Gå til innhold

Andre som er vokst opp i konservative kristne miljø som sliter med å godta synet på homofile?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

?

Anonymkode: 52836...d67

Innenfor det kristne miljøet.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil ikke si jeg sliter med det.  Syns homofili er feil, og bibelen viser ganske tydelig hvordan Skaperen ser på det. Men bibelen sier heller ikke at man skal hate de homofile. Man kan se dem for de menneskene de er , og være glad i dem , selvom man ikke er enig i livfsørselen deres. 

Anonymkode: 80cb7...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke si jeg sliter med det.  Syns homofili er feil, og bibelen viser ganske tydelig hvordan Skaperen ser på det. Men bibelen sier heller ikke at man skal hate de homofile. Man kan se dem for de menneskene de er , og være glad i dem , selvom man ikke er enig i livfsørselen deres. 

Bibelen sier at det er galt å ha sex med noen en ikke er gift med. Bibelen sier også at Gud ikke fører to av samme kjønn sammen i ekteskap. Stort mere er det ikke å si.

Med mindre en ønsker å være ekstrem eller fordreie bibelens budskap. Noe folk dessverre er og gjør, både i og utenfor kirken.

Anonymkode: 22115...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar.

Har hatt likt syn som deg. Men sliter mer og mer. Føler de religiøse miljøene er for harde. At det blir slemt å nekte denne formen for kjærlighet. Har vondt i magen, så mye går det inn på meg. Føler det blir for strengt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Jeg pleide å tenke at homofili var en sykdom. Men etter hvert som jeg har jobbet meg ut av kristendommen så har jeg fått andre idéer.

Anonymkode: 2c88b...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Det er gjerne så mye hykleri i konservative kristne miljøer, at dette føler ikke jeg på. 

Anonymkode: 0df1b...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Det er gjerne så mye hykleri i konservative kristne miljøer, at dette føler ikke jeg på. 

Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vokst opp i noe konservativt miljø ei heller har familien min vært i mot homofili men, jeg sliter med å forstå at noen mener homofili er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg synes homofile er forferdelig kjedelige, like kjedelig som å se på maling tørke, og jeg har til og med mottatt sjokkerte utblåsninger av: HVA Har DU IMot hOMOFILE?!?! 

Virker nærmest som at homofile bare brukes som en unnskyldning for å diskutere/krangle, når det finnes så uendelig mye mer interessante temaer, men jeg har jo også funnet ut at mennesker elsker å krangle 😄 derfor blir man jo aldri ferdig med kranglinga. 

Anonymkode: 4da62...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk i en litt konservativ menighet da jeg var yngre, hvor de mente at homofili er en synd. Jeg går ikke der lenger, men er fortsatt kristen, og har et mye mer liberalt syn på ting nå. Har ingenting imot homofile, og tenker at jeg uansett ikke har rett til å dømme noen. 

Anonymkode: d25e3...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva mener du? 

Kan bare snakke for meg selv og mine erfaringer, men det JEG var vitne til, var enkelte som brukte kristendommen og bibelen til å slå andre i hodet med, og som ikke så bjelken i sitt eget øye. Når man ser mange nok eksempler på dette, så blir man etterhvert litt ambivalent ovenfor hva disse personene mener er riktig og galt. Hvem er de til å dømme liksom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan bare snakke for meg selv og mine erfaringer, men det JEG var vitne til, var enkelte som brukte kristendommen og bibelen til å slå andre i hodet med, og som ikke så bjelken i sitt eget øye. Når man ser mange nok eksempler på dette, så blir man etterhvert litt ambivalent ovenfor hva disse personene mener er riktig og galt. Hvem er de til å dømme liksom.

Men er du fortsatt i miljøet? Eller tok du avstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tar avstand fra de homofile. De får gjøre som de vil. 

Anonymkode: de112...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg er oppvokst i pinsemenigheten og har ingen problemer med å godta homofile. Jeg tenker at så lenge de homofile elsker Jesus og Gud, så blir de tilgitt. Det er ikke opp til oss mennesker å sette dommen til andre mennesker.  

Anonymkode: 0d303...275

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar.

Har hatt likt syn som deg. Men sliter mer og mer. Føler de religiøse miljøene er for harde. At det blir slemt å nekte denne formen for kjærlighet. Har vondt i magen, så mye går det inn på meg. Føler det blir for strengt.

Bra :) 

Denne vonde magefølelsen tilsier at du aksepterer at man skal kunne elske den man vil.

Nok av kristne miljøet som aksepterer og støtter det om man gidder åpne flere dører. 

Konservative kristne miljøer er fulle av gift og dobbeltmoral. Om det finnes en satan og vedkommende skulle holde til noe sted må det jo virkelig være nettopp der. 

Kan ikke tenke meg noe mer toxic, dobbeltmoralsk og hatende enn konservative religiøse. 

Folk ødelegges i de miljøene der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men er du fortsatt i miljøet? Eller tok du avstand?

Miljøet oppløste seg selv, i hvert fall de jeg kjente. Pastoren ble katolikk, og de andre vise fikk plutselig virkelige problemer i livet som var vanskelige å tenke vekk.

Som Jesus sa, ikke bygg hus på sand.

Jeg har valgt å beholde barnetroen. Det er mellom meg og skaperen, så fokuserer jeg mest på det. Andre får være som de er. ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Det var nok mer fordommer før? Og mer i det kristne miljøet enn ellers.  Det var nok ikke like lett å stå frem for en generasjon siden, og det er flott at det har blitt mer akseptert med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...