Gå til innhold

Pepperkakedeig fra Ikea


BlackBerry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker den til pepperkakehus hvert år, men spiser skjelden hjemmelagde pepperkaker. Mener nå allikevel at disse smaker bedre enn de fleste andre hjemmelagde pepperkaker selv om jeg ikke liker noen av dem noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt godkjent! God på smak, fin farge, men holder fasongen litt dårlig under steking. Den beste av de ferdigkjøpte jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe deig, jeg. Det går da raskt å lage deigen selv.

Jeg synes å huske at jeg og søsteren min prøvde oss på å lage en gang, og at det ikke var spesielt enkelt... (Den må vel stå en stund og sånn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes å huske at jeg og søsteren min prøvde oss på å lage en gang, og at det ikke var spesielt enkelt... (Den må vel stå en stund og sånn?)

I følge min oppskrift skal deigen hvile kaldt over natten. Men dette gjør det da ikke vanskelig. Litt planlegging ja, men ikke vanskelig. Jeg venter gjerne noen timer på god pepperkakedeig framfor å bake noe middelmådig akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min oppskrift skal deigen hvile kaldt over natten. Men dette gjør det da ikke vanskelig. Litt planlegging ja, men ikke vanskelig. Jeg venter gjerne noen timer på god pepperkakedeig framfor å bake noe middelmådig akkurat nå.

Det var kanskje bare "vanskelig" fordi vi var små og ville ha pepperkaker der og da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kanskje bare "vanskelig" fordi vi var små og ville ha pepperkaker der og da! :ler:

Ja, jeg husker det selv. Den gode lukten av pepperkakedeig, og så gøy det var å stikke ut figurer og pynte med uante mengder melis og nonstop. Men, vi måtte pent vente til dagen etter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ARKANA, du har kanskje en god oppskrift på lur?  :):)

Verdens beste pepperkakeoppskrift ligger hjemme hos Mamma. Spiser bare pepperkaker i jula så jeg tenker aldri på å skrive den ned og ta med. Men jeg har akkurat bedt henne sende den til meg på mail, så jeg skal skrive den her når jeg får den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...