Gå til innhold

Hytte ved sjøen eller Camping

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere er best? 

Hytte eller camping, gjerne begrunn… Vi er veldig usikker på om vi vil kjøpe hytte ved sjøen eller camping 

Anonymkode: 980b1...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del så ville det av de to valgene vært hytte for da bor man ikke så tett. På camping så hører man godt alt og slikt liker jeg ikke men for de som har små barn så er camping genialt hvis man har fast plass for barna har alltid noen å være med. Har man eldre barn ville jeg gått for hytte, da drar man med seg vennene til barna sånn at de har noen å henge med. 😄 Camping blir slik som for de som bor i rekkehus, mye tvangssosialisering og det er ikke for meg, en ensom hytte med et vann er jo en drøm.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives veldig godt med å se sjø i både stille og storm, men da måtte hytten vært nærme nok til at jeg kunne dratt dit ofte. Men dumt å låse seg til en plass om en egentlig liker å dra til nye steder.

Ville aldri kjøpt fastplass på camping, men vet det er mange som trives med det også. Ellers så er det jo veldig godt å dra avsted med campingvogn/bobil for å se nye plasser, oppsøke sol/fjell/sjø... alt etter som hva en ønsker. Men da må en ha plass til å oppbevare den i garasje eller annet over vinteren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytte, uten tvil - for min del.

Men det spørs jo helt på deres preferanser. 

Anonymkode: 40d13...d1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camping? Hva slags camping? Mener du å kjøpe campingvogn på fast plass? Eller å ta med et telt og campe i skogen? Eller leie en campinghytte et par dager? 

Hva er budsjettet? Hytte ved sjøen i Risør eller Lillesand kan bli et økonomisk livsprosjekt, mens hytte ved sjøen på Bjarkøy er nok i en annen prisklasse.

Må dere kjøpe? Hva med å leie på åremål og se hva dere liker best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formulerte meg kanskje ikke godt nok, men ja fast campingplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hytte. Ti ville hester ville ikke fått meg inn i en campingvogn. Eller en campingplass. Ble invitert på campingplass en gang, noe av det mest harry og stusselige måten jeg noen gang har tilbrakt en kveld på. Man har ikke mye krav om camping er livet. 

Anonymkode: b7d93...79d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vogn med spikertelt på fastplass og stortrives med det. Vi er godt voksne og bor på landet med få naboer. Trives også med det, men på campingen er det naboer og mer sosialt. Vi får både stillhet og sosialt alt etter vi er hjemme eller på camping.

Ser en skriver at camping er stusselig, men det er det ikke. Vi har som sagt spikerteltet der vi har god plass inne og stor platting ute.

Vi har også bygget sånn at vi enkelt får vognen ut om vi vil dra på tur med den.

Jeg tenker at det er hver sin lyst for hva man ønsker, og er man usikker så kan man jo leie både campingvogn og hytte å se hva man trives best med.

Anonymkode: a13ef...c5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du finner en veldig fin plass å overnatte.

Men senere oppdager du forskjellige ting som du ikke liker, så blir det selvfølgelig mye lettere å flytte hvis du bare har camping-vogn stående der. :nori: 

Anonymkode: b51d9...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

formulerte meg kanskje ikke godt nok, men ja fast campingplass

Da hadde vi foretrukket hytte. 

Anonymkode: ef336...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har campingvogn som vi reiser rundt over alt med på sommeren og fricamper for det meste og vi har vogna på fast sesongplass i Sverige om vinteren. Vi får det beste av alt og og mye billigere enn en hytte også.

Anonymkode: c93bb...686

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått fra hytte til campingvogn på festplass. Jeg orket ikke lenger å bruke ferier på å pusse opp og ordne, og det måtte vi stadig med hytte, selv om relativt ny hytte. Hytte ved sjøen er mer arbeid med enn hytte i innlandet, og selv det er mye. 

Spørs hva dere er ute etter. Veldig ro på campingplass  vi har festplass, men felleslokale og fellesbrygge om man ønsker å være sosial. Går man ikke dit forstår folk det som at man vil ha fred. 

Anonymkode: 4fe57...87b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn elsker å ødelegge så mye natur som mulig, så en stor hytte, helst i 100-metersbeltet, er nok det beste.

Anonymkode: 18a78...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Campingvogn med spikertelt på idyllisk campingplass ved sjøen. 
Mtp pris og årlige utgifter, samt vedlikehold, ville jeg glatt valgt dette fremfor hytte. Samme opplevelsen, men mye rimeligere. Og får ikke dårlig samvittighet om den ikke bruker ved hver anledning. Rom for å feriere i utlandet også.

Anonymkode: cc70e...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...