AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Del Skrevet 12. juli 2022 Har akkurat begynt å trene styrke etter mange år uten. Er overvektig og har trent mest cardio før (bare litt styrke), så dette er litt nytt for meg. Problemet er at jeg føler jeg får ganske vondt i ryggen når jeg trener. Føler det spesielt etter knebøy. Kan det være jeg har for svai rygg? Føler liksom man må svaie litt i ryggen for å komme dypt nok ned, men kan det bli for mye? Anonymkode: bb37e...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 12. juli 2022 #2 Del Skrevet 12. juli 2022 Du har nok for lite muskler. Når du blir sterkere går det over. Kanskje gjøre lette øvelser for å trene opp ryggen? Ta mindre vekter om du trener med vekter eller ferre reps med lengre pauser mellom hvert sett? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 12. juli 2022 #3 Del Skrevet 12. juli 2022 Prøv med ulike varianter knebøy som frontbøy, boxbøy, høy eller lav stangplassering om du trener med stang, ulike grep og håndplasseringer, beinplassering og dybde. Får du til å bruke kjernen riktig? Buktrykk er viktig i baseøvelsene. Man er ulikt bygd og ikke alle øvelser passer for alle, en tommelfingelregel er at det ikke skal gjøre vondt å utføre øvelsen. Prøv deg forsiktig frem, om mulig er veiledning i starten enormt nyttig. Ellers er det mange gode youtuber som viser og forklarer de ulike øvelsene. Filmer du deg selv kan du også sammenligne og forbedre egen teknikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Del Skrevet 12. juli 2022 Takk for svar Tror jeg skal prøve litt mindre vekter først og se om det hjelper. Anonymkode: bb37e...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Del Skrevet 14. juli 2022 En liten oppdatering: jeg prøvde med lavere vekter og bredere bein på knebøyen i dag og da gikk det mye bedre Tror rett og slett jeg bare var litt for ivrig med å legge på vekter. Hodet var klart for mer vekt, men ikke kroppen - TS Anonymkode: bb37e...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå