Gå til innhold

Vi har fått mus inne. HJÆÆÆÆÆLP!


Annie

Anbefalte innlegg

Jeg tør nesten ikke bevege meg på gulvet. Hører musa borte ved vedovnen, og har vært og slått i veggen der, men tror dere at den forbanna driten går ut da? Neida. Den sotter og skraper på et eller annet, bak vedkassa tror jeg. Burde jo være såpass tøff at jeg hadde dratt fram kassa og slått ihjel den lille plageånden, men tør ikke! Jeg HATER mus!!!!!! Hadde heller hatt en meter lang slange liggende der.

Det verste er at sambo sover fordi han skal på nattskift. Kan ikke vekke han heller.

Så da sitter jeg her da og biter negler og håper på at musa forsvinner ut og gnager på noe annet.

Pokker ta. Vi som har musejagere stående her også!!!! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Musefelle er tingen! Rottegift også. Du kan jo ringe et skadedyrfirma. Jeg syns i utgangspunktet mus er søte og er ikke redd dem (rotter derimot...), MEN: Mus er skadedyr og derfor ikke noe hyggelig å ha i hus. De bringer med seg sykdommer, og gnager på det ene og det andre. Så det er lurt av deg å ta affære raskt!

Hva er en musejager???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musejager er en liten boks som sender ut lyd som visstnok skal gjøre at musa holder seg borte. Må visst skifte batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musejager er en liten boks som sender ut lyd som visstnok skal gjøre at musa holder seg borte. Må visst skifte batterier.

De hjelper abosultt ingenting. Dette erfarer du jo selv nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en musefelle du. Enkelt og greit. Rottegift er også effektivt, men ikke sett ut det dersom du har små barn eller husdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk den gode gamle musefella! Den er best uansett.

Jeg vil ikke anbefale rottegift. Da legger musa seg og dør ett

eller annet sted, og det kan like godt være inni veggen din.

Lukter ille :forvirret:

Ellers kan du dra på apoteket og kjøpe møllkuler og legge

i kriker og kroker der du vet at musa kommer inn. De kan

nemlig ikke fordra lukta.

Ellers er jo en pusekatt den beste musefangeren av dem alle da ;)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjelper abosultt ingenting.  Dette erfarer du jo selv nå.

Vi hadde mus. Vi hadde katt. Musa forble. Måtte tømme skaper for mat. Om morgenen da vi kom på kjøkkenet så var det spist av melposer osv.....

Vi kjøpte musejager som du beskriver. Musa forsvant og det har ikke vert noe problem etter dette. dette er et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER mus!!!!!! Hadde heller hatt en meter lang slange liggende der.

Jeg kan sikkert arrangere det slik at du får låne "Meter'n" til sønnen min - mus er vel passe mat for ham antar jeg. Hvor bor du i landet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mzluze i.i

evt kan du få låne en eksepsjonell musefanger på 4 bein av meg....men den vil jeg ha igjen etterpå altså :)

Han har tømt huset og nabolaget for de små søte, men ack så plagsomme dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Sett opp feller med en gang. Fikk en inne en gang, var hos oss i to dager og ødela sengeteppet vårt, dyna på gjesterommet og la igjen en hel masse bæsj bak kjøleskapet og oppå kjøkkenbenken (!). Prøvde å fange den først, men det klarte jeg ikke, så jeg måtte kjøpe feller... Sett dem langs veggen der du vet den går (de går nesten alltid langs veggen). Vår mus bodde bak kjøleskapet, så jeg satte feller på begge sider av det. Den gikk i fella til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En traditionell musfälla fungerar bra - kanske bäst?

vi hade mus i sommarhuset i somras - jag tror vi tog 11-12 stycken på 2 veckor! De flesta dog av smällen, två eller tre fick vi stampa ihjäl ute.

Ladda fällan med gammalt bröd - ost är lättare att äta av utan att utlösa fällan medan gammalt kneipbröd är lite segare och musen drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte musejager som du beskriver. Musa forsvant og det har ikke vert noe problem etter dette. dette er et år siden.

:ler:

I et rom i et av husene her hos oss hadde vi aldri vært plaget av mus. Da jeg kom over en sånn elektrisk musejager kjøpte jeg det og koblet den til strømnettet i det rommet, kun for sikkerhets skyld (siden vi har mye elektrisk verktøy der).

Og etter det...så har musene hoppet på bordet ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Fanget mus mandags morgen og nå var det fordundre meg en til her inne. :sur: Musejager er bare tull! Vi har tre stk og nå gikk musa rundt jageren uten å la seg affisere. Tør nesten ikke gå å legge meg nå. *GRØSSER!!!!!* :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sette opp et dusin eller to med feller ;) Og få sånn seng som er festet i taket med stropper :ler:

Nei, det er ekkelt med mus, men hvis dere bygger, så er det jo ikke så lett å holde alt tett og musefritt. Sett mat og tøy og sånt på steder hvor musene aldeles ikke har muligheten til å komme til, så er i alle fall det sikret. Og kanskje lånt en katt eller fem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...