Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

vel min mor og far har vært skilt i snart 4 år og fått seg nye kjærester og min far har da forlovet seg med ei dame som er ganske snill, og som da har 2 døttre fra før av.

Vi er da 2 søsken, og jeg har da en bror som er 10 år yngre enn meg.

Jeg er kanskje dum som skriver slik om min far, men jeg trenger hjelp om hva jeg skal gjøre og ikke å gjøre, for det har seg slik at:

Min far har ikke hatt sin sønn på snart 2 mnd. Mor har skrevet sms og ringt til min far, men han "gidder" ikke å svare. Vi har t.o.m vært oppom, men da har dem liksom ikke vært "hjemme". Jeg fikk nyss på noe her om dagen at han skal til syden med henne og de 2 andre jentene, som ikke er hans biologiske døttre. Han har ikke spurt bror om han vil være med i det heletatt. Der skal de vist gifte seg, slik jeg skjønte det. Synes det er dumt av han og ikke ta kontakt med sin egen sønn, er liksom bare de 3 andre som er bra nok for ham, liksom.

Da min bror kom til var det forskjellsbehandling mellom han om meg fra dag 1, men jeg brydde meg egentlig ganske lite om det. Men det var vondt i visse tider. Og det var fordi pappa hadde fått en sønn, slik han hadde ønsket seg. Mamma var den samme (som hun er ennå)

For et år siden fikk han sitt første barnebarn, han har han sett kun 2 ganger, tro det eller ei. Som jeg skrev over her, vi har t.o.m vært oppe hos han, uten at han har vært "hjemme" ( skrev en sms først om at vi kom, fikk aldri svar da,men vi tok sjangsen) har bedt han på kaffe og div. Han kom faktisk på bursdagen hans, og det var det siste vi har hært fra han, og det var i august. (siden jeg har hørt fra ham)

I helgen skal jeg ikke skrive en mld og bare komme på sånn "Oj, er dere hjemme" overrasskelse til dem.

Jeg gifter meg og 1 år og 9 mnd, og da er det vanlig at fedre følger enn til alters, men jeg har lite lyst til at han gjør det når han ikke tar kontakt og vi prøver å få kontakt med han.

Hva synes dere jeg skal gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at du skal prate med han, bare dere to. Fortell han hvordan du føler det.

Bortsett fra det er det vel rent lite du kan gjøre. Ikke alle fedre har så voldsom stor interesse for sine barn. Det er jo synd men et valg han tar.

Virker som hans nye dame har en finger med i spillet her. De fleste oppegående kvinner som involverer seg med en som har barn fra før vil vel pushe på mannen for å få han til å opprettholde kontakten med sine barn.

Det passer vel henne bra at dere holder dere unna. Så får hun ha sin familie i fred.

Skrevet
Jeg synes at du skal prate med han, bare dere to. Fortell han hvordan du føler det.

Bortsett fra det er det vel rent lite du kan gjøre. Ikke alle fedre har så voldsom stor interesse for sine barn. Det er jo synd men et valg han tar.

Virker som hans nye dame har en finger med i spillet her. De fleste oppegående kvinner som involverer seg med en som har barn fra før vil vel pushe på mannen for å få han til å opprettholde kontakten med sine barn.

Det passer vel henne bra at dere holder dere unna. Så får hun ha sin familie i fred.

Og for å få en balanse i kritikken er det vel også slik at det finnes en del menn som unngår konflikt for enhver pris og ikke har ryggrad nok til å ta delansvar for sine tidligere barn.

Det er veldig synd for barna at det er fedre som ikke har mot til å fortelle hva de mener om en sak. Kansje et problem det bør gjøres noe med.

Skrevet

Tusen takk for tipset. Jeg skal prøve å prate med han. Er faktisk flere som tror dama hans har et finger med i spillet, er liksom hennes familie som er mye bedre en det vår familie er..

far til 2: sant det du sier, jeg har en samboer som har 2 barn fra tidligere forhold. Deres mamma dro til sverie for der var det penger å tjene, så han er alenefar til to flotte gutter. Og jeg har fått kjempe god kontakt med dem, og det er jeg kjempe glad for.

Men takk for kjempe fine svar :)

Skrevet

Det er trist når fedre (eller mødre) velger bort den familien de har hatt pga. ny kjæreste/ny familie - med desverre skjer det.

Men jeg synes det blir enkelt å skylde på at nydama har en finger med i spillet - mannen er voksen - og er selv ansvarlig for sine valg. At han velger å enten bare følge ny dame eller ikke gidder å engasjere seg er vel vanskelig å si.

Du får prøve å snakke med ham - alene - og fortelle hvordan det føles og oppfattes - for det kan tenkes det går inn - men desverre er det mange som går inn i nye forhold dom bevisst kutter bånd til "gammel" familie da det er så "vanskelig".

De mener selv de ikke gjør noe galt - og er ofte ikke klare for å ta kritikk på sin oppførsel - men er du heldig klarer du kanskje å få ham til å tenke litt på hva an faktisk går glipp av i forhold til de barna som han faktisk har.

Skrevet

Jeg synes som de andre her at du skal ta deg en prat med ham.

Spesielt for broren din sin skyld, ettersom han ikke er voksen enda.

Man kutter bare ikke kontakten med barna sine.

Skrevet
Man kutter bare ikke kontakten med barna sine.

Eh, jo, velkommen til denne verdenen.

Mange barn kutter kontakten med sine foreldre og vice versa.

Skrevet (endret)

Glem det, slettet.

Endret av Violetta
Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Det er ikke sikkert han er så likegyldig som det kan synes, mange menn er faktisk altfor avslappa til alt for mye uten at de egentlig tenker særlig mye over det. De utsetter ting og glemmer og er rett og slett sløve. Kanskje er nye dama negativ og klager, noe som gjør at han utsetter ting?

Når det gjelder bryllupet ditt vil jeg foreslå at dere gjør som Haakon Magnus og Mette Marit, gå sammen opp kirkegulvet. Det er da likevel bare tull at far skal gi bort datteren, hun har da nå for tiden gitt seg bort selv for mange år siden?

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for all støtte, og svar..

vurderer faktisk å gå opp kirkegølvet sjøl.

Men jeg skal ta en prat med han, og se hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...