Gå til innhold

Du har har døpt barnet ditt, er du kristen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller gjorde du det av andre årsaker som tradisjon e.l.? «Lovet» dere å oppdra barnet i kristen tro?

Anonymkode: 71142...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lovde på tro (sic) og ære. 

Og løy bare litt. Vi oppdrar barna våre i den tusenårige kristne tradisjonen som blant annet la grunnlaget for verdisynet i den offentlige opplæringsloven, så jeg har ikke dårlig samvittighet for den løgnen. 

Døpt alle barna, vi er også gift i kirken. 

Jeg liker kirker. De er pene, det er høytidelig. Men jeg liker ikke religion så godt. Vi er godværskristne. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, nei.. finnes ikke kristen, men ville ha selskap. Takk Gud for langt hår og AirPods med Netflix  under den kjedelige gudstjenesten. 

Anonymkode: e0583...c0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tradisjon, og så gjorde vi det enklere for barnet når det senere evt ville konfirmere seg i kirken. 
Å døpe seg i 14-15 års alder er jo noe det og. 
De kan melde seg ut statskirken senere om det blir et standpunkt de ønsker å ta. 

Anonymkode: 3fc5d...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, er kristen. Sang "Kjære Gud" og ba fadervår med barna om kvelden da de var små. Men vi går ikke i kirke eller er involvert i religiøse aktiviteter. Barna er ungdommer og unge voksne nå. To er kristne/sier de tror på Gud, uten at de er kirkelig aktive, to tror ikke.

Anonymkode: c4eee...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey skrev (16 timer siden):

Vi lovde på tro (sic) og ære. 

Og løy bare litt. Vi oppdrar barna våre i den tusenårige kristne tradisjonen som blant annet la grunnlaget for verdisynet i den offentlige opplæringsloven, så jeg har ikke dårlig samvittighet for den løgnen. 

Døpt alle barna, vi er også gift i kirken. 

Jeg liker kirker. De er pene, det er høytidelig. Men jeg liker ikke religion så godt. Vi er godværskristne. 

Jeg må få si at dette er noe av det herligste jeg har lest på lenge 😅 - ønsker deg en super dag 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

Eller gjorde du det av andre årsaker som tradisjon e.l.? «Lovet» dere å oppdra barnet i kristen tro?

Anonymkode: 71142...b79

Jeg er kristen, men har en helt annen fortolkning av det som står i bibelen enn det prester har.

jeg tror blant annet at vi bor i ett av veldig mange univers

Anonymkode: 8414f...288

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes folk med evner. Paranormale evner er ekte, vitenskapelig statistikk er umulig å benekte.

Jeg kjenner en kar som har helbedret hans fetter med ¨hellig¨(Gudommelig) vann fra heroin for alltid.

Døpelse skal handle om å frelse et menneske fra et eller annet.

Det skal til og med kunne oppvåke deg til Gud.

Men dette shittet må skje av folk med ekte evner, folk som er Gud-Realiserte og Gud-Opvåkket 24/7. 

Sanne menn av Gud trenger bare å lese noe Sann Skrift over vannet (dette er ekte transmission fra lyden fra skrften til vannet, bokstavelig talt) og vannet vil kunne affektere deg gudommelig og over-rasjonalt, rett og slett, helligt.

Har aldri hatt paranormale evner, men har opplevd ting støre en noe parnormal evne, rett og slett, UMULIGE!

Til slutt, ingenting betyr noe...

Bare Gud-Realisasjon.

Til slutt...

Bare Gud selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...