Gå til innhold

Skjønner ikke helt at voksne folk tar risikoen med å kjøre MC..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Virder som om det er dødulykker nærmest daglig om sommeren med MC. Skjønner ikke at folk med familie/barn tar en slik risiko.

Anonymkode: b647c...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Made4u

Nå kan MC-førerne selv øke eller redusere risikoen, tenker at dersom man kjører forsvarlig så anser ikke jeg det å være en fare man bør avstå fra, å kjøre MC er trygt slik jeg vurderer det (men er jo dem som gjør det utrygt også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Motorsyklister er ekstra utsatt for uoppmerksomme tanter:

...og alt annet av kaos. Ikke mitt valg.

Anonymkode: 42e89...189

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri følt meg utrygg på mc. Jeg kjører som om alle andre er idioter.

Uansett kan man ikke underslå at man er særdeles utsatt når man kjører mc. Man kan skade seg svært stygt selv med svært lav hastighet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trygg på mc, men er aldri trygg på bilistene. De skaper noen ganger farlige situasjoner når de ikke evner å ”se” de som kjører mc. Hadde de kjørt mc selv, hadde de brukt blikket på litt en annen måte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

«Alle» sier de er trygg på MC, og at bilistene er problemeet. Men de fleste ulykker på MC singelulykker med utkjøring i sving. Det går ikke opp…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Virder som om det er dødulykker nærmest daglig om sommeren med MC. Skjønner ikke at folk med familie/barn tar en slik risiko.

Jeg vil påstå at de MC kjørerene som omkommer i trafikken har kjørt uten vett. Kjører man skikkelig så går det bra 

Anonymkode: b6bf1...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er rart at MC er farlig, men båt er kult. Det er mange ulykker på to hjul, men det er mange ulykker på sjøen også.

Anonymkode: d6b70...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

«Alle» sier de er trygg på MC, og at bilistene er problemeet. Men de fleste ulykker på MC singelulykker med utkjøring i sving. Det går ikke opp…

Singleulykke på mc er det samme som en bil som forulykker alene. Det er som oftest, sjåførens skyld at det gikk galt. Men konsekvensen av en mc-ulykke er større, da vi ikke er like godt beskyttet. Årsaken til mange mc-ulykker er rus, lånt mc, utrent, som vil si lite kjøring med mc. Hadde en spurt meg om å få låne min mc, hadde svaret vert nei. Fordi, denne mest sannsynlig ikke har mc selv, og er ikke kapabel til å håndtere den på den sikker måte!

Konklusjon: Kjører man med det som finnes mellom ørene, enten det er på 2 eller 4 hjul, hadde det ikke vert ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjørt trygt noen år med mantraet "kjør som om alle du møter forsøker å ta livet av deg". Hadde en nesten-ulykke i fjor da bilen foran skulle ta av og kun bremset på girene samtidig som jeg kikket fordi bilen på svingen som kom så jeg skulle være forberedt på den. Resultatet er at jeg måtte ta en unnamanøver. Hadde det blitt en kollisjon hadde det ikke blitt så stygt riktignok ettersom farten var lav. 

I 2021 døde 4 mc sjåfører, en nedgang på 60% fra 2020. 

Anonymkode: 8680d...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Det betyr og at man har mulighet til å redusere risikoen selv, fornuftig fart og skape handlingsrom, ikke kjøre når man ikke er opplagt og holde seg 100% edru (bakrus), være særlig skjerpet i dårlig lys og dårlig vær. Mye vi kan gjøre for å redusere risiko for singelulykker.  

Mc kjøring er farlig, men det er farlig med bading/båtliv og. Man velger en aktivitet og tilpasser risikoen til det man mener man kan leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (På 16.7.2022 den 22.34):

Har aldri følt meg utrygg på mc. Jeg kjører som om alle andre er idioter.

Uansett kan man ikke underslå at man er særdeles utsatt når man kjører mc. Man kan skade seg svært stygt selv med svært lav hastighet.

Viktigste er vel å kjøre som om man selv er idiot 😀👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig det hvis man kjører ordentlig har en Yamaha XT 600 1995 Mod 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Når man ser hvordan mange av de kjører er det ikke rart det er mange ulykker! Stygge forbikjøringer, høy fart, vinglete kjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange av ulykker i typ svinger, er en del feilbehandling av fart og giring, samt hvor de plasserer seg hen. Stefaren min som er erfaren MC kjører, sier dette er veldig typisk nybegynnerfeil. 

Her jeg bor døde det en 16 år gammel gutt på lett MC, i en sving der han kjørte rett i fronten på en bil. Dama satt bakpå, men klarte seg uten ei skramme. 

2 mnd senere, var det ny begravelse. 19 år gammel gutt, og 19 år gammel jente døde i MC ulykke der han kjørte. 

Og kjøre MC er ikke farlig i seg selv. Jeg durer rundt på en moped, som er trimma for og unngå farlige situasjoner på veien. Og mange ser ikke mopeder, eller mener at de med bil har første prioritet og kjøre. Har kjefta på flere som nesten har kjørt rett i meg, men mopeden har heldigvis gode bremser. 

Jeg mener at det er idioti og farlig at moped går kun i 45 km/t!! Mange mener at "jammen de er jo bare 16 når de kjører.." jo, men man er 16 når man tar lett lappen og.. 

Anonymkode: 021d1...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AllahBallah skrev (9 timer siden):

Viktigste er vel å kjøre som om man selv er idiot 😀👍🏼

Viktig å gli rett inn, med fleisen først.

Anonymkode: 42e89...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår dette innlegget, og det til tross for at jeg er erfaren mc-rype. Har kjørt i mange år. Men... Jeg vurderer nå å "legge opp". Dette fordi, selvom en her refererer til nedgang i ulykker fra 20 til 21,så har det i 22 vært en helt syk økning av dødsulykker. 

Ja vi mc-førere kan feilberegne fart, svingradius osv.... Men vi får ikke gjort noe med grus i veien eller alle idioter på veien. Å kjøre som om alle det møter ønsker ta livet av deg, er et godt råd. De erfarne av oss vet hvor viktig det er å være obs på alle biler og å alltid ha i bakhodet at de ikke ser deg. 

Jeg har tre barn, som jeg er alene med. Jeg orker ikke tanken på at de skulle blitt alene eller at mamma skulle blitt skadet. Jeg har så enormt respekt for den risken det er å kjøre sykkel. Det er gøy, ja, men også veldig farlig. Så som sagt, jeg forstår innlegget og er litt i samme tanker selv om dagen. Omtrent daglig står det om mc ulykker nå, flere med dødelig utfall. Jeg vet ikke lenger om moroa er verdt det.... 

Anonymkode: cb081...13a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...