Gå til innhold

Hvorfor er det så mange alenemødre i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Norge er en ikke økonomisk avhengig av å bli hos en bedriten partner.

Så enkelt er det.

Menn, derimot, er det flere som sliter med å omstille seg til den nye virkeligheten. Der de må oppføre seg skikkelig og behandle kvinner som folk. Ingen er avhengig av en mann for å klare seg, ha hus og mat på bordet.

Så ikke rart de menn som er ordentlige blir resirkulert blant kvinner. Hvem orker å få barn med møkka-menn?

 

Anonymkode: 3a8de...750

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

NAV. Ene og alene fordi de fleste utnytter systemet. Alle alenemødre jeg kjenner lever fett på barnebidrag, barnetrygd, overgangsstønad osv. 

Anonymkode: 96fb6...f21

Alenemødre er ganske bortskjemte her i landet. Barnetrygd, barnebidrag, foreldrepenger, overgangsstønad, permisjon i oppimot to år ved evt ventig på barnehageplass, kontantstøtte og engangsstønad + barnetillegg på diverse stønader. Sammenlignet med USA hvor de ikke får NOEN TING. De får kanskje 6 uker hjemme med ungen.

Anonymkode: 64ed5...1bb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

NAV. Ene og alene fordi de fleste utnytter systemet. Alle alenemødre jeg kjenner lever fett på barnebidrag, barnetrygd, overgangsstønad osv. 

Anonymkode: 96fb6...f21

Jeg fikk dobbel barne trygd.  Det var det . Ikke så mye å rope hurra for og siden jeg på papiret  tjente mere en min x ikke bidrag. Og han var heller ikke villig til å betale noe siden  det var så synd på han og ungen var så kravstore.  Tenk de trengte mere enn et par sko i året.   Og nei han var ikke sånn  i starten  heller ikke med første. Selv om jeg nå ser noen røde flagg  så jeg de ikke da. Det var når nr to kom  han fikk  en totalt anerledes personlighet . 

Anonymkode: 118fd...b64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får barn med kjekke menn som viser seg å være drittsekker personlighetsmessig.

Anonymkode: 15bfa...d5b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk dobbel barne trygd.  Det var det . Ikke så mye å rope hurra for og siden jeg på papiret  tjente mere en min x ikke bidrag. Og han var heller ikke villig til å betale noe siden  det var så synd på han og ungen var så kravstore.  Tenk de trengte mere enn et par sko i året.   Og nei han var ikke sånn  i starten  heller ikke med første. Selv om jeg nå ser noen røde flagg  så jeg de ikke da. Det var når nr to kom  han fikk  en totalt anerledes personlighet . 

Anonymkode: 118fd...b64

Jeg har vanskelig for å tro at en mann skifter personlighet sånn plutselig. Jeg tror han har vært sånn hele tiden, men du så det bare ikke. Eller ville ikke se i forelskelsesrusen.

Anonymkode: a0edd...927

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I Norge er en ikke økonomisk avhengig av å bli hos en bedriten partner.

Så enkelt er det.

Menn, derimot, er det flere som sliter med å omstille seg til den nye virkeligheten. Der de må oppføre seg skikkelig og behandle kvinner som folk. Ingen er avhengig av en mann for å klare seg, ha hus og mat på bordet.

Så ikke rart de menn som er ordentlige blir resirkulert blant kvinner. Hvem orker å få barn med møkka-menn?

 

Anonymkode: 3a8de...750

Det er jo møkkamennene som er fedre til disse barna alenemødrene har.

De kjekke får formert seg uansett hvor drittsekk de er. 

Anonymkode: 15bfa...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi mannfolka er dritt?
Eller fordi man får utrolig mye bedre støtte og penger av å være aleneforsørger?
i dont know...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye norske kulturen er trist og løsaktig... Vi må tilbake til den livslange kjernefamilien. 

Anonymkode: ca04c...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vanskelig for å tro at en mann skifter personlighet sånn plutselig. Jeg tror han har vært sånn hele tiden, men du så det bare ikke. Eller ville ikke se i forelskelsesrusen.

Anonymkode: a0edd...927

Det er faktisk en enorm omveltning å bli foreldre, det er ikke rart at noen får en dårlig reaksjon. De fleste venter såpass lenge ar forelskelsen er over, men søvnløshet, mangel på egentid og det plutselige ansvaret kan påvirke hvem som helst. 

Anonymkode: 5fc9c...f16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Teardrop said:

Fordi mannfolka er dritt?
Eller fordi man får utrolig mye bedre støtte og penger av å være aleneforsørger?
i dont know...

De er ikke økonomisk avhengige av mannen i Norge, så de kan forlate en evt drittsekk

Anonymkode: 5c058...081

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken er støtteordninger i Norge som gjør det mulig å forsørge barn som alenemor. Se Harald Eias «Sånn er Norge» i NRK-appen. 

Anonymkode: 5896e...eda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Drittlei å høre om alenemødre ! 
Akkurat som om det ikke finnes omtrent like mange alenefedre? 
Folk må legge fra seg dette antikvariske synet på kvinner og mødre 
 

Anonymkode: 7eb89...492

Hva mener du med det?

Statistikk og fakta slår fast gang på gang at i de fleste tilfeller er det far som velger bort barna enten ved å flytte langt bort, prioritere jobb, reise, hobby, seg selv foran samvær. Forskning sier også at det er mor som prioriterer barnet når det er syk eller skal ha kontakt med helsehjelp.  Far er da ofte "opptatt". 

Flere kvinner er alene med barn fordi flere menn stikker av. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 7f1f6...227

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket politisk parti jobber for at nordmenn kan betale mindre skatt? Jeg er drittlei av at skatten min går til alenemødre som ikke er i stand til å ta fornuftige valg, og som lever av statskassen.

Anonymkode: 4a8cc...421

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Årsaken er støtteordninger i Norge som gjør det mulig å forsørge barn som alenemor. Se Harald Eias «Sånn er Norge» i NRK-appen. 

Anonymkode: 5896e...eda

Hvilke ordninger er det?

De 1000kr ekstra jeg får i barnetrygd monner ikke stort skal jeg fortelle deg.

Anonymkode: 7f1f6...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS. Årsaken er ikke støtteordninger eller at kvinnen går fordi hun kan. Dette er å starte i feil ende.

Årsaken er enkelt og greit fordi kvinner er alt for ukritisk til hvem de får barn med.

Anonymkode: a0edd...927

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinner VELGER å få barn med ''feil'' menn. Kvinner har det mer travelt enn menn. De er ikke fruktbare i all evighet.

Anonymkode: 460c2...079

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De er ikke økonomisk avhengige av mannen i Norge, så de kan forlate en evt drittsekk

Anonymkode: 5c058...081

Og de skattepengene betaler kastrerte menn frivillig. Det er en skam å se mange norske menn ikke eier baller og ikke evner å sette grenser for kvinner. Ikke rart at mange blir forlatt. Ingen gidder å være sammen med en evnukk.

Anonymkode: 4a8cc...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Drittlei å høre om alenemødre ! 
Akkurat som om det ikke finnes omtrent like mange alenefedre? 
Folk må legge fra seg dette antikvariske synet på kvinner og mødre 
 

Anonymkode: 7eb89...492

Iflg ssb finnes det ikke like mange alenefedre nei🙄det er ikke et kvinnesyn, men et faktum

 

Anonymkode: b13ba...327

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig med TS. Årsaken er ikke støtteordninger eller at kvinnen går fordi hun kan. Dette er å starte i feil ende.

Årsaken er enkelt og greit fordi kvinner er alt for ukritisk til hvem de får barn med.

Anonymkode: a0edd...927


Ja, det det er selvsagt kvinnens feil om mannen viser seg å være møkkamann når barnet er kommet :roll:

Menn er alt for ukritiske med hvor de lufter snoppen.

Og menn svikter ungene sine.

 

Anonymkode: 3a8de...750

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...