Gå til innhold

Samordna Opptak 2022


maryam101

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg mottok poengsummen min fra AHO i dag og har fått 60 poeng (design) og 54 poeng (arkitektur). Jeg har 45 i karakterpoeng. Design er førstevalget, og jeg er veldig usikker på sjansen på å komme inn mtp de forrige poengsummene. Hva tenker dere? Er det noen her som går på AHO og kom inn med ca samme poengsum? Hvor stor er sjansen for at jeg kan komme inn?

Jeg vet poenggrensene varierer fra år til år men jeg er veldig stresset og vil gjerne høre med dere 😅

 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

Jeg søkte design og fikk 106.67 poeng, og tilsammen med karakterpoeng har jeg 156.27 å gå på. Må bare si at jeg ble ekstremt overrasket, og forventet virkelig ikke de poengene som gjorde meg veldig glad. Til tross for poengene jeg fikk er jeg så skeptisk til poenggrensene AHO hadde i 2021 siden det var en annen type opptaksprøve :')

Er glad for at det er noen andre der ute også som går rundt og undrer, og venter smertefullt til 20.juli ahaha. Kjenner dessverre ingen som går på AHO, og vet heller ikke hva de kom inn med.
 

Endret av lille and
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille and skrev (40 minutter siden):

Heihei!

Jeg søkte design og fikk 106.67 poeng, og tilsammen med karakterpoeng har jeg 156.27 å gå på. Må bare si at jeg ble ekstremt overrasket, og forventet virkelig ikke de poengene som gjorde meg veldig glad. Til tross for poengene jeg fikk er jeg så skeptisk til poenggrensene AHO hadde i 2021 siden det var en annen type opptaksprøve :')

Er glad for at det er noen andre der ute også som går rundt og undrer, og venter smertefullt til 20.juli ahaha. Kjenner dessverre ingen som går på AHO, og vet heller ikke hva de kom inn med.
 

Så bra, gratulerer! du kommer nok inn, det er vel jeg som ligger litt tynt ann her😅

hva er poenggrensene gjennom de siste årene? 2021,2020,2019 osv? jeg finner ikke noe på det alt er forskjellig og karaktersnitt.no vil ikke åpnes på verken pc eller mobil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk ! ☺️ Men jeg er så redd for å feire tidlig på noen måter, så føler meg fortsatt intenst nervøs for 20.juli dessverre ahaha 

Har sjekket litt rundt på utdanning.no og poenggrensene var

primær 2021: 127.60

ordinær 2021: 132.60

Vil tro det har vært rundt den grensa de tidligere årene også, men det kan jeg ikke si sikkert. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar fra samordna opptak, og står på venteliste nr.5 på et masterstudium som har 25 plasser. Hva er mine sjanser for å komme inn??

Anonymkode: dc541...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, samordna opptak? De gir vel svar rundt 20.juli. Er det lokalt opptak du mener? Det avhenger jo helt av hvilket fag det er snakk om, hvor ettertraktet det er og hvor mange som har søkt. 

Anonymkode: 4238c...a15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man søker da ikke master via samordna opptak.

Anonymkode: ad13a...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På to-åring master er det lokalt opptak, ikke samordna. Og ja, det er en sjanse. De som har søkt samme master som deg kan og ha søkt master andre plasser som de kommer inn på, og kan derfor takke nei til plassen på «din» master. 

Anonymkode: 3423d...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvsagt klart å skrive feil! Har fått svar fra skolen via Studentweb. Fikk meg inn på et annet universitet, og takket ja. Krysser bare fingrene for å klare å få meg inn på det andre universitetet til tross for venteplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken master har du søkt? Jeg kom inn på begge mine valg og takker i allfall nei til ett av dem. UiT og OsloMet. Kanskje du rykker frem i køen da;) 
 

Anonymkode: 11f7b...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken master har du søkt? Jeg kom inn på begge mine valg og takker i allfall nei til ett av dem. UiT og OsloMet. Kanskje du rykker frem i køen da;) 
 

Anonymkode: 11f7b...a9f

Jeg har venteplass på master i sosialfag (barnevern) ved OsloMet, men fikk studieplass i Bergen. Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annnooonyyym skrev (1 minutt siden):

Jeg har venteplass på master i sosialfag (barnevern) ved OsloMet, men fikk studieplass i Bergen. Hva med deg? 

Master i barnevern og master i sosialfag (barnevern) 

Anonymkode: 11f7b...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Master i barnevern og master i sosialfag (barnevern) 

Anonymkode: 11f7b...a9f

Skal du ikke studere i år? Eller hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annnooonyyym skrev (1 minutt siden):

Skal du ikke studere i år? Eller hva tenker du?

Litt usikker på om jeg har råd😌 

Anonymkode: 11f7b...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt usikker på om jeg har råd😌 

Anonymkode: 11f7b...a9f

Den ser jeg:/ Gjerne gi beskjed om hva du bestemmer deg for☺️ lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annnooonyyym skrev (43 minutter siden):

Den ser jeg:/ Gjerne gi beskjed om hva du bestemmer deg for☺️ lykke til!

Takk og i lige måde😊

Anonymkode: 11f7b...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ei vennene som var på venteliste nr 30 og hun kom inn, jeg var på venteliste nr 17 og jeg kom inn. Det var 30 plasser. Kommer vel an på h or mange takker nei til plassen. 

Anonymkode: af462...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ei vennene som var på venteliste nr 30 og hun kom inn, jeg var på venteliste nr 17 og jeg kom inn. Det var 30 plasser. Kommer vel an på h or mange takker nei til plassen. 

Anonymkode: af462...927

Er det snakk om i år eller tidligere? Og evt fikk dere plass etter suppleringsopptaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Annnooonyyym skrev (6 minutter siden):

Er det snakk om i år eller tidligere? Og evt fikk dere plass etter suppleringsopptaket?

Det var 4 år siden så det var før korona.

Anonymkode: af462...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den store uken begynt! Hvor kommer vi inn? 

Anonymkode: 25ebf...315

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...