Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

^^

Anonymkode: cd268...e68

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen som har rykket opp på lista?

Anonymkode: c5d6a...38e

Jeg har :)

Anonymkode: f5384...121

AnonymBruker
Skrevet

Svarfristen er jo i dag. Kanskje det skjer noen endringer på ventelisteplassen i morgen, mandag?

Anonymkode: 65e59...466

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En plass. 

Anonymkode: 141b1...477

AnonymBruker
Skrevet

En plass. 

Anonymkode: 0579e...efd

AnonymBruker
Skrevet
On 7/19/2022 at 5:05 PM, AnonymBruker said:

I går var jeg nummer 3 på ventelisten til medisin ved UiO. Er nå på nummer 1! 😍
Har fortsatt håp! 

Anonymkode: 5770a...5f3

Hvordan går det? Fortsatt 1? 

Anonymkode: 8b9a7...4b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan går det? Fortsatt 1? 

Tror ikke man rykker ned på lista før i morgen. De har nok ferdigbehandlet klagene i morgen og utover uka

Skrevet

Har rykket opp 2 plasser og er nå på plass 3 på et populært studium (med mange plasser). Er spent, da dette innebærer flytting for hele familien. Er positiv og tror jeg kommer til å komme inn. Flere godt voksne studenter her? (jeg er 38)

AnonymBruker
Skrevet
Zoo919 skrev (5 minutter siden):

Har rykket opp 2 plasser og er nå på plass 3 på et populært studium (med mange plasser). Er spent, da dette innebærer flytting for hele familien. Er positiv og tror jeg kommer til å komme inn. Flere godt voksne studenter her? (jeg er 38)

Jeg er 31, så litt yngre enn deg, men vet av erfaring at det er mange på vår alder som er førsteårsstudenter 😊

Anonymkode: 22ff1...ef7

AnonymBruker
Skrevet

Kom inn på rettsvitenskap i Oslo (vår). Er det realistisk å ta dette selv om jeg ikke bor i Oslo? Kan fint ta fly ned et par ganger for eksamen men blir problematisk om det er ukentlig oppmøte. 

Anonymkode: 42a34...7a9

Skrevet (endret)
Celina holmkold skrev (På 13.7.2022 den 16.19):

Føler med deg. Må inn på studie år! Ligger med 1,12 over snittet! Håper dette holder i år! 

Jeg er også voksen, og går på studium, lykke til med dette opptaket. Håper det går din vei.

Endret av vampyrinnen Janne
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke man rykker ned på lista før i morgen. De har nok ferdigbehandlet klagene i morgen og utover uka

Hva mener du? Hvilke klager? Ventelisten oppdateres jo jevnlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kom inn på rettsvitenskap i Oslo (vår). Er det realistisk å ta dette selv om jeg ikke bor i Oslo? Kan fint ta fly ned et par ganger for eksamen men blir problematisk om det er ukentlig oppmøte. 

Du bør flytte

Anonymkode: 975da...4a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du bør flytte

Anonymkode: 975da...4a1

Har ikke mulighet til det. Kanskje etter jeg er ferdig med masteren jeg begynner på nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva mener du? Hvilke klager? Ventelisten oppdateres jo jevnlig. 

Ventelisten oppdateres nå kun når de foran deg trekker seg fra ventelista. Men nå blir klager behandlet og de som blir kvalifisert etter hovedopptaket kommer inn på ventelista nå fremover som kan føre til at man havner lenger ned på ventelista. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar før man får svar når man har søkt på en ledig studieplass?

Anonymkode: 4d4d0...432

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke mulighet til det. Kanskje etter jeg er ferdig med masteren jeg begynner på nå.

Rettsvitenskap i Oslo er mer selvstudium første året enn f.eks i UIB. Vil likevel anbefalt deg å flytte til Oslo, siden det er et studium der man lærer mer av kollokviegrupper, forelesninger, forelesere (spørre spm), og seminarer, enn å bare lese bøkene. Mye i juss handler om forståelse og ikke bare pugging, og da kan det være greit å diskutere muntlig med andre. Karakterer er viktige, og kan bli et slit med å få toppkarakterer uten nettopp det jeg nevnte :)

Anonymkode: f797c...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kom inn nå i dag, fristen for å akseptere tilbudt studieplass var i går? :)

Anonymkode: 0c171...1a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen som kom inn nå i dag, fristen for å akseptere tilbudt studieplass var i går? :)

Anonymkode: 0c171...1a3

Er det ikke 29. man får svar om man kommer inn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke skjedd noen endring hos meg.

Anonymkode: a2bdf...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...