Mnjah Skrevet 19. juli 2022 #41 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er bare tull. En rekke studier fra en rekke forskjellige felt viser at gutter foretrekker "hard ting", mens jenter foretrekker "myke ting". Vi ser det hos spedbarn, der guttebabyer viser større interesse for ting, mens jentebabyer viser større interesse for ansikter. Vi ser det hos voksne, der menn jobber med ting og kvinner jobber med mennesker. Vi ser det innen psykologi der menn og kvinner skårer betydelig forskjellig på personlighetstester. Vi ser det til og med hos andre primater, der han- og hunkjønn har helt tydelig forskjellige kjønnsroller. Enhver person som har møtt gutter, jenter, menn og kvinner vet at det er en betydelig forskjell på han- og hunkjønn. Alt annet er selvbedrag i et slags desperat håp om at "inni er vi alle like".. Anonymkode: da34e...059 Se videoen vedkommende la ut over. Hvem er der som viser spedbarn disse lekene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 19. juli 2022 #42 Del Skrevet 19. juli 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 19. juli 2022 #43 Del Skrevet 19. juli 2022 Jeg har egentlig reagert på det stikk motsatte. Vanntette skott mellom guttene og jentene på skolen til eldstemann. Jentene driver med turn og handball, guttene klatring og kampsport. Mye sterkere kjønnsdeling enn da jeg selv var på samme alder for 35 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #44 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 Spiller det noen rolle hva de leker med? Har en gutt som kledde seg i kjoler og skjørt en periode i bhg. Han lekte med barbier og biler. Har en jente som lekte masse med biler. Anonymkode: fb8c6...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 19. juli 2022 #45 Del Skrevet 19. juli 2022 Tomas77 skrev (12 minutter siden): Jeg har egentlig reagert på det stikk motsatte. Vanntette skott mellom guttene og jentene på skolen til eldstemann. Jentene driver med turn og handball, guttene klatring og kampsport. Mye sterkere kjønnsdeling enn da jeg selv var på samme alder for 35 år siden. Og absolutt alle jentene går i rosa. Null mangfold blant kjønnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #46 Del Skrevet 19. juli 2022 Har aldri falt meg inn å kjøpe jenteleker til gutta mine. De har aldri spurt om det heller, har kun vært interessert i gutteleker. Anonymkode: 4450c...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 19. juli 2022 #47 Del Skrevet 19. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 17.49): Dette er bare tull. En rekke studier fra en rekke forskjellige felt viser at gutter foretrekker "hard ting", mens jenter foretrekker "myke ting". Vi ser det hos spedbarn, der guttebabyer viser større interesse for ting, mens jentebabyer viser større interesse for ansikter. Vi ser det hos voksne, der menn jobber med ting og kvinner jobber med mennesker. Vi ser det innen psykologi der menn og kvinner skårer betydelig forskjellig på personlighetstester. Vi ser det til og med hos andre primater, der han- og hunkjønn har helt tydelig forskjellige kjønnsroller. Enhver person som har møtt gutter, jenter, menn og kvinner vet at det er en betydelig forskjell på han- og hunkjønn. Alt annet er selvbedrag i et slags desperat håp om at "inni er vi Man skal velge det man interesserer seg for, ikke det samfunnet eller du mener man passer best inn i basert på kjønn. Endret 7. oktober 2022 av fransine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #48 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 Problemet er jo ditt- at du har et problem med at nevøen din leker med dukker må du bare jobbe med. Nevøen din er nok godt fornøyd. Jeg vokste opp på 70 tallet. Hadde foreldre som var veldig tradisjonelle. Mamma gikk hjemme, pappa jobbet. Jeg fikk dukker til jul fordi jeg er jente. Aldri noe typisk "guttete". Men jeg hatet å leke med dukker! Så dro til nabogutten og lekte med actionleker, lekte spion i skogen og mye annet gøy. Hadde nyfeministene mine dukket inn i hjernen min og påvirket meg med en chip med propaganda da eller? Jenter og gutter er ikke like nei og mange gutter foretrekker mer actionleker. Men kan du ikke bestemme hva som er riktig leketøy for et kjønn. Og fotball?? Jeg spilte fotball med venninner da jeg var 11-12 år. Det var ikke organisert! Var nyfeministene som hvisket meg i øret da eller? La folk drive med interessene de vil og slutt å lag så oppstyr. Anonymkode: f5472...3ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #49 Del Skrevet 19. juli 2022 Tomas77 skrev (1 time siden): Jeg har egentlig reagert på det stikk motsatte. Vanntette skott mellom guttene og jentene på skolen til eldstemann. Jentene driver med turn og handball, guttene klatring og kampsport. Mye sterkere kjønnsdeling enn da jeg selv var på samme alder for 35 år siden. Synd, for det har mye med miljøet å gjøre tror jeg. Hva som er godtatt og hva som alle andre gjør. Jeg hadde alltid lyst til å drive med motorcross men torte ikke siden ingen av venninnene mine gjorde det. Så den sosiale påvirkningen og forventningene i miljøet du vokser opp har mye å si. Jeg og samboer tok med niesen og nevøen min på klatring en dag. Den som er mest ivrig etter å dra tilbake er niesen min. Anonymkode: f5472...3ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 19. juli 2022 #50 Del Skrevet 19. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 Er man liten så får man leke med det man vil. Viser det seg at man som gutt kun vil leke med dukker og gå med rosa tyll og tiara så taler jo det sitt tydelige språk, men det er overhodet ikke noe jeg hadde tenkt over om det var en eller to "jenteleker" blant alle pistolene og actionfigurene. Endret 19. juli 2022 av Jr.Garcon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 19. juli 2022 #51 Del Skrevet 19. juli 2022 Off, ikke gidd. Alle skjønner jo at dette bare er tull/troll 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 19. juli 2022 #52 Del Skrevet 19. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Synd, for det har mye med miljøet å gjøre tror jeg. Hva som er godtatt og hva som alle andre gjør. Jeg hadde alltid lyst til å drive med motorcross men torte ikke siden ingen av venninnene mine gjorde det. Så den sosiale påvirkningen og forventningene i miljøet du vokser opp har mye å si. Jeg og samboer tok med niesen og nevøen min på klatring en dag. Den som er mest ivrig etter å dra tilbake er niesen min. Anonymkode: f5472...3ef Ja jeg er enig i at det er synd. De leker ikke med hverandre i friminuttene heller. Det samme i paralellklassene. Jeg hadde alltid en kjønnsblandet vennegjeng som barn så synes det er underlig at tiden på et vis har gått bakover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #53 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 Ikke vær redd. Nevøen min lekte masse med mine gamle barbiedukker da han var 3. Nå er det bare biler og transformers. Da jeg var liten hendte det at broren min hadde kamerater på besøk, mens mine venninner var opptatt. Da elsket jeg å være med og leke med Lego og Playmo. Jeg var også ofte med uti skogen og vi spikket ting og lagde slenger i trærne. En gang klatra jeg, broren min og to av hans venner oppi et farlig høyt tre og spikret sittebenk oppi der. Hadde vi falt ned hadde vi blitt skada for livet. Lekte masse med gutter jeg og drev med gutteting hele barndommen. Ble ganske tøff av det. Før var alt dette naturlig. Barn lekte bare, ingen måtte definere det. Kunne se store guttegjenger i gata med ei lita jente eller to på slep. Lillesøstre. Husker broren min var med og lekte mor, far og barn også. Lekte med dukkene mine. Er så drittlei alle disse betegnelsene og definisjonene jeg. Og den livredde holdningen foreldre har i dag. Unger får jo ikke lov til noe lenger. Vi hadde gigantiske kniver vi løp rundt med i skogen, skjøt med luftgevær fra vi var bittesmå og gjorde alle slags apestreker i gata. Klatret i trær og konkurranse om hvem som klarte å klatre høyest. Folk kom ofte med brukket bein på skolen. Var kanskje litt for fritt på 80 og 90 tallet, men nå??? Huffffff.... De vokser jo opp til å bli stakkare. Får unger skrubbsår på knærne lenger egentlig? Anonymkode: 0fafb...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HederaHelix Skrevet 19. juli 2022 #54 Del Skrevet 19. juli 2022 Ok ts, skjønner jo hva du driver med her, men kan ikke la være å si "hva faen?!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 20. juli 2022 #55 Del Skrevet 20. juli 2022 Kan da ikke være sååå uvanlig at gutter leker med jenteleker nå? Min gutt har hatt Elsadukke, Lille Havfruen barbie, Marionettedukke etc. og Elsakjole. Han syntes det var like stas som spiderman. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #56 Del Skrevet 20. juli 2022 Det jeg reagerer mest på med hele tråden er at en manne-mann løfter problemstillingene sine på et kvinneforum... Anonymkode: c2b89...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #57 Del Skrevet 20. juli 2022 13 hours ago, fransine said: Ifølge din logikk så skulle vi ikke hatt mannlige omsorgsarbeidere, sykepleiere og leger. Ingen kvinner skulle vært mekanikere, snekkere osv. Gud bedre så mye dumt enkelte skriver. Vet du hva en fordeling er? Forstår du forskjellen på varians og gjennomsnitt? At kvinner og menn er forskjellige betyr ikke at alle kvinner foretrekker en ting, mens alle menn foretrekker en annen ting. Det betyr at sannsynlighetsfordelingene er forskjellige! Anonymkode: da34e...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 20. juli 2022 #58 Del Skrevet 20. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 9.36): Endret 8. oktober 2022 av fransine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #59 Del Skrevet 20. juli 2022 19 minutter siden, fransine said: Ja helt enig i at folk skriver mye dumt, er bare å gå gjennom alle dine innlegg i denne tråden så finner man fort ut det. Morsomt at du skal prøve å forklare en statistiker om statistikk btw. 😅 Dette svaret gir ingen mening. Hvem er statistikeren her? Den anonyme brukeren jeg svarte? Anonymkode: da34e...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #60 Del Skrevet 20. juli 2022 kjedelig trolling finn på noe bedre vær så snill Anonymkode: 4f128...9f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå