Tiuren Skrevet 24. juli 2022 #61 Del Skrevet 24. juli 2022 21 hours ago, AnonymBruker said: Kvinners bryster er for å produsere melk til babyer, at menn syns det er seksuelt og derfor ønsker å dekke til andre er ikke kvinners problem - det er menn som eier det problemet og må renske opp i egne rekker. Inntil da så kan vi f.eks innføre øyebind på menn om de skal ut i det offentlige rom. Anonymkode: 3ff83...888 Kvinner utviklet trolig bryster når vi reiste oss opp på bakbeina, og baken ikke lenger fungerte som en så sterk seksuell merkevare. Så bryster sender et seksuelt signal til menn (så kan man jo lure på om "rumpe menn" er mer primitive en "puppe menn"...) Men selv om bryster har et seksuelt signal så er det ingen grunn til å gjemme dem, er oppvokst for mange 10år siden og har ingen problem med toppløshet. Må generelt si at generasjonen etter meg er betydelig mer moralske (eller dobbelt moralske) en min egen, makan til surpumper! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 24. juli 2022 #62 Del Skrevet 24. juli 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Bikinitopp og magetopp med shorts er ikke lettkledd. Har gjort det mange ganger uten problem. Det er kun noen få rare folk som bryr seg. Anonymkode: 2aa62...a5f om det bare er noen rare folk som bryr seg, så gi bæng i dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #63 Del Skrevet 24. juli 2022 Bare tull det. Anonymkode: b1e1c...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #64 Del Skrevet 24. juli 2022 Det å sole seg toppløs er på vei tilbake. Ihvertfall var det så mange i Spania som solte seg toppløs når jeg var der nå. Det syns jeg faktisk er litt bra. Spørs om det kommer til Norge, men det kan være. Anonymkode: 776d2...5ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #65 Del Skrevet 24. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det å sole seg toppløs er på vei tilbake. Ihvertfall var det så mange i Spania som solte seg toppløs når jeg var der nå. Det syns jeg faktisk er litt bra. Spørs om det kommer til Norge, men det kan være. Anonymkode: 776d2...5ff Brune pupper er fint det 🙂 Ts Anonymkode: 54a69...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 24. juli 2022 #66 Del Skrevet 24. juli 2022 Hvorfor kan ikke menn se i retningen av en kvinne eller beundre utseendet hennes uten å risikere å bli beskyldt for trakassering? Mens kvinner kan se på menn og menn må ta det som et kompliment.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geojak Skrevet 1. august 2022 #67 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 13.46): Her i Bergen er det kokvarmt, og i går kveld gikk jeg og kjæresten en tur i Fjellveien i ganske raskt tempo. Vi var begge kledd i shorts og singlet/ t-skjorte og han vrengte av seg t-skjorten etter kort tid fordi han ble svett. Kjæresten min har ikke sixpack mage, men litt dvask mage men ingen vi møtte så på han. Jeg var klissvåt av svette og tok av meg singleten. Hadde på meg en ny og fin blondebh på meg og fikk litt rare blikk, spesielt av voksne folk i 50-70 årene. Jeg er slank og har ingen valker på magen eller bilringer. Hadde jeg hatt en sports-bh på meg hadde det nok blitt mer akseptert tror jeg. Hvorfor er det mer akseptabelt at menn kan gå i bar overkropp, mens vi kvinner kan til nød ha en sports-bh på? I fjor sommer møtte jeg et eldre par i 70 årene da jeg var på vei ned fra fjellet Blåmanen. Jeg hadde da lite klær på meg, kun sportsbh og en shorts, og damen sa til meg at hun syntes det var upassende at jeg var så lite kledd. Hennes mann sto der med bar overkropp og stor mage, men hun tolererte ikke at jeg hadde lite klær! Anonymkode: 54a69...688 Ser mange her sier at blondebh er undertøy du burde hatt sportsbh... er ikke sportsbh undertøy det også ? Jeg har mange ganger stusset på dette, Kvinner på stranden dekker seg til og kan ikke ta av genser, nå de har BH eller blondebh på , men straks bikinitoppen er på er alt ok.. Forskjellen er? stoffet de er laget av. Så det er typen stoff som bestemmer hva som er greit og ikke å vise frem? Du sier jo ikke noe om at blondebh'en var gjennomsiktig.. De fleste hadde syntes det var helt greit om du hadde på en bikini overdel, men straks du legger på noen blonder er det ikke greit? Så hvorfor er det egentlig greit at menn sprader rundt på stranda i bar overkropp, og jogger rundt på gatene i byen i bar overkropp, mens damer ikke kan vise seg i BH uten at det blir sett på som galt.. Sportsbh eller bikinintopp er ok men ikke vanlig bh fordi?? I sommer når det har vært som varmest, har jeg møtt på damer på tur i byen og parker, som har valgt shorts og bikini overdel, ser ingen problem med det. Og er det en BH de går så gjør vel ikke det noen forskjell? Vi ser jo ikke noe mer, bortsett fra at vi ser noe som er definert som undertøy.. Sørgelig det er blitt sånn. Og når det gjelder de du møtte på tur, der du gikk i sportsbh og shorts, vel der er det de som har problemer og ikke du.. håpløs dobbelt moral, om det er greit at menn går i bar overkropp, mens kvinner ikke kan gå i sportsbh og shorts.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #68 Del Skrevet 1. august 2022 Jeg reagerer ikke når jeg ser kvinner i sportsbh. Eller som går i t-shirt eller singlet uten bh. Men har vel med at jeg er født på midten av 70 tallet, dengang ingen reagerte på at kvinner solte seg toppløs eller gikk uten bh. Som flere andre har skrevet i andre tråder er det en ganske ekkel utvikling som har skjedd- bryster har gått fra å være noe som ikke var naturlig til noe veldig seksualisert. Sånn var det ikke da jeg vokste opp. Anonymkode: 62f2d...0b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #69 Del Skrevet 1. august 2022 Bryster har gått fra å være noe naturlig til å bli veldig seksualisert mente jeg. Og det skjedde på 90 tallet engang. Anonymkode: 62f2d...0b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #70 Del Skrevet 1. august 2022 Elle Melle skrev (På 20.7.2022 den 14.01): Jeg har truffet godt voksne damer (type over 60) på tur på fjellet som har tatt av seg og går i bh når det er varmt. Ikke sportsbh men sånn vanlig bh. Synes å huske at det var helt alminnelig "på tur" før i tiden på 70/80-tallet, og også i solveggen på hytten og slikt. Men Fjellveien er nesten Torgalmenningen, og ikke helt på fjellet liksom. Det var det. Har tilogmed bilder av bestemor som gikk slik på tur. Noe har endret seg. Nesten så jeg tenker at om 10 år blir vi kvinner irettesatt om vi går i shorts som viser lår. Innvandring.... Anonymkode: 62f2d...0b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #71 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 13.53): Hvorfor hadde du sett to ganger når det var en blondebh? Det vil jo si at du reagerer på samme måte som de som sendte meg rare blikk i går kveld. Det er jo forskjell på en slaskete gammel bh og en pen blondebh, og det er jo ikke alltid men tenker at det skal bli så varmt at man har lyst å hive av seg på overkroppen. Ts Anonymkode: 54a69...688 At du skriver at den er pen betyr ikke at den er pen. Anonymkode: 2bd4a...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #72 Del Skrevet 1. august 2022 Geojak skrev (52 minutter siden): Ser mange her sier at blondebh er undertøy du burde hatt sportsbh... er ikke sportsbh undertøy det også ? Jeg har mange ganger stusset på dette, Kvinner på stranden dekker seg til og kan ikke ta av genser, nå de har BH eller blondebh på , men straks bikinitoppen er på er alt ok.. Forskjellen er? stoffet de er laget av. Så det er typen stoff som bestemmer hva som er greit og ikke å vise frem? Du sier jo ikke noe om at blondebh'en var gjennomsiktig.. De fleste hadde syntes det var helt greit om du hadde på en bikini overdel, men straks du legger på noen blonder er det ikke greit? Så hvorfor er det egentlig greit at menn sprader rundt på stranda i bar overkropp, og jogger rundt på gatene i byen i bar overkropp, mens damer ikke kan vise seg i BH uten at det blir sett på som galt.. Sportsbh eller bikinintopp er ok men ikke vanlig bh fordi?? I sommer når det har vært som varmest, har jeg møtt på damer på tur i byen og parker, som har valgt shorts og bikini overdel, ser ingen problem med det. Og er det en BH de går så gjør vel ikke det noen forskjell? Vi ser jo ikke noe mer, bortsett fra at vi ser noe som er definert som undertøy.. Sørgelig det er blitt sånn. Og når det gjelder de du møtte på tur, der du gikk i sportsbh og shorts, vel der er det de som har problemer og ikke du.. håpløs dobbelt moral, om det er greit at menn går i bar overkropp, mens kvinner ikke kan gå i sportsbh og shorts.. Helt enig med deg. Min blondebh var ikke gjennomsiktig, men hadde stoff under blondene. Ts Anonymkode: 54a69...688 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #73 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 23.09): Du kan gjøre starte en internasjonal spørreundersøkelse og finne ut om det er mannebryster eller kvinnebryster som er mest seksuelt tennende? Anonymkode: 8796b...43e kommer helt an på hvilken kultur du er fra. Drar du til enkelte steder i Afrika vil du sikkert besvime for der går kvinner toppløse. Vi snakker stammesamfunn. Merkelig hvordan de mannfolka greier å fungere uten å være konstant kåte da, når alle går toppløse! Seksualisering av bryster er LÆRT atferd, kulturelt. På samme måte som at naboen min fra midtøsten får helt svai i ryggen av å se meg i shorts og singlet. I hans kultur er skuldre og lår seksualisert. Go figure. Anonymkode: 62f2d...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #74 Del Skrevet 1. august 2022 Menn kan gå i bar overkropp, og kvinner kan gå i BH. I begge tilfeller vil noen reagere, mens andre ikke vil reagere. Deal with it Anonymkode: 49b5a...a83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #75 Del Skrevet 1. august 2022 Kipling skrev (På 22.7.2022 den 23.50): Fordi menns kropper og kvinners kropper er ulike, og kvinners bryster er seksuelle på en måte menns overkropp ikke er. Når du går rundt i bh så går du i undertøy, og jeg gjetter at typen din også ville fått en reaksjon dersom han tok av shortsen og gikk i bare underbuksa, selv om lengden var den samme. Kun i vår kultur. Og er du eldre enn 30 år vet du at i Norge var ikke kvinners bryster seksualisert på 70 og 80 tallet. Hvorfor tror du moren min solte seg toppløs da jeg var liten - PÅ stranda? Ingen reagerte fordi det ikke var seksualisert. Kanskje vi kvinner skal begynne å seksualisere menns kropper på samme måte. Menns lår - de må dekkes til fordi nå er lår i vinden og sexy. Hva hadde du følte om du måtte dekke deg til fordi kvinner synes lårene dine var så sexy? Forstår undertøy kan vekke assosiasjoner til soverommet, men en bikinitopp er faen meg helt ok. Anonymkode: 62f2d...0b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #76 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 1.34): norge har mange kulturer å da viser man respekt, jenter uten klær viser ikke respekt for islam å det er rasisme. Anonymkode: d5d83...387 alright, gleder meg til den sommeren verken menn eller kvinner kan gå i short eller singlet da, fordi vi er så påvirket av islam.. Anonymkode: 62f2d...0b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #77 Del Skrevet 1. august 2022 Kipling skrev (På 23.7.2022 den 13.08): Nei. Dersom den eneste funksjonen var å mate et barn så ville puppen vært en brøkdel av størrelsen den faktisk er hos de fleste kvinner, slik den er hos dyr som faktisk bare bruker den til å mate de små. Mennesker har mye større pupper, og de er større rett og slett fordi de har en funksjon i konkurransen mellom kvinner om å tiltrekke seg menn. Store pupper er reklame som sier "plukk meg, bare se hvor sunn og fruktbar jeg er" Og jo, det er deres problem dersom dere vil leve I et samfunn. Hvis du vil flytte ut i et skjul uti ødemarken så kan du går rundt ikke bare toppløs men helt naken om du ønsker, men hvis du vil leve I et samfunn må du forholde deg til andre, og den overveldende majoriteten av folk skjønner at puppene er seksuelle kroppsdeler. Kanskje menn burde begynne å gå rundt med kølla hengende ute, den brukes tross alt mest til å ruinere med, og hvis du ikke liker det kanskje du kan ha bind for øynene? Latterlig å sammenligne kølla di med puppene mine. Kjønnsorganer versus pupper, stor forskjell. Men om du ville gått naken og ha frihet til det skal jeg ikke nekte deg heller. Det er ikke vårt problem, det er ditt. Majoriteten? Den mannlige befolkningen mener du, som vi skal dekke oss til for? Er det greit at vi kvinner da finner en kroppsdel på menn som vi seksualiserer? Og siden vi er 50% av befolkningen sier vi at halve befolkingen må dere rette dere etter oss.. Nesten så jeg håper at menn får føle på hvordan det er. Jeg vil kunne gå i sportsbh om jeg vil, ikke la andre diktere hvor påkledd jeg skal være. Pipen hadde fått en annen lyd om menn hadde hatt pupper og måtte dekke seg til. Å så mye klaging vi hadde fått da.. Anonymkode: 62f2d...0b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. august 2022 #78 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Latterlig å sammenligne kølla di med puppene mine. Kjønnsorganer versus pupper, stor forskjell. Men om du ville gått naken og ha frihet til det skal jeg ikke nekte deg heller. Det er ikke vårt problem, det er ditt. Majoriteten? Den mannlige befolkningen mener du, som vi skal dekke oss til for? Er det greit at vi kvinner da finner en kroppsdel på menn som vi seksualiserer? Og siden vi er 50% av befolkningen sier vi at halve befolkingen må dere rette dere etter oss.. Nesten så jeg håper at menn får føle på hvordan det er. Jeg vil kunne gå i sportsbh om jeg vil, ikke la andre diktere hvor påkledd jeg skal være. Pipen hadde fått en annen lyd om menn hadde hatt pupper og måtte dekke seg til. Å så mye klaging vi hadde fått da.. Anonymkode: 62f2d...0b5 det er faktisk ikke så stor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geojak Skrevet 2. august 2022 #79 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 14.57): Helt enig med deg. Min blondebh var ikke gjennomsiktig, men hadde stoff under blondene. Ts Anonymkode: 54a69...688 Ja ikke sant. Og det er her "poenget" mitt ligger. Er det faktisk hvilken type stoff overdelen til en kvinne er laget av, som avgjøre om det er greit eller ikke? Sportsbh, er greit. Bikinitopp er greit "vanlig" eller Blonde BH er ikke greit fordi? Er bhn feil fordi den er pyntet med blonder, hadde den sett ut som en farget bikinioverdel så hadde det vært greit? Tilbake på 70 og 80 tallet var det også helt vanlig at jenter solte seg toppløse på stranda, uten at noen reagerte spesielt. Men jeg huske at da som nå var det dessverre noen få menn som måtte stirre eller kommentere.. Min nåværende kone fikk den gang slengt etter seg "de der var da ikke noe å vise frem" av en fremmed mann. Hun viste ikke frem noe som helst, hun lå og solte seg. (beklager ble litt revet med så tok med toppløs-debatten i innlegget her.) Likestillingen har dessverre ikke kommet langt nok når kvinner må "passe på" hva de har på seg for ikke å provosere eller "friste" menn. Det burde være slik at kvinner får gå i fred, uten kommentarer uansett hva de har på seg, om det er mye eller lite klær. Det bør være opp til den enkelte kvinne hva hun føler seg komfortabel i, og ikke holdningen til gamle gubber og kjerringer. Og de de to du møtte som kommenterte at du viste for mye hud, du burde ha svart "nei sier du det, ja kanskje det, men jeg synes han viser frem for mye" (også pekt på gubben hennes) avsluttet med et smil, også bare gå videre :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 3. august 2022 #80 Del Skrevet 3. august 2022 On 8/1/2022 at 3:22 PM, AnonymBruker said: Latterlig å sammenligne kølla di med puppene mine. Kjønnsorganer versus pupper, stor forskjell. Men om du ville gått naken og ha frihet til det skal jeg ikke nekte deg heller. Det er ikke vårt problem, det er ditt. Majoriteten? Den mannlige befolkningen mener du, som vi skal dekke oss til for? Er det greit at vi kvinner da finner en kroppsdel på menn som vi seksualiserer? Og siden vi er 50% av befolkningen sier vi at halve befolkingen må dere rette dere etter oss.. Nesten så jeg håper at menn får føle på hvordan det er. Jeg vil kunne gå i sportsbh om jeg vil, ikke la andre diktere hvor påkledd jeg skal være. Pipen hadde fått en annen lyd om menn hadde hatt pupper og måtte dekke seg til. Å så mye klaging vi hadde fått da.. Anonymkode: 62f2d...0b5 Hyggelig å høre at du ikke har noe imot kølla mi, men jeg er rimelig sikker på at det er ganske mange der ute som ikke vil se den og jeg syns faktisk at de skal ha rett til det, på samme måte som jeg skal ha rett til å slippe å se puppene dine. Kvinnelige puppee og mannlige lår har ikke noe til felles i det hele tatt. Kølla mi og puppene dine derimot har mer til felles i at begge er sett på som intime kroppsdeler som hever pulsen til det motsatte kjønn når de vises. Vil faktisk tro at kvinnelige pupper er mer pirrende for en mann enn det en kuk er for en kvinne da menn er mer visuelle og har en sterkere sexdriv. Det er såpass enkelt som at det er distraherende, og da er det ikke rart at folk ikke vil utsettes for det i tide og utide. Dersom du kan presentere now bevis for at menns lår påvirker kvinner like mye som kvinners pupper gjør menn så er jeg helt med på ideen om at menns lår også bør tildekkes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå