Frustrert husfrue Skrevet 21. juli 2022 #21 Del Skrevet 21. juli 2022 Drizzt skrev (På 18.7.2022 den 14.16): Alle politikere vil rasere økonomien min ytterligere. Ingen fortjener min stemme og ingen får den fremover heller. Det jeg gjør nå er å finne en noenlunde god avtale med kort varighet, bytte og sette alarm på mobilen 2 dager før avtalen utløper så finner jeg en annen noenlunde god avtale med kort varighet, bytter, setter ny alarm, så finner ny avtale, osv. Det er slik jeg gjør det de siste 2 årene, men er snart tom for muligheter fordi de noenlunde gode avtalene forutsetter at du er en helt ny kunde - noe jeg ikke er siden jeg var kunde der før med en annen noenlunde god avtale før. Det er mafiatilstander dette her. Har du sett på Motkraft? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 13 timer siden Forfatter #22 Del Skrevet 13 timer siden Så viser det seg at nordmenn flest heller ikke greier å manøvrere seg i dette virvarret av dårlige avtaler som politikerne - helt på egen hånd - har skapt rundt oss. En million nordmenn hadde kommet bedre ut av å ikke ha noen strømavtale i det hele tatt, men heller få strømmen til pliktleveranse fra netteier! I praksis betyr dette at vi faktisk ikke trenger strømselskaper i det hele tatt. Nettselskapene kan levere strøm rimeligere enn strømselskapene - uten å egentlig drive med strømsalg. Og de kan levere strøm enda billigere enn pliktstrømmen er i dag uten å tape penger. I 'gamle dager' var pliktstrøm noe skambelagt de som ikke maktet å betale strømregningen fikk, slik at de ikke skulle fryse ihjel. Nå har det altså blitt den aller beste strømavtalen de fleste av oss (de med lavt forbruk) kan ha. Den politiske ledelsen har altså "skapt" et marked av et hundretalls strømselskaper med et tusentalls avtaler som ikke er nødvendig - og som nordmenn heller ikke greier å manøvrere seg i. Det siste er ikke så rart - for som overskriften sier - det finnes ikke gode strømavtaler. Liker du dette såpass godt at du stemmer på fornyet tillit om 10 måneder? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #23 Del Skrevet 12 timer siden Kan det stå så dårlig til med folk at hele 1 million mennesker ikke klarer å forstå disse avtalene? Eller gir de bare blaffen? Anonymkode: 430a3...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #24 Del Skrevet 11 timer siden Norge må være det eneste landet i verden hvor befolkningen hengivende aksepterer å bli fraranet en slik ressurs som vannkraften er, uten å gjøre noen form for motstand. Anonymkode: eb4d9...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #25 Del Skrevet 11 timer siden A-hunter skrev (1 time siden): Så viser det seg at nordmenn flest heller ikke greier å manøvrere seg i dette virvarret av dårlige avtaler som politikerne - helt på egen hånd - har skapt rundt oss. En million nordmenn hadde kommet bedre ut av å ikke ha noen strømavtale i det hele tatt, men heller få strømmen til pliktleveranse fra netteier! I praksis betyr dette at vi faktisk ikke trenger strømselskaper i det hele tatt. Nettselskapene kan levere strøm rimeligere enn strømselskapene - uten å egentlig drive med strømsalg. Og de kan levere strøm enda billigere enn pliktstrømmen er i dag uten å tape penger. I 'gamle dager' var pliktstrøm noe skambelagt de som ikke maktet å betale strømregningen fikk, slik at de ikke skulle fryse ihjel. Nå har det altså blitt den aller beste strømavtalen de fleste av oss (de med lavt forbruk) kan ha. Den politiske ledelsen har altså "skapt" et marked av et hundretalls strømselskaper med et tusentalls avtaler som ikke er nødvendig - og som nordmenn heller ikke greier å manøvrere seg i. Det siste er ikke så rart - for som overskriften sier - det finnes ikke gode strømavtaler. Liker du dette såpass godt at du stemmer på fornyet tillit om 10 måneder? Hvilken gamle dager du snakker om vet ikke jeg, men jeg vet at før strøm ble en handelsvarer så fikk vi bare strøm fra den som hadde nettleie og dermed Eide og solgte både nettet strømmen fraktes i og strømmen som ble fraktet inn i boligen og brukt der. Pliktstrøm kom når man selv kunne velge hvilket strømselskap man ville ha strøm fra, for en 20-25 år siden. Der finnes ulike avtaler, der man sparer på strømregningen på selve strømmen. Nettleie og alt som følger med av utgifter med nettleie kan ingen gjøre noe med. Hvordan man selv klarer å følge med og manøvrere seg frem i de ulike strømselskapene priser og tilbud blir som å manøvrere seg frem til beste tilbudet på ulike mat- og husholdningsartikler eller klær om du vil. Kraftriket, Jærkraft og et selskap i Trondheim var for noen uker siden de rimeligste på spotpris. Spottpris er den samme overalt, men tilleggene som påslag og månedsavgift og andre tulletillegg er det man betaler dyrt for. Hva skal en ufør eller en sosialklient med en uføreforsikring på strøm til masse kroner når personen ikke kan bruke den forsikringen? Eller grønt valg? Man får ikke grønn strøm, strøm er strøm uansett hva man bestiller og betaler ekstra for. Når folk ikke leser strømregningene sine, ikke leser seg opp på hvordan ting fungerer, så må de slutte å klage generelt, og ikke til ts spesielt. Kunnskap er makt uansett situasjon eller tema. Anonymkode: f6eac...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #26 Del Skrevet 10 timer siden Hadde fastpris 1 år og sparte masse på det, men i dag er det kun noen kroner i forskjell mellom de ulike avtalene. Anonymkode: 7a6cf...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #27 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvilken gamle dager du snakker om vet ikke jeg, men jeg vet at før strøm ble en handelsvarer så fikk vi bare strøm fra den som hadde nettleie og dermed Eide og solgte både nettet strømmen fraktes i og strømmen som ble fraktet inn i boligen og brukt der. Pliktstrøm kom når man selv kunne velge hvilket strømselskap man ville ha strøm fra, for en 20-25 år siden. Der finnes ulike avtaler, der man sparer på strømregningen på selve strømmen. Nettleie og alt som følger med av utgifter med nettleie kan ingen gjøre noe med. Hvordan man selv klarer å følge med og manøvrere seg frem i de ulike strømselskapene priser og tilbud blir som å manøvrere seg frem til beste tilbudet på ulike mat- og husholdningsartikler eller klær om du vil. Kraftriket, Jærkraft og et selskap i Trondheim var for noen uker siden de rimeligste på spotpris. Spottpris er den samme overalt, men tilleggene som påslag og månedsavgift og andre tulletillegg er det man betaler dyrt for. Hva skal en ufør eller en sosialklient med en uføreforsikring på strøm til masse kroner når personen ikke kan bruke den forsikringen? Eller grønt valg? Man får ikke grønn strøm, strøm er strøm uansett hva man bestiller og betaler ekstra for. Når folk ikke leser strømregningene sine, ikke leser seg opp på hvordan ting fungerer, så må de slutte å klage generelt, og ikke til ts spesielt. Kunnskap er makt uansett situasjon eller tema. Anonymkode: f6eac...c0e Nettopp. Min nettleie er oftest høyere enn strømprisen. Og vi passer på å komme på lavest mulige kw nivå. Anonymkode: 7a6cf...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 10 timer siden Forfatter #28 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken gamle dager du snakker om vet ikke jeg, men jeg vet at før strøm ble en handelsvarer så fikk vi bare strøm fra den som hadde nettleie og dermed Eide og solgte både nettet strømmen fraktes i og strømmen som ble fraktet inn i boligen og brukt der. Pliktstrøm kom når man selv kunne velge hvilket strømselskap man ville ha strøm fra, for en 20-25 år siden. Der finnes ulike avtaler, der man sparer på strømregningen på selve strømmen. Nettleie og alt som følger med av utgifter med nettleie kan ingen gjøre noe med. Hvordan man selv klarer å følge med og manøvrere seg frem i de ulike strømselskapene priser og tilbud blir som å manøvrere seg frem til beste tilbudet på ulike mat- og husholdningsartikler eller klær om du vil. Kraftriket, Jærkraft og et selskap i Trondheim var for noen uker siden de rimeligste på spotpris. Spottpris er den samme overalt, men tilleggene som påslag og månedsavgift og andre tulletillegg er det man betaler dyrt for. Hva skal en ufør eller en sosialklient med en uføreforsikring på strøm til masse kroner når personen ikke kan bruke den forsikringen? Eller grønt valg? Man får ikke grønn strøm, strøm er strøm uansett hva man bestiller og betaler ekstra for. Når folk ikke leser strømregningene sine, ikke leser seg opp på hvordan ting fungerer, så må de slutte å klage generelt, og ikke til ts spesielt. Kunnskap er makt uansett situasjon eller tema. Anonymkode: f6eac...c0e Kunnskap er makt. Det er helt riktig. Bare så synd du ikke forstår problemstillingen her. Men nå vet vi at det ikke finnes bra strømavtaler, vi vet til og med at vi ikke trenger strømavtaler. En million strømkunder kommer faktisk bedre ut av å ikke ha strømavtale i det hele tatt. Og da er det liten vits i å sitte her og gnåle om at folk må surre, lete, styre, skifte, endre, flytte, justere og holde på. DET FINNES FORTSATT IKKE BRA STRØMAVTALER! Man kan altså vie resten av livet og bruke alle døgnets timer på dette uten at akkurat det faktumet endrer på seg. Faktum er at netteiere kan levere strøm billigere enn de aller, aller fleste strømavtaler. Det betyr at strømselskapene bare er et unødvendig og fordyrende mellomledd ingen trenger. De på sin side bruker mesteparten av energien sin på å selge deg enda dårligere avtaler. Så nå kan du selvsagt klappe deg på ryggen og være fornøyd med å sitte her og forsvare unødvendige løsninger på noe som egentlig ikke var et problem før politikerne surret det så veldig til. En merkelig ting å forsvare, men deg om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 10 timer siden Forfatter #29 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Norge må være det eneste landet i verden hvor befolkningen hengivende aksepterer å bli fraranet en slik ressurs som vannkraften er, uten å gjøre noen form for motstand. Anonymkode: eb4d9...09b Ikke bare det - om ti måneder går vi mann av huse for å bekrefte 100% tillit til akkurat de samme folka. Som jeg sier; Norge er verdens eneste land for og av komplette idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 10 timer siden #30 Del Skrevet 10 timer siden Det har vel aldri vært konkurranse på spotpriser og nettleie, bare på påslag og fastbeløp. 1 oktober ble all nettleie økt på nytt, hos meg på Elvia fastbeløpet økt fra 190 til 230 per måned (opp 21% siden 1 Jan 24) samt nettleie opp fra 48 til 53 øre per kwt (over 10%) Det er ikke rart at nettleien utgjør over halvparten av regninga nei. I tillegg er kraft på Nordpool i Euro ikke NOK så hver gang vår fantastiske valuta går nedover øker kraftprisen uten å egentlg koste mer på Nordpool. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Norge må være det eneste landet i verden hvor befolkningen hengivende aksepterer å bli fraranet en slik ressurs som vannkraften er, uten å gjøre noen form for motstand. Anonymkode: eb4d9...09b Alle, både private og bedrifter burde boikottet strømregningen når de satte opp nettleien og strømprisene. Hva skal strømselskapene og nettleverandør gjøre når de ikke får inn èn krone. Da tenker jeg kanskje de hadde gjort noe med prisene.. Det nytter jo ikke at de stenger strømmen til en hel nasjon, de får jo fortsatt ingen penger. De setter opp priser og vi betaler… Norge rundstjeler Ola Normann, både i form av strømutgifter, men også drivstoff, matvarer, forsikring, renter, skatt, avgifter på avgifter.. De kuttet en brøkdel på skatten, som knapt vil merkes for den enkelte- og det vurderes å kutte i sykepenger for å unngå egenmeldinger fra ansatte. Folk skal altså ikke kunne bli syk, men presse seg på jobb til det ender med langtidssykemelding. I et så velstående land som Norge, så burde de vel heller innført at man har krav på behandling hos psykolog, tannlege og kiropraktor med egenandelsordning. Regner med 80% av Norges befolkning er like forbanna som meg! Anonymkode: 4aa83...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 6 timer siden Forfatter #32 Del Skrevet 6 timer siden NakenPanda skrev (3 timer siden): Det har vel aldri vært konkurranse på spotpriser og nettleie, bare på påslag og fastbeløp. 1 oktober ble all nettleie økt på nytt, hos meg på Elvia fastbeløpet økt fra 190 til 230 per måned (opp 21% siden 1 Jan 24) samt nettleie opp fra 48 til 53 øre per kwt (over 10%) Det er ikke rart at nettleien utgjør over halvparten av regninga nei. I tillegg er kraft på Nordpool i Euro ikke NOK så hver gang vår fantastiske valuta går nedover øker kraftprisen uten å egentlg koste mer på Nordpool. Selvfølgelig har det ikke vært konkurranse på spotprisen. Det er jo ikke mulig, i og med at all strøm kjøpes inn fra akkurat det samme stedet til akkurat den samme prisen av absolutt alle som selger strøm. Det er derfor dette "markedet" aldri kan fungere - det finnes rett og slett ikke noe reelt marked, produkt eller konkurranse innenfor kjøp og salg av strøm. Så når energiministeren stadig vekk forteller folk at de må skaffe seg gode avtaler så dokumenterer han også grundig at han ikke aner hva han driver med eller har ødelagt. Og det er faktisk ganske skremmende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden A-hunter skrev (6 timer siden): Kunnskap er makt. Det er helt riktig. Bare så synd du ikke forstår problemstillingen her. Men nå vet vi at det ikke finnes bra strømavtaler, vi vet til og med at vi ikke trenger strømavtaler. En million strømkunder kommer faktisk bedre ut av å ikke ha strømavtale i det hele tatt. Og da er det liten vits i å sitte her og gnåle om at folk må surre, lete, styre, skifte, endre, flytte, justere og holde på. DET FINNES FORTSATT IKKE BRA STRØMAVTALER! Man kan altså vie resten av livet og bruke alle døgnets timer på dette uten at akkurat det faktumet endrer på seg. Faktum er at netteiere kan levere strøm billigere enn de aller, aller fleste strømavtaler. Det betyr at strømselskapene bare er et unødvendig og fordyrende mellomledd ingen trenger. De på sin side bruker mesteparten av energien sin på å selge deg enda dårligere avtaler. Så nå kan du selvsagt klappe deg på ryggen og være fornøyd med å sitte her og forsvare unødvendige løsninger på noe som egentlig ikke var et problem før politikerne surret det så veldig til. En merkelig ting å forsvare, men deg om det. Vis meg ette neste eksempel på at noen får lavere strømregning med pliktstrøm enn med å selv velge det billigste strømabonementet. Å kaste stein når man selv sitter i glasshus, er sjeldent smart. Anonymkode: f6eac...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå