Gå til innhold

Selvklipp-konsekvens?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er hun fornøyd selv da? Hvis ikke er vel det konsekvens nok 

Anonymkode: a1ad6...943

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei, dette er så feil synes jeg - det er foreldrene som oftest føler på skuffelse fordi de synes ungene har så vakkert hår etc etc. Mange unger blir stolte av å ha klippet sitt eget hår og føler seg fine! Det synes jeg de bør få lov til å bestemme helt selv, hår vokser ut. Barn som vokser opp med å lære seg å ta egne valg i stedet for å bare måtte følge foreldrenes regler og meninger, lærer seg raskere å ta ansvarlige valg for seg selv. 

Anonymkode: ba4f3...3ed

Jeg tenker at størrelsene på beslutningene barn kan ta selv må avpasses med alderen og evnen til å se konsekvenser. Man kan ikke ukritisk la unger ta alle beslutninger selv. Men nå synes jeg ikke det er noen krise at en unge klipper seg selv. 

Anonymkode: 9f709...d9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for at barn skal få konsekvenser og "straffes" hvis de gjør noe de ikke får lov til, men klippe hår er ikke en av dem.

Anonymkode: 4f648...d7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tenker at størrelsene på beslutningene barn kan ta selv må avpasses med alderen og evnen til å se konsekvenser. Man kan ikke ukritisk la unger ta alle beslutninger selv. Men nå synes jeg ikke det er noen krise at en unge klipper seg selv. 

Anonymkode: 9f709...d9b

I den alderen så ville lagt fokuset på farene ved bruk av saks. 

Konsekvensen er å legge vekk saksen og de må pent spørre deg når de trenger saks. 

Anonymkode: a1ad6...943

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sakser hadde blitt inndratt og kun fått lov å bruke når jeg var der og så på. 

Anonymkode: 2dc20...172

• Liker 1
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Akkurat oppdaget at 5-åringen har klippet seg selv. Hun har fått nei til dette når hun har spurt, og har gjort det i skjul. Ingen tvil om at hun visste dette ikke var lov. Hun vet ikke at jeg vet det enda. 

Hvordan ville du håndtert denne situasjonen? 

Anonymkode: f4f1a...4de

Hadde ikke gjort noe som helst. Håret er klippet, det vokser ut igjen, ikke noe mer å få gjort med saken nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Akkurat oppdaget at 5-åringen har klippet seg selv. Hun har fått nei til dette når hun har spurt, og har gjort det i skjul. Ingen tvil om at hun visste dette ikke var lov. Hun vet ikke at jeg vet det enda. 

Hvordan ville du håndtert denne situasjonen? 

Anonymkode: f4f1a...4de

Ærlig talt, hvordan håndtere denne situasjonen? Du får det til å høres ut som om hun har gjort noe grusomt! Hvis hun ønsker å klippe seg hvorfor hører du ikke på henne?? Det er bare hår!!

Anonymkode: a532e...c37

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart mange her som ikke liker/kan å oppdra barn.

Dere hopper rett over at barnet gjorde noe det godt visste at ikke var lov.

Anonymkode: 75a29...311

Det er datterens hår!

Anonymkode: a532e...c37

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt at det må hun ikke gjøre igjen, for hun kan stikke saksa i øyet. Utover det - ingen «konsekvens» = straff, nei. 

Anonymkode: 4e9ee...8ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...