Callisto83 Skrevet 19. juli 2022 #21 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det jeg skriver er helt åpenbart sant. Gutter som leker med barbiedukker, går kledd i jenteklær, oppfører seg rart, holder på med rare aktiviteter (annet enn mer tradisjonelle idretter) osv er også de som blir utstøtt og mobbet. Jeg fatter ikke at det finnes voksne mennesker som ikke evner å skille mellom hvordan verden er og hvordan de mener verden burde være. Du trenger ikke like at det er sånn, men det ER sånn. Ferdig snakka! Anonymkode: da34e...059 Verden er litt mer nyansert enn som så. Det er ingen garanti for at du ikke blir utstøtt eller upopulær bare fordi du gjør alt etter boka. Da er det bedre å oppfordre folk til å være seg selv og gjøre det beste ut av det. (Ingen av mine LGBT venner er forresten utstøtte. Tvert i mot vil jeg si de har klart seg bedre i livet enn mange andre jeg kjenner.) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 19. juli 2022 #22 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorvidt det er "idiotiske holdninger" er helt irrelevant. Rare gutter, det vil si gutter som skiller seg betydelig ut fra normen/det vanlige, er gjerne de guttene som også blir utstøtte og mobbet. Du skal være rimelig blåst i hodet som forelder dersom du mener det er viktigere å ta et oppgjør med "idiotiske holdninger" med barna dine som verktøy, enn å gjøre det som absolutt er til det beste for dine barn - at de faktisk blir sosialt aksepterte. Anonymkode: da34e...059 Ingen av mine gutter blir mobbet fordi de har et par dukker og en dukkevogn. Sønnen til venninnen min elsker rosa og enhjørninger, og blir heller ikke mobbet for det. Om de voksne rundt barna faktisk kommer med gode holdninger til å kunne være seg selv og å leke med det man vil, lærer man barna at det er ok. Hva lærer du barna med dine holdninger? Jo nettopp at det er «feil» å være som man ønsker. Syns du det er riktig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #23 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det jeg skriver er helt åpenbart sant. Gutter som leker med barbiedukker, går kledd i jenteklær, oppfører seg rart, holder på med rare aktiviteter (annet enn mer tradisjonelle idretter) osv er også de som blir utstøtt og mobbet. Jeg fatter ikke at det finnes voksne mennesker som ikke evner å skille mellom hvordan verden er og hvordan de mener verden burde være. Du trenger ikke like at det er sånn, men det ER sånn. Ferdig snakka! Anonymkode: da34e...059 Gutten min lekte med dukke og dukkevogn, kledde seg ut i kjole, med mer. I dag er han en maskulin Adonis, som drar damer så det holder. En naturlig ledertype er han også, og den disse fotballgutta dilter etter for at hans dametekke skal gi litt fordeler for dem også. For det som står igjen etter at han lekte mye med jenter er at han er utrolig trygg på å snakke med jenter. Det digger jenter, så derfor er han svært populær hos jenter. Det du skriver er feil. Ferdig snakka! Anonymkode: efc18...4cd 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #24 Del Skrevet 19. juli 2022 Min gutt vil få lik tilgang til både lekebiler og barbiedukker, og vokser opp på en gård. Hva han vil leke med er 100% hans valg, ikke mitt. Anonymkode: 7b87d...a7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #25 Del Skrevet 19. juli 2022 Stor applaus til søsteren (og eventuelt svogeren/svigerinnen) din som lar sønnen leke med barbier!👏👏👏 Anonymkode: 469bc...a3e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjaus Skrevet 19. juli 2022 #26 Del Skrevet 19. juli 2022 Dette var et dårlig forsøk på trolling. Kom på noe bedre nestegang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #27 Del Skrevet 19. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Gutten min lekte med dukke og dukkevogn, kledde seg ut i kjole, med mer. I dag er han en maskulin Adonis, som drar damer så det holder. En naturlig ledertype er han også, og den disse fotballgutta dilter etter for at hans dametekke skal gi litt fordeler for dem også. For det som står igjen etter at han lekte mye med jenter er at han er utrolig trygg på å snakke med jenter. Det digger jenter, så derfor er han svært populær hos jenter. Det du skriver er feil. Ferdig snakka! Anonymkode: efc18...4cd Svakeste trolling jeg har lest på lenge. Høres ut som du leser litt for mange kvinneblader. Anonymkode: da34e...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 19. juli 2022 #28 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 Fotball, lekepistoler og biler var tingen da jeg vokste opp også. Men nå er jeg jente da. Siden jeg lekte med disse lekene må vel dette være jenteleker da siden jeg er jente? Tipper du har laget dette innlegget for å provosere fordi du kjeder deg. Kanskje du heller kan låne Barbiedukka til onkelungen din så har du noe mer fornuftig å holde på med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #29 Del Skrevet 19. juli 2022 fransine skrev (9 minutter siden): Fotball, lekepistoler og biler var tingen da jeg vokste opp også. Men nå er jeg jente da. Siden jeg lekte med disse lekene må vel dette være jenteleker da siden jeg er jente? Anonymkode: 4cc4e...d34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #30 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feministsamfunnet fornekter seg ikke. Er onkel til en gutt på 6 år, og han leker med barbiedukker sammen med andre jenter på samme alder. Ble helt sjokkert da han hadde med seg barbie dukke da de kom på besøk hos oss forleden. Hvem er det som har tenkt ut at det er greit at gutter leker med jenteleker? legger meg ikke allverden bort i hvem han leker med, men spurte min søster forsiktig, og hun kunne fortelle at han leker like mye med jenter med disse dukkene som med andre gutter med biler og forskjellig. Hvorfor må alt og alle være like hele tiden? Newsflash; menn og kvinner, gutter og jenter er ikke like! Det er dette nyfeministene ikke skjønner. Det er ikke naturlig at gutter skal leke med dukker, da jeg vokste opp var det fotball, lekepistoler og biler som var tingen, hvis en gutt troppet opp med barbie skal jeg love dere at han fikk høre det. Hallo i luken. Måtte bare kommentere dette. Anonymkode: 7b8f5...0a6 Troll Anonymkode: 2cbad...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #31 Del Skrevet 19. juli 2022 Dette er trolling. Det er ingen gutter som gidder å leke med Barbie alene Anonymkode: f7988...cae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #32 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Svakeste trolling jeg har lest på lenge. Høres ut som du leser litt for mange kvinneblader. Anonymkode: da34e...059 Jeg troller absolutt ikke, men skriver alltid som AnonymBruker når jeg skriver om mine barn. Jeg leser ingen kvinneblader, kun aviser og krimbøker. Det jeg finner merkelig er at det tydeligvis ofte er barnløse som skriver om slikt som dette, eller folk som enn så lenge kun har småbarn. Fasiten på slikt får man ikke før gutta som har lekt med dukker blir voksne menn. Med den fasiten i hånden for min sønns del ser jeg at han på ingen måte ble mer feminin av å leke med dukker. Nå hadde det ikke vært noen krise for meg om han ble det (eller at dette var tegn på at han var feminin) heller, men fakta er at han nå er særdeles maskulin, og at det eneste som står igjen etter lek med "jenteleker" er at han lekte mye med jenter, og derfor kommuniserer veldig godt med jenter/kvinner. Noe som gir ham en klar fordel over gutter som knapt våger å prate med kvinner. Kjærester har han hatt siden han var 12 år,og det er blitt så mange "svigerdøtre" etterhvert at jeg tenker på dem som venninner av ham, ikke kjærester jeg kan knytte meg veldig til, ettersom han antagelig ikke kommer til å slå seg til ro med noen på mange år. Han har det litt for gøy til det. Anonymkode: efc18...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 19. juli 2022 #33 Del Skrevet 19. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 15.12): Endret 8. oktober 2022 av fransine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #34 Del Skrevet 19. juli 2022 Leker er leker. Hvorfor skal vi legge kjønn på alt. Jeg elsket å leke med biler når jeg var ung. Men pga. mennesker med meninger som dette, følte jeg meg flau for å ville leke med «gutteleker», for jeg var jo jente. Men dukker var ikke min ting, og biler var kult. Det er de voksne som faktisk bryr seg om dette, ikke barna. Anonymkode: e3fc8...1b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 19. juli 2022 #35 Del Skrevet 19. juli 2022 «Jenteleker»? Er sosialt samspill og rollespill JENTELEKER? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #36 Del Skrevet 19. juli 2022 fransine skrev (14 minutter siden): Dust. Lekene var ikke rosa. Er ikke rosa en "guttefarge" da? Sønnene mine digger hvertfall rosa. 😁 Anonymkode: 4cc4e...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #37 Del Skrevet 19. juli 2022 Margot Robbie som Barbie og Ryan Gosling som Ken i Barbie-filmen som kommer neste år. Tipper det er mange gutter og jenter som kunne tenke seg å leke med dem, jeg Anonymkode: fce8d...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #38 Del Skrevet 19. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg troller absolutt ikke, men skriver alltid som AnonymBruker når jeg skriver om mine barn. Jeg leser ingen kvinneblader, kun aviser og krimbøker. Det jeg finner merkelig er at det tydeligvis ofte er barnløse som skriver om slikt som dette, eller folk som enn så lenge kun har småbarn. Fasiten på slikt får man ikke før gutta som har lekt med dukker blir voksne menn. Med den fasiten i hånden for min sønns del ser jeg at han på ingen måte ble mer feminin av å leke med dukker. Nå hadde det ikke vært noen krise for meg om han ble det (eller at dette var tegn på at han var feminin) heller, men fakta er at han nå er særdeles maskulin, og at det eneste som står igjen etter lek med "jenteleker" er at han lekte mye med jenter, og derfor kommuniserer veldig godt med jenter/kvinner. Noe som gir ham en klar fordel over gutter som knapt våger å prate med kvinner. Kjærester har han hatt siden han var 12 år,og det er blitt så mange "svigerdøtre" etterhvert at jeg tenker på dem som venninner av ham, ikke kjærester jeg kan knytte meg veldig til, ettersom han antagelig ikke kommer til å slå seg til ro med noen på mange år. Han har det litt for gøy til det. Anonymkode: efc18...4cd 😂😂 At du ikke gir deg? Enten så troller du eller så har du store problemer. Anonymkode: da34e...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #39 Del Skrevet 19. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Leker er leker. Hvorfor skal vi legge kjønn på alt. Jeg elsket å leke med biler når jeg var ung. Men pga. mennesker med meninger som dette, følte jeg meg flau for å ville leke med «gutteleker», for jeg var jo jente. Men dukker var ikke min ting, og biler var kult. Det er de voksne som faktisk bryr seg om dette, ikke barna. Anonymkode: e3fc8...1b5 Dette er bare tull. En rekke studier fra en rekke forskjellige felt viser at gutter foretrekker "hard ting", mens jenter foretrekker "myke ting". Vi ser det hos spedbarn, der guttebabyer viser større interesse for ting, mens jentebabyer viser større interesse for ansikter. Vi ser det hos voksne, der menn jobber med ting og kvinner jobber med mennesker. Vi ser det innen psykologi der menn og kvinner skårer betydelig forskjellig på personlighetstester. Vi ser det til og med hos andre primater, der han- og hunkjønn har helt tydelig forskjellige kjønnsroller. Enhver person som har møtt gutter, jenter, menn og kvinner vet at det er en betydelig forskjell på han- og hunkjønn. Alt annet er selvbedrag i et slags desperat håp om at "inni er vi alle like".. Anonymkode: da34e...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #40 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 😂😂 At du ikke gir deg? Enten så troller du eller så har du store problemer. Anonymkode: da34e...059 Ja jeg har store problemer med å forstå dine svar til det jeg skriver. Du må gjerne begrunne det litt. Jeg sitter bare som et stort spørsmålstegn angående det du lirer av deg. Annet har jeg ikke problemer med. Ikke min sønn heller tydeligvis, selv om han visstnok skulle vært ødelagt som mann på grunn av lek med dukker som barn. 🤭 Anonymkode: efc18...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå