Trolltunge Skrevet 29. juli 2022 #141 Del Skrevet 29. juli 2022 herzeleid skrev (49 minutter siden): Jeg har litt vondt for å se hva du oppfatter som uærlig ved svarene mine, men det virker som enda et litt vanskelig utgangspunkt. Ja, men ærlige og personlige svar inneholder en del følelser og irrasjonalitet. Du svarte pent og "politisk korrekt". Jeg tror fremdeles du er en intelligent mann. Jeg kan respektere at du ikke ville gi et personlig og ærlig svar, men jeg kan likevel være skuffet over det, når det er hva jeg ba om. Da hadde det faktisk vært bedre å avslå forespørselen om personlig svar. 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 29. juli 2022 #142 Del Skrevet 29. juli 2022 Trolltunge skrev (1 time siden): Ja, men ærlige og personlige svar inneholder en del følelser og irrasjonalitet. Du svarte pent og "politisk korrekt". Jeg tror fremdeles du er en intelligent mann. Jeg kan respektere at du ikke ville gi et personlig og ærlig svar, men jeg kan likevel være skuffet over det, når det er hva jeg ba om. Da hadde det faktisk vært bedre å avslå forespørselen om personlig svar. 😉 Det kan hende vi rett og slett bare har veldig ulike referanser for hva som er en matnyttig og interessant tilnærming til temaet, og kanskje også en ulik begrepsforståelse. Mitt utgangspunkt er å forsøke på rasjonelle resonnementer, og prøve å unngå/redusere at følelser påvirker konklusjonen. Å gi deg et ‘irrasjonelt og følelsesladd’ (for å omformulere dine ord) svar ville i mitt hode vært lite nyttig, på grensen til respektløst. Så skjønner jeg ut fra svaret ditt at det kanskje er det du ønsker, men jeg tror ikke dette er noen god arena for å begi seg ut i et slikt farvann. Dels fordi jeg ikke ser hensikten og dels fordi jeg rett og slett ikke vet hvordan et slikt innlegg skulle fortone seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 29. juli 2022 #143 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 22.16): Vi lever ikke i steinalderen men instinktene vårr lever fortsatt i beste velgående😉 Hvordan tror du ellers alle disse gamle millionærene/milliardærene kan vasse i unge babes og få nærmest hvem de vil?.. Anonymkode: bde57...6cf Fordi de jentene ønsker å leve livet og eie masse ting. Mange av dem ligger med menn på som egen alder bak ryggen på gamling mannen sin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #144 Del Skrevet 30. juli 2022 bullehurk skrev (5 timer siden): Vel jeg har ikke tenkt å benekte dette, og det kyr sikkert av gold-diggere rundt om. Men at dette gjelder kategorisk for alt av kvinnekjønn, vil jeg bestride. Etter skilsmissen min så ble jeg oppvartet av en del som "satt godt i det", ingen super-rikinger. riktignok. Men det var spandering, reiser og hotell/restaurant. Å, det var ikke måte på hvor gavmilde de skulle være for å få meg i seng. Men det var en skikkelig katastrofe, jeg holdt på å kjede meg i hjel. Etter masse god mat og drikke, var de sprengmette og stinne og totalt ubrukelige i senga. Kanskje det ble bittelitt standard humpedump med en halvslapp en (om de fikk den opp) , før det var å velte seg rundt å snorke. Nei, Takke meg til en oppegående og viril mann. Så får det heller våge seg om han har en helt normal inntekt. Det er utrolig, de hadde snakketøyet i orden, men smigret deg iallfall ikke... Anonymkode: de5aa...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 30. juli 2022 #145 Del Skrevet 30. juli 2022 herzeleid skrev (12 timer siden): Det kan hende vi rett og slett bare har veldig ulike referanser for hva som er en matnyttig og interessant tilnærming til temaet, og kanskje også en ulik begrepsforståelse. Mitt utgangspunkt er å forsøke på rasjonelle resonnementer, og prøve å unngå/redusere at følelser påvirker konklusjonen. Å gi deg et ‘irrasjonelt og følelsesladd’ (for å omformulere dine ord) svar ville i mitt hode vært lite nyttig, på grensen til respektløst. Så skjønner jeg ut fra svaret ditt at det kanskje er det du ønsker, men jeg tror ikke dette er noen god arena for å begi seg ut i et slikt farvann. Dels fordi jeg ikke ser hensikten og dels fordi jeg rett og slett ikke vet hvordan et slikt innlegg skulle fortone seg. Det er ikke respektløst når det er hva noen ber om. Nå er ikke det så viktig, ovenfor meg, men ovenfor en kvinne du har forhold til/dater utgjør det en enorm forskjell. Da blir det respektløst og dumt å være opptatt av å svare korrekt, men ikke ærlig og personlig. Du deltar mye i trådene angående kvinner vs menn, og jeg tror at en del av dere menn som gjør det "kaster barnet ut med badevannet " ganske ofte. Å skjønne kvinner, iallefall skjønne en kvinne man på grunn av relasjon/ønske om relasjon trenger å skjønne, gjør man ikke ut av å lese seg opp på generell forskning, som i mangt og mye er totalt urelevant for kvinnene man møter, og bør bli kjent med som person. Om jeg hadde vært på date med deg, og spurt deg som jeg gjorde, og du svarte som du gjorde, da hadde du gjort deg platt og lite interessant å prate med. Å være for korrekt kan også bli feil. Jeg prøvde å riste treet, men det falt ingenting ned. 😄 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 30. juli 2022 #146 Del Skrevet 30. juli 2022 Trolltunge skrev (38 minutter siden): Det er ikke respektløst når det er hva noen ber om. Nå er ikke det så viktig, ovenfor meg, men ovenfor en kvinne du har forhold til/dater utgjør det en enorm forskjell. Da blir det respektløst og dumt å være opptatt av å svare korrekt, men ikke ærlig og personlig. Du deltar mye i trådene angående kvinner vs menn, og jeg tror at en del av dere menn som gjør det "kaster barnet ut med badevannet " ganske ofte. Å skjønne kvinner, iallefall skjønne en kvinne man på grunn av relasjon/ønske om relasjon trenger å skjønne, gjør man ikke ut av å lese seg opp på generell forskning, som i mangt og mye er totalt urelevant for kvinnene man møter, og bør bli kjent med som person. Om jeg hadde vært på date med deg, og spurt deg som jeg gjorde, og du svarte som du gjorde, da hadde du gjort deg platt og lite interessant å prate med. Å være for korrekt kan også bli feil. Jeg prøvde å riste treet, men det falt ingenting ned. 😄 Som sagt tror jeg ikke dette er noen god arena for å begi seg ut på et slikt farvann, som jeg tror vil være lite nyttig i en diskusjon på internett. Som du sier passer den typen samtale hakket bedre i andre sammenhenger og relasjoner, og dette er tross alt ingen date Ellers stusser jeg litt over betraktningen din. Jeg tror jeg brukte en del ord lenger oppe for å forklare at en generell tendens og forskning på gruppenivå ikke kan brukes til å si særlig mye om et individ. Det du skriver virker nærmest som en gjenfortelling av det jeg skrev lenger oppe, men mulig det bare er et uttrykk for at vi egentlig er enige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 30. juli 2022 #147 Del Skrevet 30. juli 2022 herzeleid skrev (37 minutter siden): Som sagt tror jeg ikke dette er noen god arena for å begi seg ut på et slikt farvann, som jeg tror vil være lite nyttig i en diskusjon på internett. Som du sier passer den typen samtale hakket bedre i andre sammenhenger og relasjoner, og dette er tross alt ingen date Ellers stusser jeg litt over betraktningen din. Jeg tror jeg brukte en del ord lenger oppe for å forklare at en generell tendens og forskning på gruppenivå ikke kan brukes til å si særlig mye om et individ. Det du skriver virker nærmest som en gjenfortelling av det jeg skrev lenger oppe, men mulig det bare er et uttrykk for at vi egentlig er enige. Ja vi er nok enige om en del ting, og jeg setter faktisk pris på at du er en av dem som evner å diskutere saklig, istedenfor å bedrive ufin kjønnskrig. Du har også rett i at dette ikke var riktig arena. Min personlige nysgjerrighet på mennesker bak fasaden tok overhånd. En personlighetsmessige "svakhet". 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 30. juli 2022 #148 Del Skrevet 30. juli 2022 Hadde ikke sagt nei til Katrine Moholt. Hun er 13 år eldre enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #149 Del Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 16.28): Hva er grunnen til at eldre kvinner som har passert 40 år liker langt bedre å bli tilfredsstilt av 10 år eller yngre seksuelt? Hvorfor kom henes punkt til å få det bedre sånn? Mentalt er hun jo langt visere enn mannen og har levd ett tiår lengre... Er det fordi når hun ga en ung mann mulighet første gang, så fikk hun smaken på mer? Er det kun for å ha en elsker uten et fast forhold? Eller kan man virkelig passe inn til å leve et familie liv slikt? Hva er din historie? Anonymkode: de5aa...972 Jeg er midt i 40 årene. Yngre menn er kanskje mer attraktive, men tenner meg ikke. Føler jeg må lære opp yngre menn. Stemmer sikkert ikke når det gjelder men som hat tippet 30, men har likevel en sperre. Anonymkode: 1e72f...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #150 Del Skrevet 30. juli 2022 Anonymburker skrev (3 timer siden): Hadde ikke sagt nei til Katrine Moholt. Hun er 13 år eldre enn meg. Har aldri hørt om henne. Er hun 40 år? Anonymkode: de5aa...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 31. juli 2022 #151 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har aldri hørt om henne. Er hun 40 år? Anonymkode: de5aa...972 Programleder i allsang på grensen. Hun blir 49 i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 1. august 2022 #152 Del Skrevet 1. august 2022 Når jeg tenker tanken, en yngre mann, tenker jeg 5-6 år yngre. Ikke 10-15 år. Det må i så fall være et menneske med livserfaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #153 Del Skrevet 1. august 2022 Helene skrev (18 minutter siden): Når jeg tenker tanken, en yngre mann, tenker jeg 5-6 år yngre. Ikke 10-15 år. Det må i så fall være et menneske med livserfaring. har du slike rundt deg som har lagt merke til deg? Anonymkode: de5aa...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #154 Del Skrevet 1. august 2022 Sannhetsøkende skrev (På 30.7.2022 den 2.29): Fordi de jentene ønsker å leve livet og eie masse ting. Mange av dem ligger med menn på som egen alder bak ryggen på gamling mannen sin. Det tenker jeg også. Tenker i grunnen de mennene som gnåler om sine biologiske preferanser burde tenke gjennom det, at mulig damer i fattige områder og med lite ressurser kan velge en eldre riking av økonomiske trygghetsgrunner, men hun vil jo ikke være der med hjertet sitt. Og sannsynligheten for at hun bedrar ham, er høy. Ikke rart konservative land kjører streng kontroll med kvinners seksualitet, og den vestlige parallellen, incelene, dyrker ideen om jomfruer. Anonymkode: 18b87...937 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #155 Del Skrevet 1. august 2022 Fordi menn og kvinner er peaker seksuelt på forskjellig tidspunkt. En kvinne som har funnet lysten sin og er på topp trenger en mann som også er det. Ikke en som har begynt å dale i lyst og prestasjon. Anonymkode: a14b2...81d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #156 Del Skrevet 1. august 2022 Hvem bryr seg. Så lenge de er fornøyde og jeg slipper å høre på det. Anonymkode: efdbd...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #157 Del Skrevet 1. august 2022 Min tante som hadde et vakkert utseende var gift med en 12 år yngre mann og de fikk 2 barn, men etter fylte 50+ så ble hun skilt. Og han fikk seg en yngre dame. Vet ikke om det skyldes alder, overgangs alder med manglende sex lyst ol som gjorde at de ble skilt. Men hun som eldre kvinne levd uten mann. Anonymkode: 11e01...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #158 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min tante som hadde et vakkert utseende var gift med en 12 år yngre mann og de fikk 2 barn, men etter fylte 50+ så ble hun skilt. Og han fikk seg en yngre dame. Vet ikke om det skyldes alder, overgangs alder med manglende sex lyst ol som gjorde at de ble skilt. Men hun som eldre kvinne levd uten mann. Anonymkode: 11e01...e11 Men hun har som eldre kvinne valgt å leve uten en mann. Skulle det stå ! Anonymkode: 11e01...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #159 Del Skrevet 1. august 2022 Sannhetsøkende skrev (På 23.7.2022 den 16.06): Nå er ikke en kvinne på 40 og en mann på 30 så veldig veldig stor forskjell da. En mann på 30 er ganske voksen og de fleste i den alderen ser veldig voksne ut også. Og angående den mentale alder. Hjernen er ferdig utviklet ved 25 års alder på begge. Virker som om enkelte menn bruker det kortet at kvinner er mer mentalt modne enn dem til å kun speide etter mye yngre kvinner. Det er mer person og hvordan de er enn den mentale alder. Alle normale burde vært modne etter 25 år, eller så er det noe urovekkende hvis godt voksne menn henger så langt etter. Nei, kvinners hjerne modnes ca 2 år før en manns hjerne. Akkurat som jenter kommer litt tidligere i puberteten enn gutter. Anonymkode: 11e01...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #160 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min tante som hadde et vakkert utseende var gift med en 12 år yngre mann og de fikk 2 barn, men etter fylte 50+ så ble hun skilt. Og han fikk seg en yngre dame. Vet ikke om det skyldes alder, overgangs alder med manglende sex lyst ol som gjorde at de ble skilt. Men hun som eldre kvinne levd uten mann. Anonymkode: 11e01...e11 Kan du ikke spørre henne direkte årsaken? Anonymkode: de5aa...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå