Gå til innhold

Folk som dumper dyrene sine?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk som dumper dyrene sine eller tar de med til avliving for de er blitt lei dyret, og de som prøver å drukne små kattunger eller sette dem ut i skogen for å dø, fordi de ikke kastrerte katten sin og ikke kan ta ansvar for kattungene, da har man tatt et uansvarlig valg. Hva tenker dere om det?

Jeg tenker at jeg skjønner ikke hvordan de klarer det. Da må man være følelsesløs. Jeg hadde aldri i verden klart å kvitte meg med pus som er det kjæreste jeg har. Å skaffe seg dyr innebærer et stort ansvar og kostnader. Men det er tydeligvis ikke alle som skjønner det.

Anonymkode: c8480...b57

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Burde vært obligatorisk register for alle dyreeiere i Norge ja.

Anonymkode: 98119...f98

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Helt forferdelig. Spesielt kull av små kattunger er utsatt. 😢

• Liker 2
  • Hjerte 2
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg skjønner det ikke i det hele tatt eller om folk prøver å omplassere dem og er ærlige så får jeg mer respekt for dem, men det å ta livet av dyr på de mest grusomme måter er noe jeg ikke klarer å forstå at folk får seg til å gjøre. Hva går gjennom hodet på noen som kaster dyr
ut av en bil i fart, putter levende dyr i bur og senker dem i havet eller kaster levende dyr i en søppelpresse? For å ikke snakke om dem som bare dumper dyr i skogen og den typen ting. Gjerne akkurat sånn at ingen finner dem eller at det er usannsynlig at folk finner dem.

Det er helt uforståelig at det går an. Dyr er ikke leketøy som man kan kvitte seg med når man ikke gidder å bruke mer penger på dem eller når det ikke passer fordi man skal på ferie eller fordi dyret ikke er liten lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skriver her hva jeg tenker om det, så blir jeg både utestengt og bryter sannsynlig mot norsk lov i tillegg.

Anonymkode: ff76d...a94

• Liker 9
Skrevet

Jeg forstår oppriktig ikke hvordan det er mulig å sove godt om natten etter å ha satt ut et levende kull med kattunger for å la de fryse ihjel. Helt utrolig.

• Liker 3
Gjest Ghostface
Skrevet

Det er folk som ikke tenker når de skaffer seg dyr, og hvordan de klarer å være så kalde, er for meg en gåte. Det hjelper ikke med dyrepoliti, for har ikke sett noen forbedringer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om jeg skriver her hva jeg tenker om det, så blir jeg både utestengt og bryter sannsynlig mot norsk lov i tillegg.

Da liker du kanskje ikke dyr da?

• Liker 1
Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

De burde få en kraftig bot og risikert fengselsstraff for det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da liker du kanskje ikke dyr da?

Du tror ikke personen er så glad i dyr, at han/hun ville begått et lovbrudd dersom hun fikk tak i disse som dumper dyrene sine? Og ikke at det var snakk om å gjøre noe stygt mot dyr?🙄

Anonymkode: 5d43c...ca0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så imot avliving av kull med kattunger, men samtidig forsvare abort av små babyer. De som er så uendelig mye mer verdt.

Når det er sagt, syns jeg ikke det er riktig å sette dem ut i skogen for å dø heller. Da bør man ta ansvar, og få kattungene avlivet.

Anonymkode: 8f156...57c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så imot avliving av kull med kattunger, men samtidig forsvare abort av små babyer. De som er så uendelig mye mer verdt.

Når det er sagt, syns jeg ikke det er riktig å sette dem ut i skogen for å dø heller. Da bør man ta ansvar, og få kattungene avlivet.

Man aborterer da ikke babyer, men fostre. 

Anonymkode: f816f...98f

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Folk som dumper dyrene sine eller tar de med til avliving for de er blitt lei dyret, og de som prøver å drukne små kattunger eller sette dem ut i skogen for å dø, fordi de ikke kastrerte katten sin og ikke kan ta ansvar for kattungene, da har man tatt et uansvarlig valg. Hva tenker dere om det?

Jeg tenker at jeg skjønner ikke hvordan de klarer det. Da må man være følelsesløs. Jeg hadde aldri i verden klart å kvitte meg med pus som er det kjæreste jeg har. Å skaffe seg dyr innebærer et stort ansvar og kostnader. Men det er tydeligvis ikke alle som skjønner det.

Katten vår forsvinner rett før sommerferien, og kommer tilbake med ny farge å fasong på høsten

Anonymkode: 445f6...af5

AnonymBruker
Skrevet

Hjerteløst! Og ikke skjønner jeg hvordan de klarer å leve med seg selv. Som barn ble jeg tvungent til å kvitte meg med en hvalp ved å kaste den utfor en foss. Hvis ikke jeg gjorde det, så kunne jeg ende opp med å bli kastet uti selv og jeg kunne ikke svømme. 

Det er 20år siden, men den dagen er klistret i minnet. 

Anonymkode: ab806...35b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du tror ikke personen er så glad i dyr, at han/hun ville begått et lovbrudd dersom hun fikk tak i disse som dumper dyrene sine? Og ikke at det var snakk om å gjøre noe stygt mot dyr?🙄

Anonymkode: 5d43c...ca0

Åja, da misforsto jeg nok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et foster er ingenting verdt, og i alle fall ikke mer verdt enn et dyr som både tenker og føler. 

men jeg synes ikke det er verre å avlive friske kattunger enn å avlive friske kyr, griser, høns osv. og det har de aller fleste i tråden her ingenting imot. 70 milliarder blir drept i året. Det er ganske sinnsykt. Jeg er imot drap på kattunger, men jeg er også imot drap på andre dyr. «Drap» på fostrer er jeg 100% for.

Anonymkode: 02189...777

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

samme her

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åja, da misforsto jeg nok.

Skjønner nå du ikke ville skrive hva du mente om sånne folk. Da skjønner jeg.

Skrevet

Det er egentlig null kontroll i kattemarkedet. De blir bare gitt bort som regel, egentlig sjelden det er snakk om kjøp og salg, der man i det minste kan vurdere hvem de nye eierne er. Hunder har mye mer beskyttelse enn katter, sjelden de bare blir gitt bort. Vi må få på plass et organisert kattemarked med skikkelige kjøpere og selgere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner nå at du mente at du ikke ville skrive her hva du mener om sånne folk. Da skjønner jeg jo. Jeg misforsto først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...