det blå. Nå fortiden får man 100 spam Mail per dag, veldig enkelt å ikke få den med seg.

Ja, ikke sant. Ble helt satt ut når sms plutselig kom. Jeg hadde lagt de vekk etter telensamtalen. 

Skrevet (endret)
Queen94 skrev (11 minutter siden):

Virker egentlig veldig fristende og prøve det samme. Men problemet i mitt tilfelle er at jeg er veldig avhengig av tryggheten med å ha fast jobb. 

Det skjønner jeg. Du er mye yngre enn meg. Jeg var også avhengig av trygghet med fast jobb i din alder. Mye har skjedd med meg i løpet av livet. Nå er jeg ikke så avhengig av det. Men jeg hadde ikke gjort det jeg gjør nå for 10 år siden. Ikke for 5 år siden en gang. 

Endret av Unn9
Skrevet
Unn9 skrev (22 minutter siden):

Det skjønner jeg. Du er mye yngre enn meg. Jeg var også avhengig av trygghet med fast jobb i din alder. Mye har skjedd med meg i løpet av livet. Nå er jeg ikke så avhengig av det. Men jeg hadde ikke gjort det jeg gjør nå for 10 år siden. Ikke for 5 år siden en gang. 

Du er jo godt voksen og har masse lærdom så det er kanskje derfor du er tøffere enn meg. Men det er veldig kult å høre at noen faktisk tar sjansen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Unn9 skrev (3 timer siden):

Så bra😊 Da høres det ut som du også får jobb😃

Neppe. De har mest sannsynlig gitt tilbud til noen andre som har bedt om betenkningstid.

Anonymkode: 35cbb...4fe

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du får en mail med «dessverre ble ikke du valgt»

Anonymkode: 8b8f0...8bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Neppe. De har mest sannsynlig gitt tilbud til noen andre som har bedt om betenkningstid.

Hvis de ber om betenkningstid,  har de kanskje fått tilbud et annet sted. Da sier de kanskje nei? Det er fremdeles  et håp da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mest sannsynlig. Men fikk ny sms at de måtte flytte et av intervjuene til august så derfor måtte de vente med å gi tilbakemelding. 

Skrevet
Queen94 skrev (På 22.7.2022 den 22.12):

Jeg var på intervju igår, fikk beskjed at de vil ringe alle som kom på intervju i dag. Selv om vi får jobben eller ikke. Men jeg har ennå ikke hørt noe. Regner med at jeg ikke ble valgt, men er det normalt at de sier de ringer men velger å droppe det? 

Det er arbeidslivet pr. 2022. Borte vekk er respekten for en arbeidstaker.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan ville dere ha tolket denne smsen:

Hei! Det går fint. Vi har det siste intervjuet i dag, så jeg satser på å gi deg en tilbakemelding i morgen.  Beklager at det har tatt tid. 

Sendte sms og sa beklager for at jeg maser, men er jeg fortatt aktuell for stillingen?

Hadde dere tenkt positivt eller negativt på smsen? 

Skrevet
Queen94 skrev (12 minutter siden):

Hei! Det går fint. Vi har det siste intervjuet i dag, så jeg satser på å gi deg en tilbakemelding i morgen.  Beklager at det har tatt tid. 

Sendte sms og sa beklager for at jeg maser, men er jeg fortatt aktuell for stillingen?

At de er useriøse og ikke har respekt for folk sine privatliv! 

Anonymkode: db664...0d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

At de er useriøse og ikke har respekt for folk sine privatliv! 

Anonymkode: db664...0d6

Hvordan tolker du det?

Skrevet
36 minutter siden, Queen94 said:

Fra perspektiv til en som har drevet med ansettelser. Sannsynligvis betyr dette at de ikke er fornøyde med noen av de som de allerede har snakket med, deg inkludert.

Tipper at de var ferdige med intervjuer og ga et tilbud til en person. Personen ønsket tid til å tenke på det, og valgte å takke nei til stillingen. Siden de da ikke likte noen av de andre de intervjuet, så har de valgt å ta inn nye folk til intervjuer.

Det er en uting og mangel på respekt for kandidater, men det er ganske vanlig at selskaper ikke gidder å gi avslag før de er helt ferdige med prosessen, selv om de vet at folk ikke er aktuelle. Mye lettere å bare sende en mail til alle samtidig når man er ferdig med alt. 

Anonymkode: 6631a...b6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fra perspektiv til en som har drevet med ansettelser. Sannsynligvis betyr dette at de ikke er fornøyde med noen av de som de allerede har snakket med, deg inkludert.

Tipper at de var ferdige med intervjuer og ga et tilbud til en person. Personen ønsket tid til å tenke på det, og valgte å takke nei til stillingen. Siden de da ikke likte noen av de andre de intervjuet, så har de valgt å ta inn nye folk til intervjuer.

Det er en uting og mangel på respekt for kandidater, men det er ganske vanlig at selskaper ikke gidder å gi avslag før de er helt ferdige med prosessen, selv om de vet at folk ikke er aktuelle. Mye lettere å bare sende en mail til alle samtidig når man er ferdig med alt. 

Anonymkode: 6631a...b6d

Men hvorfor sier de bare ikke rett ut at jeg ikke er aktuell når de gidder å svare på smsen?

Sikkelig ufint av de 

Skrevet

Dagen etter. Mhm tror det tar litt lenger enn det. 

Anonymkode: 676dc...96e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...