Diktern Skrevet 14. desember 2005 #121 Del Skrevet 14. desember 2005 Nei, jeg kjenner mange som heter Ronny, Tommy, Johnny sov. Hyggelige folk det:) Trur det er farlig å komme med slike påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #122 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg tror egentlig det er et Oslo-fenomen det der. Her har vi østkant og vestkant, og man ser også på navnetoppen at foreldre velger forskjellig ut fra hvilken side av slottet de bor på. Og Ronny og Johnny og Kent og sånne navn, er det flere av blant de som vokste opp fra Grønlandsleiret og oppover i Groruddalen... sikkert lambertseter og den veien også. Det har kommet frem i sammenhenger som kun omhandler navnevalg også, ikke bare i forbindelse med hvem som havner bak murene. Og det kan nok hende at det er flere av de som har vokst opp på østkanten som ender opp som kriminelle enn blant de som vokser opp på vestkanten. kanskje det er i endring, fordi på vestkanten nå for tiden florerer det med dop, og det miljøet fører jo gjerne annen kriminalitet med seg også, men tidligere tror jeg det skillet har vært ganske tydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #123 Del Skrevet 14. desember 2005 Kurt-Morgan er unektelig et harry navn da..det samme er Kent-Morgan, Geir-Morgan og Truls-Morgan. Linda-Mette, Mette, Monica, Linda og Eli er også ganske slitt/harry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #124 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg tror egentlig det er et Oslo-fenomen det der. Her har vi østkant og vestkant, og man ser også på navnetoppen at foreldre velger forskjellig ut fra hvilken side av slottet de bor på. Og Ronny og Johnny og Kent og sånne navn, er det flere av blant de som vokste opp fra Grønlandsleiret og oppover i Groruddalen... sikkert lambertseter og den veien også. Det har kommet frem i sammenhenger som kun omhandler navnevalg også, ikke bare i forbindelse med hvem som havner bak murene. Og det kan nok hende at det er flere av de som har vokst opp på østkanten som ender opp som kriminelle enn blant de som vokser opp på vestkanten. kanskje det er i endring, fordi på vestkanten nå for tiden florerer det med dop, og det miljøet fører jo gjerne annen kriminalitet med seg også, men tidligere tror jeg det skillet har vært ganske tydelig. ← Rusmissbruk finner man i alle samfunnslag. Det gjorde det også før. Det holdes gjerne mer skjult i de "finere" hjemmene/strøkene. Det er ikke lenge siden høyt lønnede stod frem og fortalte om sitt misbruk. De hadde kostet bedriftene millioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #125 Del Skrevet 14. desember 2005 Men det er unektelig noe forskjell på Preben misbruker og Morgan-Jonny misbruker. Det er mer schwung over kokain-luksus misbrukerne kontra heroni sprøyte narkomane Kent-Tommy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #126 Del Skrevet 15. desember 2005 Men det er unektelig noe forskjell på Preben misbruker og Morgan-Jonny misbruker. Det er mer schwung over kokain-luksus misbrukerne kontra heroni sprøyte narkomane Kent-Tommy. ← Jeg synes ikke det er schwung over kokain-luksus misbrukerne. Det er bare trist uansett. Det er mennesker med alvorlige problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå