Gå til innhold

Bok om husbygging


Octavia

Anbefalte innlegg

Noen venner har kjøpt seg tomt og skal snart igang med å bygge hus. Har lyst til å kjøpe en nyttig julepresang til de og tenkte på en bok om husbygging, praktiske ting om planlegging og gjennomføring.

Finnes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den så kjekk og nyttig ut!

Men, jeg tenkte mer på en som omhandler selve byggeprosessen. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du den fysiske jobben?

Om du mener det....så har ikke jeg funnet noen sånn bok...derimot har jeg funnet flere bøker som tar for seg de forskjellige områdene.

Det er svært varierende kvalitet på bøkene på markedet.....vi er mest fornøyd med bøkene fra Teknologisk forlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på den teoretiske delen, egentlig. Regner med de får fagfolk til de største løftene. Må nok allikevel gjøre noe selv.

Kanskje "Gjør det selv" kan være et alternativ for meg? Tenke, tenke.

Har noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha?

I forbindelse med husbygging....så er det i hovedsak det planleggingsmessige som omtales som det teoretiske (hustegningene, byggesøknaden o.l.).

Det som skal gjøres....altså å bygge huset...omtales som den fysiske delen...uansett om man bygger selv eller ikke.

Hvis du kan skrive hva du mener....så finnes det nok noen av oss her inne som er kapable til å hjelpe deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har en som heter "Gjør det selv - oppussing, snekring, reparasjoner". Den er kjempefin og mannen min har brukt den mye i forbindelse med utbygging her hjemme. Tror den omhandler det meste. Søk på bokkilden, velg "søk på ISBN" : 8276833438.

Den er ikke bygging av hus fra A til Å, men omhandler mye av det de vil ha bruk for. En stor murstein av en bok. Og den har fått karakter 5 av 6. Vi er veldig fornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk som bygger hus så ville jeg anbefalt en bok om innredning, belysning eller en skikkelig hagebok. Det er ihvertfall temaer som opptok meg da vi bygde huset vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat hva du spør etter, men du kan gi dem en fin, solid notisbok med litt stive ark. Gi dem beskjed om å skrive ned og dukumentere ALT mens de holder på. Feks. lime inn fargeprøver fra malingtypene de har brukt, ta bilder av ledningene inni veggen før det kles igjen og lime inn osv. En slik bok skulle jeg ønske vi lagde da vi bygde hus. Mens man holder på, tror man at man vil huske alt, men det gjør man ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her!

Kommer til å bestille "Gjør det selv"-boken. Er på tilbud hos bokklubbene til kr. 189, vanlig pris 498.

Da blir det penger til overs til å kjøpe en flott notisbok. Takk for tipset, wok!

Endret av Octavia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...