Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #1 Skrevet 17. november 2005 Hvilke størrelse er "vanlig" og gi og bruker dere å ramme dem inn også? Vi har nemlig tenkt å gi bort bilder av gutten vår i år (mest sannsynlig str 20x25), men tror nok det blir uten ramme, er jo egentlig en hel formue i bilder. Er vi gjerrige da?
Gjest HB Skrevet 17. november 2005 #2 Skrevet 17. november 2005 Vi har ikke konkludert på om vi skal gi med eller uten ramme og hvilken størrelse vi skal gi, men 20*25 høres ålreit ut. Det er ikke gjerrig å gi uten ramme, for du kan jo bruke som argument at mottaker skal få velge ramme selv. Men du kan også finne billige rammer som er helt ålreit. Vi kjøpte faktisk ramme til vårt brudebilde til svigers på Clas Ohlsson! Hilsen Lille meg
Pasha Skrevet 17. november 2005 #3 Skrevet 17. november 2005 bohus har også mange fine rammer som ikke koster alt for mye og ja.. jeg synes at det, om ikke gjerrig,, litt merklig å gi bort et bilde uten ramme. Kanskje dersom bilde var laminert (eller hva det heter.. sånn at det blir tykkere..og kan egentlig fungere uten ramme).. men jeg ville nok ha brukt de ekstra kronene en ramme kostet dersom jeg skulle gitt bort et bilde i gave
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. november 2005 #4 Skrevet 17. november 2005 (endret) Vi prioriterte å kjøpe rammer i stedet for å gå til fotograf, vi. Tok bildene selv og bestilte forstørrelser på FotoKnudsen, og kjøpte rammer på IKEA. Alt i alt tror jeg julegavene til besteforeldre, oldeforeldre og tanter og onkler havnet på ca 1500 kr. (besteforeldrene, oldeforeldrene og hennes tante får forstørrelse i 30x45 (6 stk), de andre får 15x20(5 stk). Til sammen ble det 600 kr inkl porto) Endret 17. november 2005 av Bjørnsdatter
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #5 Skrevet 17. november 2005 Bildene trenger ikke å bli dyre,legg de i scanneren og få de inn på datan,så går du inn på fotolabo og får bilder på den størrelsen til 29.90,- bildene er helt klare og fine og da har man råd til ei rfin ramme også.
Susanna Skrevet 17. november 2005 #6 Skrevet 17. november 2005 Nei, dere er langt i fra gjerrige dersom dere ikke kjøper rammer!! Vi skal også gi bort bilder i julegave til besteforeldre og oldeforeldre, i størrelsen A4, og vi kjøper ikke med rammer. Bildet i seg selv koster jo 300 kr., så dersom vi skulle kjøpe ramme også, så sprenger vi julegavebudsjettet totalt! Dessuten, så har jeg selv fått en del bilder opp igjennom tidene med bilder av fadderbarn etc. og enkelte ganger er det rammer som overhodet ikke passer min smak, så da kjøper jeg uansett ramme selv. Jeg vet at f.eks. min farmor vil ha alle rammene av alle sine bestemorbarn og oldemorbarn mest mulig like, så da kjøper ikke jeg en billig ramme bare for å gi bort en ramme til bildet!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #7 Skrevet 17. november 2005 vi ga bort med ramme, så får de heller bytte den ut dersom de ikke liker den.
Montezuma Skrevet 17. november 2005 #8 Skrevet 17. november 2005 Når vi gir bort skole/barnehagebilder av barna så gir vi de med ramme , for de koster jo så lite i seg slev. Men en 20x25 forstørrelse hos fotografen koster jo nesten 500,-, så da må de kjeøpe ramme selv. Stor familie; over 30 julegaver, kan ikke bruke mer enn 500 på hver da!
Cilla Skrevet 17. november 2005 #9 Skrevet 17. november 2005 Nei, dere er langt i fra gjerrige dersom dere ikke kjøper rammer!! Vi skal også gi bort bilder i julegave til besteforeldre og oldeforeldre, i størrelsen A4, og vi kjøper ikke med rammer. Bildet i seg selv koster jo 300 kr., så dersom vi skulle kjøpe ramme også, så sprenger vi julegavebudsjettet totalt! Dessuten, så har jeg selv fått en del bilder opp igjennom tidene med bilder av fadderbarn etc. og enkelte ganger er det rammer som overhodet ikke passer min smak, så da kjøper jeg uansett ramme selv. Jeg vet at f.eks. min farmor vil ha alle rammene av alle sine bestemorbarn og oldemorbarn mest mulig like, så da kjøper ikke jeg en billig ramme bare for å gi bort en ramme til bildet! ← Helt enig med med Susanna her, klart det ser bedre ut med ramme, men mange vil ha like rammer til alle familiebildene og folk har forskjellig smak Ang hva som er vanlig str tror jeg 15*20 og 20*25 er mest vanlig, men jeg spør alltid hva slags str de vil ha, jeg personlig vil bare ha 15*20 på veggen min, ellers blir det veldig fullt. Jeg har faktisk ikke hengt opp de som er større enn det mulig jeg er frekk, men jeg har ikke plass! En oldemor som kanskje har 10 barnebarn og 20 oldebarn, tenk hvor fullt det blir på veggen hennes etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #10 Skrevet 17. november 2005 En oldemor som kanskje har 10 barnebarn og 20 oldebarn, tenk hvor fullt det blir på veggen hennes etterhvert. ← Farmor har 25 barnebarn eller no, og ti barn, hun har ikke annet på veggene hun
Cilla Skrevet 17. november 2005 #11 Skrevet 17. november 2005 Farmor har 25 barnebarn eller no, og ti barn, hun har ikke annet på veggene hun ← Jeg kan faktisk se det for meg "nei nå må det vinduet bort så vi får litt mer veggplass"
Gjest Gjest (trådstarter) Skrevet 17. november 2005 #12 Skrevet 17. november 2005 Godt og se at det ikke bare er vi som gir uten ramme Føler nemlig det ser litt rart ut uten, men har som flere av dere sier vært inne på tanken at de gjerne vil ha lik ramme som de har fra før etc, så blir nok til at vi velger uten ja. Tusen takk for alle innspill fra dere.
Chiquita Skrevet 17. november 2005 #13 Skrevet 17. november 2005 Ang hva som er vanlig str tror jeg 15*20 og 20*25 er mest vanlig, men jeg spør alltid hva slags str de vil ha, jeg personlig vil bare ha 15*20 på veggen min, ellers blir det veldig fullt. Jeg har faktisk ikke hengt opp de som er større enn det mulig jeg er frekk, men jeg har ikke plass! En oldemor som kanskje har 10 barnebarn og 20 oldebarn, tenk hvor fullt det blir på veggen hennes etterhvert. ← Veldig enig med denne. Jeg ville ha sjekket med de som skal ha bildet, hvor stort de ønsker det. La så "overraskelsen" falle, og gi de heller et bilde med den størrelsen de vil ha, og som passer inn...
la Flaca Skrevet 17. november 2005 #14 Skrevet 17. november 2005 Vi skal også gi bort bilder av ettåringen i år! Skal ta bilder hos Fame, og betaler en 500-lapp for det. Da tar de drøssevis av digitale bilder som man kan velge fra. Men bildene koster en del å kjøpe etterpå. I tillegg skal DE stå for innramming, og det er virkelig dyrt. Skal man gi bort mange bilder og ha et selv i tillegg blir det en formue. Men vi har funnet løsningen; kjøper et bilde som vi liker med en grei og rimelig ramme. Så tar vi det ut av rammen og scanner det, brenner på cd. Leverer det til fremkalling i en fotobutikk og bestiller så mange eksemplarer som vi trenger. Så kjøper vi rammer på IKEA eller Obs. Billige og pene! Det gjorde vi med brudebildene og sparte masse penger.
Gjest Piper Skrevet 17. november 2005 #15 Skrevet 17. november 2005 Om man ikke har økonomi til å kjøpe ramme, bør en kanskje vurdere å ta et mindre bilde. Jeg må si jeg ville reagert, om jeg bare fikk et bilde uten ramme. Det ser faktisk billig ut i mine øyne. Så kan bilde koste så mye det bare vil. En behøver jo ikke bestille fra fotografen heller, for som enkelte sier kan man fint scanne inn bilde på dataen. Da kan en kanskje klare å få et ramme på bilde også.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #16 Skrevet 17. november 2005 Hvilke størrelse er "vanlig" og gi og bruker dere å ramme dem inn også? Vi har nemlig tenkt å gi bort bilder av gutten vår i år (mest sannsynlig str 20x25), men tror nok det blir uten ramme, er jo egentlig en hel formue i bilder. Er vi gjerrige da? ← Fikk en gang bilde med ramme og da ble jeg sur innvendig. jeg liker selv å kjøpe mine rammer. Giver hadde helt ulik smak enn meg selv. så blir jeg lei meg pga jeg må ta av rammen som giver har kjøpt. En annen ting er:ikke lag bildet for stort.jeg ser hjemme hos min mor hvor det er en del barnebarn,oldebarn,bryllupsbilder. Hun har ikke plass. Der som andre plasser, så kom barnebarna med tette mellomrom mellom søskene. Hun liker egentlig en slags minimalistisk stil. ja, ikke fult så gale da. men alle har gitt bra str på bilder. Så ser jeg hjemme hos meg selv...alle tante/onkelbarn. jeg kan da ikke fylle stueveggene med alle disse bildene. hvorfor ikke kjøpe noe mindre
Susanna Skrevet 17. november 2005 #17 Skrevet 17. november 2005 Om man ikke har økonomi til å kjøpe ramme, bør en kanskje vurdere å ta et mindre bilde. Jeg må si jeg ville reagert, om jeg bare fikk et bilde uten ramme. Det ser faktisk billig ut i mine øyne. Så kan bilde koste så mye det bare vil. En behøver jo ikke bestille fra fotografen heller, for som enkelte sier kan man fint scanne inn bilde på dataen. Da kan en kanskje klare å få et ramme på bilde også. ← Så det spiller ingen rolle for deg dersom du gir bort ett bilde til noen i gave med en ramme på, der vedkommende som får bildet ikke liker rammen, bytter den ut mot en ny, er ikke det sløsing av penger så vet ikke jeg... Og dessuten vet jeg at de besteforeldrene og oldseforeldrene som skal ha bildene vil ha i A4 str., så det er lite aktuellt for oss å gi ett mindre bilde bare for at de skal få med en ramme.... Og som sagt så er min farmor sær på disse rammene sine, så dersom jeg skulle kjøpt med ramme til henne så koster de nesten 400 kr. stk, så det blir 700 kr. det! Men så forventer ikke hun å få med ramme heller Men smaken er som baken.... Men jeg mener ikke det gjør noe å gi bort bilder uten ramme
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #18 Skrevet 17. november 2005 Bildene trenger ikke å bli dyre,legg de i scanneren og få de inn på datan,så går du inn på fotolabo og får bilder på den størrelsen til 29.90,- bildene er helt klare og fine og da har man råd til ei rfin ramme også. ← Bare en ting, det er ikke lov å kopiere opp bilder som er tatt hos fotograf. Så hvis man skal scanne inn noe bør det være bilder en har tatt selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå