Gå til innhold

Vakreste stedet du har vært i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

New York City. Ingen over, ingen ved siden.

Anonymkode: 18a10...2fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vakreste natur var på Skiathos for over 30 år siden.  Det var lite turister og strendene var enkle og fredelige.  Jeg leide moped for å komme meg rundt, men det gikk også en badebåt.  I havneområdet var det et yrende folkeliv, men likevel rolig, om kvelden.  Husker jeg traff noen nordmenn som ba meg å ikke fortelle om dette paradiset når jeg kom hjem. 
Men dessverre, allerede et par år etter startet de første charterreisene fra Norge til Skiathos.  Slik har charterturismen endret øy for øy i Helles.  Nå tror jeg ikke det finnes en øy a la Skiathos for 30 år siden igjen.  

Vakreste by er Budapest.  Grunnen er i hovedsak nærheten til naturen.  Men jeg elsket også arkitekturen og gatene med vakre, gamle dører som var å se over alt.  Selv om jeg bodde i hovedgata, kjentes det ikke stressende ut. 

Har aldri vært i Skottland, men leser under dette innlegget at det er en by som er verd å besøk.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (Akkurat nå):

Har aldri vært i Skottland, men leser under dette innlegget at det er en by som er verd å besøk.  

Du skal lete lenge før du finner byen Skottland.

Anonymkode: a34ab...a87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Boracay midt under pandemien. Da hadde vi denne stranden så og si for oss selv. Det er vanligvis stappfult av turister.

Boracay_GettyImages-694247116.jpg

Anonymkode: a872b...f4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt Helsinki og arkitekturen. Også mye natur der, og du møter ikke mange turister. Språket er kanskje det eneste minuset.

Anonymkode: ea3ea...1a9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært i Trøgstad det 🙂

Anonymkode: ed070...410

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du skal lete lenge før du finner byen Skottland.

Anonymkode: a34ab...a87

Så sant :)  Det holder med Edinburgh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge meg på cruise i Ha Long Bay 🤩 Aldri opplevd lignende.

Anonymkode: ab63f...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å velge, har vært i Thailand, Seychellene, Brasil, Uruguay, USA, Mexico, India og en drøss europeiske land. 

Den vakreste plassen er kanskje hytta på fjellet. Rå norsk natur, reinsdyr, elg, rype, polarrev, bjørn, jerv, kongeørn fjelltopper, elver og fosser om hverandre.. De minuttene verden står helt stille, ikke et vindpust, det er klamt i lufta, så bygger vinden seg opp. Vindkast opp mot 50 ms, du kjenner hytta riste, og der sitter du med et glass rødvin og ser inn i peisen. 

Anonymkode: 1ba7b...bd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

New York City. Ingen over, ingen ved siden.

Anonymkode: 18a10...2fb

Enig. En by som fascinerer meg veldig ❤ Var der i 2000, på 4.juli 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Marseille er den fineste byen jeg har vært i, ever! Vet byen har litt dårlig rykte men jeg syns det er nydelig der. Og den stranda var helt fantastisk, med fin sand og klart vann. 

Ellers syns jeg Annecy i de franske alper var helt amazing. Av andre destinasjoner likte jeg Costa Rica, Panama, Mexico, Miami og New Orleans.

Her er en øy jeg var på i Panama, øde og helt fantastisk fint ❤️ Isla Contadora heter det.

isla-contadora

Anonymkode: 7951b...ea8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg syns Marseille er den fineste byen jeg har vært i, ever! Vet byen har litt dårlig rykte men jeg syns det er nydelig der. Og den stranda var helt fantastisk, med fin sand og klart vann. 

Ellers syns jeg Annecy i de franske alper var helt amazing. Av andre destinasjoner likte jeg Costa Rica, Panama, Mexico, Miami og New Orleans.

Her er en øy jeg var på i Panama, øde og helt fantastisk fint ❤️ Isla Contadora heter det.

isla-contadora

Anonymkode: 7951b...ea8

Klart vann i Marseille?! Jeg var der nå i sommer, og vannet var fullt av plast, og avføring også… Fascinerende by forsåvidt, og pent mange steder, men likevel ikke på lista over byer jeg prioriterer å reise tilbake til. 

Anonymkode: c00e1...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lake District i England, og Snowdonia i Wales. Eventyrsteder!

Anonymkode: 7a8b6...045

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firenze i Italia, Roma generelt hele Italia :)

Anonymkode: 94783...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 22.18):

Ikke lett å velge, har vært i Thailand, Seychellene, Brasil, Uruguay, USA, Mexico, India og en drøss europeiske land. 

Den vakreste plassen er kanskje hytta på fjellet. Rå norsk natur, reinsdyr, elg, rype, polarrev, bjørn, jerv, kongeørn fjelltopper, elver og fosser om hverandre.. De minuttene verden står helt stille, ikke et vindpust, det er klamt i lufta, så bygger vinden seg opp. Vindkast opp mot 50 ms, du kjenner hytta riste, og der sitter du med et glass rødvin og ser inn i peisen. 

Anonymkode: 1ba7b...bd3

Hvor i utlandet er den hytta, ref overskriften?

Anonymkode: dc8f0...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 21.23):

Klart vann i Marseille?! Jeg var der nå i sommer, og vannet var fullt av plast, og avføring også… Fascinerende by forsåvidt, og pent mange steder, men likevel ikke på lista over byer jeg prioriterer å reise tilbake til. 

Anonymkode: c00e1...98d

Det er sikkert 12 år siden sist jeg var i Marseille, så mulig det har forandret seg siden den gang. Men på den tiden så var Plage de Catalans utrolig fint og med klart vann :) Så ikke noe søppel eller avføring. Jeg ble helt satt ut av at det fantes en strand med så klart vann i Europa.. Lindos beach på Rhodos er en annen strand jeg har vært på med like klart vann. Jeg tør dsv ikke reise til Marseille pga jeg har hørt det er så mye kriminalitet og tvangsfingring.. er det fortsatt sånn? At de kaster syre i ansiktet på turister og tvangsfingrer de? Opplevde aldri noe skummelt da jeg var der. Har vært der 3 ganger. 

Her er Plage de Catalans som jeg husker det:

Plage des Catalans, Anse des Catalans, Marseille

Anonymkode: 7951b...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 10.20):

Hvilket sted er det vakreste du har vært i utlandet? 

Del gjerne opp i vakreste by, vakreste landskap, vakreste strand etc 😀 ønsker reiseinspirasjon!

Anonymkode: 068e8...938

Jungfrauregionen i Sveits. Vilt og vakkert alpelandskap. Med Eiger, Mönch og Jungfrau i spissen. Og koselige små alpebyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...