Gå til innhold

Hvorfor er det så mange alenemødre i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er enormt mange alenemødre og steforeldre i Norge. Folk fra kulturer der familier holder sammen i tykt og tynt ser på samfunnet vårt som et samfunn i totalt moralsk forfall.

Personlig tror jeg ikke problemet er at folk går fra hverandre, men at de er så ekstremt ukritisk med hvem de får barn med i første omgang.

For meg virker det som om man får barn sammen først, og deretter ser man om passer sammen som par eller ikke. Altså helt omvendt av hva det burde være.

Anonymkode: b59d8...fda

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Der det er alenemødre er det vel også en alenefar. De fleste barn har både en mor og far. 

Anonymkode: 15110...19f

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er enormt mange alenemødre og steforeldre i Norge. Folk fra kulturer der familier holder sammen i tykt og tynt ser på samfunnet vårt som et samfunn i totalt moralsk forfall.

Personlig tror jeg ikke problemet er at folk går fra hverandre, men at de er så ekstremt ukritisk med hvem de får barn med i første omgang.

For meg virker det som om man får barn sammen først, og deretter ser man om passer sammen som par eller ikke. Altså helt omvendt av hva det burde være.

Fordi mange fedre er feige og stikker av?

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glade i å pule.

Anonymkode: f0c8f...349

Er det negativt? lol

Anonymkode: 28573...089

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel. Vet ikke om alternativet er bedre, dvs. at disse barna aborteres på (u)lovlig vis eller gis bort/settes på ei kirketrapp et eller annet sted. Det vil alltid finnes alenemødre, fordi menn puler og stikker, voldtar, etc. Det som varierer er hvorvidt det er uglesett å være alenemor.

Anonymkode: e65b9...507

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tvillingsjel skrev (4 minutter siden):

Fordi mange fedre er feige og stikker av?

Rart at kvinner velger de som stikker av. Mens menn som vil ha familie blir valgt bort. Kvinner klarer ikke å velge mann på egen hånd. Det er derfor faren hennes valgte alle steder i verden historisk sett. 

Anonymkode: 8a6cf...721

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi kvinner i Norge har frihet til å stikke fra kjipe menn. Kvinner i kulturene du glorifiserer sånn er underdanige, og har ikke så mange andre valg enn å akseptere dårlige menn (vold, utroskap, mangel på respekt... slikt er vanlig kost for kvinner i kulturene du snakker om). Og iblant er mannen bare en uinteressant taper. Uansett, hvis man ikke trives i et forhold bør man få dra. Uavhengig av om man er mann eller kvinne.

Det er selvsagt bedre å være alenemor enn å være sammen med en mann man ikke liker. Kvinner har jo akkurat de samme behovene som menn. og de fortjener akkurat den samme friheten som menn alltid tar for gitt. 

Anonymkode: ccf92...e4a

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rart at kvinner velger de som stikker av. Mens menn som vil ha familie blir valgt bort. Kvinner klarer ikke å velge mann på egen hånd. Det er derfor faren hennes valgte alle steder i verden historisk sett. 

Anonymkode: 8a6cf...721

Ikke alltid man vet på forhånd at fyren har tenkt til å stikke av. Er jo noen som faktisk er i et parforhold med fyren og tror han vil ha unge, og så får han kalde føtter etter fødsel og bare drar sin vei. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke, var sammen med eksen i sju år før vi fikk barn. At han skulle håndtere det å bli pappa så dårlig kunne jeg ikke forutse. Tre år etter og han er en god pappa nå, så han tok heldigvis til fornuften. Men forholdet ble jo ødelagt. 

Anonymkode: 5fc9c...f16

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drittlei å høre om alenemødre ! 
Akkurat som om det ikke finnes omtrent like mange alenefedre? 
Folk må legge fra seg dette antikvariske synet på kvinner og mødre 

Anonymkode: 7eb89...492

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo også sammenheng med økonomi. Det er økonomisk lukrativt i visse tilfeller og bli eneforsørger med alle stønader som er innlemmet i NAV-systemet. Det må også hensyntas i denne sammenheng. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NAV. Ene og alene fordi de fleste utnytter systemet. Alle alenemødre jeg kjenner lever fett på barnebidrag, barnetrygd, overgangsstønad osv. 

Anonymkode: 96fb6...f21

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Flere menn er barnløse > færre menn deles på > flere alenemødre

Verre er det ikke

Anonymkode: 84d74...df4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere menn er barnløse > færre menn deles på > flere alenemødre

Verre er det ikke

Det gir jo ikke mening? Hvis det er færre menn som deles på så blir det jo færre alenemødre? lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og den norske kvinnen oppbevarter ikke mannen sin som så mange utenlandske gjør. Var på besøk hos ett utenlandsk par var kun mannen hjemme da vi kom. Han beklaget seg for at vi ikke fikk kaffe, men kona var ikke hjemme. 

Kjenner til litt kulturer og damene gjør alt! Er det sånn vi vil ha det? Når barna blir store så må brudeparet godkjennes, gifter du deg med en som ikke er godkjent så fryses du ut av familien. 

Vil du ha det slik? Ikke jeg!

Hilsen alenrmor

Anonymkode: f2af3...4ef

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Innvandrere er så mye smartere enn norske kvinner. De har masse barn, med både mor og far i hjemmet. De gifter seg og, mens norske kvinner bare ligger rundt som horer, ingen ring på finger heller. Æsj

Anonymkode: 852e9...30c

Og hvor er du fra?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det gir jo ikke mening? Hvis det er færre menn som deles på så blir det jo færre alenemødre? lol

0/10

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hvor er du fra?

Bergen.

Anonymkode: 852e9...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

NAV. Ene og alene fordi de fleste utnytter systemet. Alle alenemødre jeg kjenner lever fett på barnebidrag, barnetrygd, overgangsstønad osv. 

Anonymkode: 96fb6...f21

Haha, jeg får 250 kroner i barnebidrag. Er så fett, synd jeg ikke utnyttet mannen for å få enda en unge, kunne fått 500 kroner 🤑

Anonymkode: 5fc9c...f16

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...