Gå til innhold

Fag 5.trinn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke fag har elevene i 5.klasse?har skjønt det kan være forskjell fra skolen til skole, men  i har ikke fått noe info fra skolen om fagkombinasjonen.

Anonymkode: 3d0a2...313

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
mordi9 skrev (52 minutter siden):

Det er fortsatt ferie. Slapp av! 

Slapper av selv om vi lurer på fag. Datter spurte meg her om dagen, hun trenger å ha oversikt over hva som skal skje når skolen begynner.  Mye nytt i pr som gjør endringer mer krevende.  Synes det må være lov å spørre.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5.klasse betyr jo ingenting uansett....

Anonymkode: 8e0cc...981

AnonymBruker
Skrevet

Norsk, engelsk, samfunnsfag, naturfag, matte, kroppsøving, KRLE. Samme som på småtrinnet 😊

Anonymkode: 8e416...60c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Norsk, engelsk, samfunnsfag, naturfag, matte, kroppsøving, KRLE. Samme som på småtrinnet 😊

Samme her + kunst og håndtverk :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så klart! Enn at jeg kunne glemme det🙊 Er lærer i faget 😅

AnonymBruker
Skrevet

Samme fag som 4 trinn?

Anonymkode: 7f15d...f8c

AnonymBruker
Skrevet

De har de samme fagene hvert skoleår, bortsett fra svømming som havner på ulike trinn avhengig hva skolen bestemmer seg for. Du kan lese kompetansemålene på udir.no hvis du er interessert i hva barnet ditt skal kunne etter 7.klasse i de ulike fagene. 

Anonymkode: 927de...55b

AnonymBruker
Skrevet

Og musikk...😊 er stort sett samme hele barneskolen. 

Anonymkode: 41e38...6a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De har de samme fagene hvert skoleår, bortsett fra svømming som havner på ulike trinn avhengig hva skolen bestemmer seg for. Du kan lese kompetansemålene på udir.no hvis du er interessert i hva barnet ditt skal kunne etter 7.klasse i de ulike fagene. 

Svømming er ikke et eget fag, kompetansemålet ligger under kroppsøving. Barna mine har svømming annenhver uke i kroppsøvingstimene.

Anonymkode: 04ca4...db8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilke fag har elevene i 5.klasse?har skjønt det kan være forskjell fra skolen til skole, men  i har ikke fått noe info fra skolen om fagkombinasjonen.

Alle elever har de samme fagene og like mange timer (det er bestemt av Utdanningsdirektoratet). Noen har dratt ut kompetansemål+tid og laget "små" fag som fysak eller forskertimen osv.. men alle skoler følger læreplanen og timefordelingen der. 

M&H er et fag som ofte bare ligger på et trinn, da det ikke er så mange timer de skal ha faget i løpet av 5-7. trinn. Noen har det bare i 5,6 eller 7, mens noen har det annenhver uke i to år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Svømming er ikke et eget fag, kompetansemålet ligger under kroppsøving. Barna mine har svømming annenhver uke i kroppsøvingstimene.

Ja, det vet jeg. Kom litt utydelig fram. De har kroppsøving hvert år, men svømming har de bare på enkelte trinn. Barna mine har f.eks svømming annenhvert år, mens på naboskolen er det bare to av skoleårene de tilbyr svømming. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

5.klasse betyr jo ingenting uansett....

Anonymkode: 8e0cc...981

Betyr ingenting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...