Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (Akkurat nå):

De beste karakterene dine legges til grunn, men du får ikke godkjent 23/5 dersom du har oppnådd full studiekompetanse fra vgs. 

Jo, jeg har full studiekompetanse, og likevel godkjent 23/5. 

Anonymkode: 1d0fd...ee6

Skrevet

Jeg kom inn på 2.plass! Men er veldig fornøyd med det 😀 kom på 39.plass på venteliste på nr. 1 

Så nå blir det informasjonsteknologi ved hvl 😊

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, FjellFrua said:

Jeg kom inn! Og har regnet poengene mine helt feil, for jeg trodde jeg hadde 45 eller noe, men har 49,1. Haha. 

Har brukt karkaterkalkulatoren hos Utdanning.no og det viste seg at jeg hadde 54,9, men i følge samordna har jeg 0,5 poeng lavere Hhhh. Jeg kom på førstevalget heldigvis, men man må ordntlig regne ut snittet før man søker. 

Anonymkode: 661a8...02f

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet poengsum i begge kvoter på toll, vareførsel og grensekontroll og rettsvitenskap i Oslo?

Anonymkode: c86b4...a3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har brukt karkaterkalkulatoren hos Utdanning.no og det viste seg at jeg hadde 54,9, men i følge samordna har jeg 0,5 poeng lavere Hhhh. Jeg kom på førstevalget heldigvis, men man må ordntlig regne ut snittet før man søker. 

Det er den jeg også har brukt. Men mulig jeg har rotet med ett eller annet, jeg endte jo opp på 3-4 poeng mer enn det jeg trodde, på karakterene. Så gudene vet, mulig jeg har glemt noe fag eller noe?

Men må vel gå ut fra at det er poengsummen som blir stående, i tilfelle jeg skal ta noe senere?

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som kom inn på juice ved universitetet i Oslo?

Anonymkode: 5a41e...5ec

AnonymBruker
Skrevet

Dumt spørsmål, er det noen som skal legge ut et innlegg på Facebook om skoleplass? Er det teit? 

Anonymkode: 975da...4a1

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som vet poengsum i begge kvoter på toll, vareførsel og grensekontroll og rettsvitenskap i Oslo?

Anonymkode: c86b4...a3a

Toll: ORD 56,8 - ORDF: 52

Anonymkode: 25ebf...315

AnonymBruker
Skrevet

Der kom svarbrevet i pdf å! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dumt spørsmål, er det noen som skal legge ut et innlegg på Facebook om skoleplass? Er det teit? 

Uff. Tenk at folk bryr seg så mye om hva folk rundt tenker at de er redd for å legge ut et innlegg på sosiale medier

Anonymkode: 7910a...432

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Redd for om jeg sier ja til andrevalget at jeg da mister ventelisteplassen på førstevalget

Anonymkode: 5c180...1ef

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Toll: ORD 56,8 - ORDF: 52

Går sikkert ned, siden noen vil takke nei.

AnonymBruker
Skrevet

Det ble utydelig. Kom inn på 2. valget, men ønsker naturligvis å komme inn på 1. valget. Så redd for å si ja til 2. valget for er redd for å miste plassen i ventelista. Ts

Anonymkode: 5c180...1ef

AnonymBruker
Skrevet

Kom inn på rettsvitenskap i Oslo, men er ikke helt det som er drømmen... Tror jeg.. 😓 Har også kommet inn på ingeniør, søkte tidlig opptak og direkte til skolen. 

Anonymkode: 77e32...c5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har gjort det 😅 Fordi jeg er stolt og glad. Om noen syntes det er teit så får det bare være ♥️😌

Anonymkode: 2b566...e1e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er det slik at eksamenskarakterer fra videregående også teller med i beregningen av 23/5? Har standpunkt, men har eksamenskarakter i tillegg. 

Ja det gjør dem.  For å beregne dette så tar dem snittet av standpunkt og eksamenskarakter i det aktuelle faget. 

Anonymkode: 1569f...2cd

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det gjør dem.  For å beregne dette så tar dem snittet av standpunkt og eksamenskarakter i det aktuelle faget. 

Dette er altså IKKE sant. Den høyeste karakteren teller.

Endret av MapleSirup
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
MapleSirup skrev (2 minutter siden):

Dette er altså IKKE sant. Den høyeste karakteren teller.

lol. Både karakteren i norsk skriftlig i standpunkt og fra eksamen inkluderes i vitnemålet. Om du derimot tar opp norsk skriftlig vil bare eksamenskarakteren stå igjen om det ganger deg. Om du absolutt ikke vet hva du snakker om, ikke kommenter heller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det har de ikke gjort. De har regnet dem hver for seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...