Gå til innhold

Hvilken (norsk?) Film eller serie så jeg i starten av 1990-tallet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er juleselskap, og jeg er sammen med de eldre søskenbarna mine. På TVen står det på en film eller serie, etter det jeg husker er den norsk. Ute på bygda blir en mann begravd i myra. Han blir gravd opp igjen, for han har en verdifull ring med grønn stein på en fing, som blir kappet tvert av for å av ringen. 

End of hukommelse.

Hva var dette for noe? Jeg ble begeistret da jeg så Nattseilere, for jeg var sikker på at jeg hadde funnet svaret, men det stemte jo ikke 😅

Anonymkode: 5450a...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg husker også dette. Innbiller meg at det er Rød snø, men vet ikke om det stemmer.

Anonymkode: 58852...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha vært Landstrykere av Hamsun? Den ble lansert i 1989. Har lest bøkene og det var en skipper som gikk seg ned i myra, som ble gravd ut da myra ble drenert og dyrket opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som Lagerlöf, Löwenskiolds ring…. Men den har vel ikke gått på tv? Spennende! Håper du finner det ut! 

Anonymkode: 9eb0a...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som Lagerlöf, Löwenskiolds ring…. Men den har vel ikke gått på tv? Spennende! Håper du finner det ut! 

Anonymkode: 9eb0a...3af

Det gikk en tv-serie som het Charlotte Løwenskiøld og Anna Sverd, men det er en gammel serie som jeg tror gikk på søttitallet. Den kan jo ha gått i reprise. Men var det en slik handling i de bøkene? Har lest dem alle, men husker ikke 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nattseilere

Anonymkode: 5358e...e9b

Ser du skrev at det ikke var den, men den er både film på under to timer, og miniserie på nesten 4 timer. Kan være jeg husker feil, men jeg forbinder i hvert fall denne scenen med Nattseilere.

Anonymkode: 5358e...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (22 timer siden):

Kan det ha vært Landstrykere av Hamsun? Den ble lansert i 1989. Har lest bøkene og det var en skipper som gikk seg ned i myra, som ble gravd ut da myra ble drenert og dyrket opp. 

Landstrykere ble lansert i 1927. Ikke i 1989.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Landstrykere ble lansert i 1927. Ikke i 1989.

Den ble spilt inn som film i1989, og ble vist som Tv-serie jula 1990. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...