Butter Skrevet 8. juli 2022 #1 Skrevet 8. juli 2022 Har noen ting jeg har «støtt» borti i det siste og undret meg. Undret meg over om det er vanlig eller uvanlig å ikke vite feks, eller om det bare er meg som er spesielt opptatt av mat og kosthold som tar det som en selvfølge at man vet. Så jeg spør her: 1. er det rart å ikke vite hva smoothie er? Evt har alder her noe å si? Hadde besøk av er familiemedlem i 50- årene og spurte om vedkommende hadde lyst på smoothie. Vedkommende visste ikke hva smoothie var. Hadde hørt om det, men visste altså ikke hva det var. 2. er det rart å ha null peiling på hva som er mye eller lite kalorier? Jeg vet jeg nok har mer enn gjennomsnittlig god oversikt her, men synes det er rart å ikke ane noe om hva som feks er er «normalt» kaloriinntak pr dag. Da snakker jeg om at man ikke aner noe om «normalen» for en gjennomsnittskvinne er 1000 eller 3000 kcal. 3. hva slags type sjokoladekake/brownie el liker du best? Trenger ikke eksakt oppskrift, men liker du best: -type lys og luftig, kanskje med en søt smørkrem. - brownie - mørk konfektkake - sjokoladekake med masse sjokolade - andre? Og hva opplever du er vanligst å like?
Brunhilde Skrevet 8. juli 2022 #2 Skrevet 8. juli 2022 Nei, det er ikke rart å ikke vite nøyaktig hva en smoothie er. Nei, et menneske som er normalvektig og ikke sliter med å holde vekten vet som regel ikke hvor mange kalorier et menneske trenger, fordi behovet for å vite det ikke er til stede. Jeg liker best mørk konfektkake med en kule vaniljeis eller bringebærsorbet ved siden av.
Butter Skrevet 8. juli 2022 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2022 Brunhilde skrev (9 minutter siden): Nei, det er ikke rart å ikke vite nøyaktig hva en smoothie er. Nei, et menneske som er normalvektig og ikke sliter med å holde vekten vet som regel ikke hvor mange kalorier et menneske trenger, fordi behovet for å vite det ikke er til stede. Jeg liker best mørk konfektkake med en kule vaniljeis eller bringebærsorbet ved siden av. Takk for svar- angående spm 1- ser du skriver at det ikke er uvanlig å ikke vite nøyaktig- men her tror jeg at vedkommende ikke ante- altså om det var en kake eller noe du drikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå