AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #161 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er nok noe vi alltid har antatt pga kjønnsroller og kultur i senere tid. Forventningen om at kvinner vil være nærere etter sex. Men oxytocinet i oss gjør altså at vi ‘vil holde på barnefaren’. Og oxytocinen får mannen til å sovne og/eller bli værende. Fra naturens side klarte ikke kvinner seg så godt uten en mann til å beskytte seg selv og barnet og jakte for seg. I dag har vi helt andre leveregler, kulturer og kjønnsroller. Kvinner klarer seg fint uten mannen og mannen vet at en potensiell uplanlagt baby kan klare seg uten ham fysisk tilstede. Dermed er det lettere for oss å overkjøre hormonet i dag. Men det skilles likevel ut, både hos kvinner og menn allerede ved kroppskontakt og maksimalt sammen med en orgasme. Send gjerne link på forsking som kan bevise at kvinnen skiller ut betydelig mer oxytocin en mannen (slik myten sier). Ble nysgjerrig nå🙂 Anonymkode: 0ae0a...84d Når dette er sagt, så skiller vi kvinner ut betydelig mer oxytocin etter barnefødsel og blir dermed hormonelt mer knyttet til barnet. Så her henger ikke mannen like mye med. Men også han skiller ut oxytocin ved å ha hudkontakt med nyfødt baby. På sykehuset blir feks baby ofte lagt naken til mannens nakne brystkasse når mor må sys etter keisersnitt. For å skille ut oxytocin. Anonymkode: 0ae0a...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 17. juli 2022 #162 Del Skrevet 17. juli 2022 49 minutter siden, AnonymBruker said: For en dust ja! Han visste det nok godt men valgte å dra det litt lenger så han fikk pult. Æsj, det er ikke lett å date som kvinne som legger litt i det å ha sex Anonymkode: 53b5b...53a TS hadde jo heller ikke utviklet store følelser, men hadde likevel sex. Så hyklersk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 17. juli 2022 #163 Del Skrevet 17. juli 2022 Dette er jo sånn dating er. Man treffes, av og til har man sex, også ser man ting an. Noen ganger får man følelser og vil fortsette, andre ganger merker man at den rette kjemien ikke er der. Jeg synes ikke, utifra det du skriver, at det virker som han har brukt deg. Han har jo fortsatt å ha kontakt med deg etter sex og dere var til og med på en date til. At han nå føler at dere ikke kommer til å bli noe mer kan han ikke klandres for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #164 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Når dette er sagt, så skiller vi kvinner ut betydelig mer oxytocin etter barnefødsel og blir dermed hormonelt mer knyttet til barnet. Så her henger ikke mannen like mye med. Men også han skiller ut oxytocin ved å ha hudkontakt med nyfødt baby. På sykehuset blir feks baby ofte lagt naken til mannens nakne brystkasse når mor må sys etter keisersnitt. For å skille ut oxytocin. Anonymkode: 0ae0a...84d Barnet legges vel på farens bryst for barnets skyld, ikke for at faren skal skille ut oxitycin. Anonymkode: ea32a...c0d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #165 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når dette er sagt, så skiller vi kvinner ut betydelig mer oxytocin etter barnefødsel og blir dermed hormonelt mer knyttet til barnet. Så her henger ikke mannen like mye med. Men også han skiller ut oxytocin ved å ha hudkontakt med nyfødt baby. På sykehuset blir feks baby ofte lagt naken til mannens nakne brystkasse når mor må sys etter keisersnitt. For å skille ut oxytocin. Anonymkode: 0ae0a...84d Trodde det var for at hudkontakt var bra for å beholde varmen og mest mulig likt som inni magen til mor Anonymkode: 29eb8...ae7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 17. juli 2022 #166 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trodde det var for at hudkontakt var bra for å beholde varmen og mest mulig likt som inni magen til mor Anonymkode: 29eb8...ae7 Kengurumetoden har langt flere fordeler enn det 🙂 Også på sikt ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #167 Del Skrevet 17. juli 2022 Overaltalltid skrev (4 timer siden): Du er jo ganske avvisende og virket krevende og negativ etter bare 7 dater. 'vi møtes vel ikke igjen? Må man ha følelser etter 7 dater? 🤷 Skjønner dating ikke er noe for meg 😅🫣 Vel, jeg tror heller at han møtte meg en gang til for å «avslutte» det på en ordentlig måte da vi nok kommer til å møtes igjen i andre sammenhenger. Jeg var kald tilbake fordi han var helt annerledes og helt klart tilbakeholden i forhold til hvordan han var på de andre datene. Hadde jo bare dritt meg ut om jeg skulle prøve noe annet der. Ordene jeg sa der og da var også sanne. Jeg har ikke utviklet følelser, men jeg likte ham godt. Antar det det kunne utviklet seg om det ble flere dater. Uansett så var det min første date etter 10 års forhold så jeg får bare lære av dette. Får nesten lyst til å løpe hjem til eksen nå. Anonymkode: 5a598...b8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #168 Del Skrevet 18. juli 2022 Katten.2.0 skrev (17 timer siden): TS hadde jo heller ikke utviklet store følelser, men hadde likevel sex. Så hyklersk. Hun likte han godt og var åpen for at det kunne utvikle seg, så nei, ikke det samme. Anonymkode: 53b5b...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 18. juli 2022 #169 Del Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 22.18): Vi har vært på 7 dater nå. Hadde sex med ham på den siste daten med overnatting. Etter det har jeg ikke hørt noe. Dro hjem fra ham igår. Jeg har heller ikke tatt kontakt med ham. Det er vel et dårlig tegn? Dersom en mann er interessert tar han kontakt tenker jeg…. Anonymkode: 5a598...b8a Fasit og det vet du selv. Jeg er mann og helt på norm. Hadde i et slikt tilfelle takket for sist, og tatt kontakt om jeg ville noe mer. Noe jeg garantert ville gjort om jeg hadde hatt sex med deg. For det er ikke noe jeg gjør med hvem som helst. Når han gjør akkurat dette, og driter i å kommentere det videre vet du akkurat hva du står ovenfor ALLTID ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 18. juli 2022 #170 Del Skrevet 18. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun likte han godt og var åpen for at det kunne utvikle seg, så nei, ikke det samme. Anonymkode: 53b5b...53a Åpen for at det kan utvikle seg og sterke følelser er ikke det samme. Folk virker til å ha en Disney-inspirert tankegang om at det skal være fyrverkeri med en gang. Dette gjelder ikke alle. Dessuten kan man når som helst trekke seg fra dating. For mange er seksuell kjemi viktig og vil også spille inn på både følelser og tanker om fremtid i lag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #171 Del Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva mener du med jakte? Vi snakker ikke om en vannbøffel på savannen liksom.. for et kvinnesyn. Anonymkode: 61da3...329 ha ha ha... ja det evinnelige gnålet om evulosjon... så damer er en flokk med gazeller på serengeti som venter på geopareden eller løva eller noen rov dyr skal komme å jakte på dem. .. sleng på sangen til løvenenes konge... så er vi der tenker jeg. God jakt herrer. Anonymkode: e2105...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #172 Del Skrevet 18. juli 2022 On 7/17/2022 at 11:48 PM, AnonymBruker said: Hva mener du med jakte? Vi snakker ikke om en vannbøffel på savannen liksom.. for et kvinnesyn. Anonymkode: 61da3...329 4 hours ago, AnonymBruker said: ha ha ha... ja det evinnelige gnålet om evulosjon... så damer er en flokk med gazeller på serengeti som venter på geopareden eller løva eller noen rov dyr skal komme å jakte på dem. .. sleng på sangen til løvenenes konge... så er vi der tenker jeg. God jakt herrer. Anonymkode: e2105...0d2 Ja, biologi, instinkt og pyskologi er noe teite greier Anonymkode: 4f45c...0ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 18. juli 2022 #173 Del Skrevet 18. juli 2022 Det OSER jo dårlig selvtillit av TS. Dere har datet syv ganger før sex, det vitner om en som er interessert i å finne ut hva det bor i deg, ikke kun sex. At det ble en taktendring etter sex kan være at han ikke syntes det var bra, at det ikke er noe han vil mer, eller DEFAKTO at han faktisk er en opptatt type. Jeg henger ikke over telefonen å bråsvarer på ting jeg får, date eller ikke. Jeg ser/svarer når det passer meg, og når jeg har tid. Men, han viser jo interesse å vil treffe deg igjen etter minigolfen - men du stiller spørsmål som viser at du ikke har noe selvtillit, og for meg ville det ikke vært særlig attraktivt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #174 Del Skrevet 5. desember 2024 . Anonymkode: b8c04...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #175 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 22.33): Ts her… vel, det var han som ville ta det med ro og se hvordan det utvikler seg. Så jeg tenker at ballen burde ligge mer hos ham enn meg. Der han som bør ta mer kontakt. Jeg er vant med menn som vil ha kontakt oftere om de er interessert. Angrer så innmari mye på at jeg lå med ham. Anonymkode: 5a598...b8a Hørte du noe mer fra han? Anonymkode: b8c04...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. desember 2024 #176 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) Havspeil skrev (På 15.7.2022 den 13.24): Endret 6. desember 2024 av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå