AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #1 Del Skrevet 11. juli 2022 Har hoste som ikke gir seg, intens hodepine som jeg ikke klarer å holde ut uten smertestillende, utmattelse... Fungerer ikke i hverdagen og har ikke gjort det på 3 uker. Jeg føler heller ikke at jeg blir noe bedre. Spesielt hodepinen og utmattelsen. Føler dette går sterkt utover livskvaliteten min. Det gjør meg også engstelig at jeg kanskje aldri skal bli frisk og meg selv igjen. Hvor lenge skal man gå syk etter coronasmitte? Anonymkode: 0dadc...188 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #2 Del Skrevet 11. juli 2022 Hvis du ikke har tatt vaksinen kan det ta noen uker. Anonymkode: 64a77...927 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #3 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du ikke har tatt vaksinen kan det ta noen uker. Anonymkode: 64a77...927 Har tatt vaksine Anonymkode: 0dadc...188 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #4 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke har tatt vaksinen kan det ta noen uker. Anonymkode: 64a77...927 Så det er ikke normalt å være syk flere uker hvis man har tatt vaksine? Anonymkode: 0dadc...188 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #5 Del Skrevet 11. juli 2022 Er vel 30% som får long covid, flere kvinner enn menn, så det er vel bare å gjøre en antagelse. Veldig vanlig. Long covid er det først etter 12 uker. Lykke til. Du kan forvente null helsehjelp, kanskje annet enn sykmelding. Mulig et nettkurs mot depresjon og angst om du er heldig. Snakkes til høsten. Anonymkode: 63fb0...fa3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #6 Del Skrevet 11. juli 2022 Det er da mye mer vanlig å bli skikkelig dårlig hvis man er vaksinert. Jeg kjenner kanskje 100 uvaksinerte som har hatt covid, ingen var syke mer enn max et par dager. Jeg var knapt dårlig i noen timer før jeg var helt frisk igjen. Hvor mange doser har du TS? Anonymkode: 21dec...2ae 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #7 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg hadde 2 vaksiner da jeg fikk korona. Og sleit med hoste i over 1 måned (så jeg ikke fikk sove på natta, og cosylan ikke hjalp et spor), hodepine av og på en del måneder. Svimmel og utmattet i 6 måneder før det endelig bedrer seg. Var helt og delvis sykmeldt hele det halvåret etter jeg hadde korona. Jeg var den eneste som fikk Long covid i familien. Og eneste med vaksiner. Anonymkode: 84158...b60 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #8 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er da mye mer vanlig å bli skikkelig dårlig hvis man er vaksinert. Jeg kjenner kanskje 100 uvaksinerte som har hatt covid, ingen var syke mer enn max et par dager. Jeg var knapt dårlig i noen timer før jeg var helt frisk igjen. Hvor mange doser har du TS? Anonymkode: 21dec...2ae Samme her, er uvaksinert og var småsyk noen dager bare. Det er helt klart de vaksinerte som blir dårlig nå. Anonymkode: 6263a...9fe 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #9 Del Skrevet 11. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her, er uvaksinert og var småsyk noen dager bare. Det er helt klart de vaksinerte som blir dårlig nå. Anonymkode: 6263a...9fe FHI har sluttet å opplyse om vaksinestatus på de innlagte i ukesrapportene sine. Anonymkode: 7b785...6a9 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #10 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): FHI har sluttet å opplyse om vaksinestatus på de innlagte i ukesrapportene sine. Anonymkode: 7b785...6a9 Helt sykt. Man kan jo lure på hvorfor de vil skjule det. Kjenner jeg blir skeptisk. Anonymkode: 6263a...9fe 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #11 Del Skrevet 11. juli 2022 Og jeg kjenner to fullvaksinerte (3 vaksiner) som har hatt corona nå, den ene uten å være syk i det hele tatt, den andre litt småsyk et par dager. Samt en fullvaksinert som var småsyk en ukes tid. De testet seg etter å ha vært i kontakt med en som var syk (ikke samme syke personen). Så det er ikke bare uvaksinerte som ikke blir særlig syke av korona. Anonymkode: 6e2ec...f8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #12 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er da mye mer vanlig å bli skikkelig dårlig hvis man er vaksinert. Jeg kjenner kanskje 100 uvaksinerte som har hatt covid, ingen var syke mer enn max et par dager. Jeg var knapt dårlig i noen timer før jeg var helt frisk igjen. Hvor mange doser har du TS? Anonymkode: 21dec...2ae Har to doser. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg hadde 2 vaksiner da jeg fikk korona. Og sleit med hoste i over 1 måned (så jeg ikke fikk sove på natta, og cosylan ikke hjalp et spor), hodepine av og på en del måneder. Svimmel og utmattet i 6 måneder før det endelig bedrer seg. Var helt og delvis sykmeldt hele det halvåret etter jeg hadde korona. Jeg var den eneste som fikk Long covid i familien. Og eneste med vaksiner. Anonymkode: 84158...b60 Er så redd dette skjer meg, da jeg skal føde om kort tid og kommer ikke til å klare å ta meg av en baby så dårlig som jeg er nå... omsorgssvikt neste? Ts Anonymkode: 0dadc...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #13 Del Skrevet 11. juli 2022 Jeg fikk corona under graviditeten. Ca tre mnd på vei. Jeg ble veldig dårlig. Har hele graviditeten slitt med ekstrem utmattelse og svimmelhet. Måtte sykemeldes. Nå skal jeg straks føde, og føler meg litt bedre i forhold til utmattelsen og svimmelheten har forsvunnet. Jeg har og angst for hvordan det skal gå når baby kommer, og jeg knapt fungerer. Det er lite hjelp å få, legen håper bare at det er graviditeten som gjør meg så utmattet, og at jeg vil bli bedre når jeg føder. Jeg kjenner at det er langt verre enn bare graviditeten. Det er covid som gjorde meg så syk. Anonymkode: f0e1b...ae1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 11. juli 2022 #14 Del Skrevet 11. juli 2022 Det er veldig individuelt. Det kan ta flere mnd i verste fall. Mitt tips er å kjøre på med store doser C og D vitaminer, samt jern og omega- 3. Det er en klar sammenheng mellom lavt nivå av D- vitaminer i kroppen og hvor syk man blir av Covid. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #15 Del Skrevet 11. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har to doser. Er så redd dette skjer meg, da jeg skal føde om kort tid og kommer ikke til å klare å ta meg av en baby så dårlig som jeg er nå... omsorgssvikt neste? Ts Anonymkode: 0dadc...188 Stakkars deg! Både hodepinen og utmattelsen kan kanskje ha med graviditeten å gjøre. Søsteren min slet i alle fall med begge deler i slutten av svangerskapet og det var hormonelt. Så ikke tro at du nødvendigvis får long covid. Masse god bedring! Anonymkode: 7b785...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #16 Del Skrevet 11. juli 2022 Eryn skrev (24 minutter siden): Det er veldig individuelt. Det kan ta flere mnd i verste fall. Mitt tips er å kjøre på med store doser C og D vitaminer, samt jern og omega- 3. Det er en klar sammenheng mellom lavt nivå av D- vitaminer i kroppen og hvor syk man blir av Covid. Har allerede kjørt på med gode doser D vitaminer og alt annet av vitaminer under hele graviditeten, vært aktiv og gjort alt rett.... så skjønner ikke hvorfor jeg ble rammet så hardt. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Stakkars deg! Både hodepinen og utmattelsen kan kanskje ha med graviditeten å gjøre. Søsteren min slet i alle fall med begge deler i slutten av svangerskapet og det var hormonelt. Så ikke tro at du nødvendigvis får long covid. Masse god bedring! Anonymkode: 7b785...6a9 Nei, jeg hadde ingen av disse symptomene før corona. Har i tillegg hoste og kjenner forskjell på gravidsymptomer og corona. Hodepinen startet med det samme jeg ble smittet og har vedvart siden. Samme med utmattelsen. TS Anonymkode: 0dadc...188 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #17 Del Skrevet 11. juli 2022 Du må jo ta en tur til legen! Det kan hende du har pådratt deg lungebetennelse som må behandles. Anonymkode: e7f53...488 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #18 Del Skrevet 12. juli 2022 Det er innafor å ta en tur til legen når du opplever at du bare blir verre og i tillegg er gravid. Anonymkode: b11a6...eb7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #19 Del Skrevet 12. juli 2022 Snakk med legen, og ro helt ned. La kroppen få tid tik å reparere seg så du ikke får dette over lengre tid. Legg bort alt "må". Anonymkode: c47d7...83a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 14. juli 2022 #20 Del Skrevet 14. juli 2022 (endret) Eryn skrev (På 11.7.2022 den 21.47): Det er veldig individuelt. Det kan ta flere mnd i verste fall. Mitt tips er å kjøre på med store doser C og D vitaminer, samt jern og omega- 3. Det er en klar sammenheng mellom lavt nivå av D- vitaminer i kroppen og hvor syk man blir av Covid. Jeg ble veldig syk og er syk seks måneder etterpå. Hadde og har fortsatt over gjennomsnittet med d vitamin i kroppen viser blodprøver. Endret 14. juli 2022 av Tough cookie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg