Gjest Helga Skrevet 20. oktober 2002 #1 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei! Jeg har kjøpt noen Hyacintløker som jeg tenkte å plante, så de blir ferdige og fagre til jul. Noen som har en beskrivelse til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaiser Skrevet 21. oktober 2002 #2 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg fikk en hyacint-løk i gave i helgen. Den var lagt i en vase som skulle fylles med vann. Vannet skulle ikke rekke helt opp til løken, men langt nok opp til at "røttene" var i vann. På pakken sto det: -Fyll på vann -Plasser løken på et mørkt og kjølig sted (5-10 grader) i 10-12 uker. Når det har kommet frem ca. 8 cm med grønt fra løken kan den tas inn i stuetemperatur. Vil blomster i løpet av 2-3 uker. Jeg har med andre ord fylt på vann og satt løken i kjelleren.... Vil ta den opp noen uker før jul, tenker jeg. Aner ikke hva som gjøres med løker som plantes i jord Håper du får fine blomster til jul! Kaiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Mona Skrevet 21. oktober 2002 #3 Del Skrevet 21. oktober 2002 Kan jeg komme med noe helt på sidelinja? Hyasintglass (også kalt svibelglass) er en skikkelig antikvitet i Norge. De har vært produsert her til lands siden 1700-tallet, og selv om man godt kan plante hyasinter i lave potter så er det enda vakrere - mener jeg - hvis hver løk får hvert sitt glass og kan stå på rekke og rad i en vinduspost. Og det fins billige glass på Jernia, IKEA og sånne steder også :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå