AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Del Skrevet 8. juli 2022 Hei. Jeg har nylig fjernet hormonspiralen min etter ca. 7 år med div. hormonprevensjon. Hvor langt tid er det vanlig at det tar før ting er tilbake i rute for å si det på den måten? Legen min mente at jeg kunne bli gravid i morgen eller om et år. Det var ingen fasit og det er jo greit nok, men jeg lurer på hva normalen er? Er det dumt av meg å sitte med forhåpninger allerede etter 1 syklus? Anonymkode: aebc3...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg fjernet min tidlig i vår, da hadde jeg hatt den i ca 2 år. Jeg hadde ikke mensen da spiralen var inne, så vet ikke helt hva min normale syklus er. Men jeg fikk mensen ca 3-4 uker etter den var fjernet. De første månedene hadde jeg syklus på 30-32 dager men nå er den på 28 dager. Jordmor sa også til meg at jeg kunne bli ganske raskt gravid, så det var viktig å bruke kondom dersom jeg ikke ønsket å bli gravid med engang. Lykke til! Anonymkode: 3fd94...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Del Skrevet 8. juli 2022 Har enda ikke blitt gravid, har vært to år uten prevensjon. Fikk aldri igjen syklus, går på tabletter for å få eggløsning Anonymkode: 72df7...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Del Skrevet 8. juli 2022 Fikk ikke mensen etter at jeg fjernet den, viste seg at jeg allerede var blitt gravid. Legen forklarte det med at det lå et befruktet egg klart til å feste seg og at det gjorde det med en gang spiralen var borte. Anonymkode: 46eed...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg hadde spiral i 4 år, hadde ikke mensen mens den var inne. Fjernet den og begynte å vente på mensen, som aldri dukket opp fordi jeg ble gravid med én gang Fikk positiv test 3 uker etter at den var tatt ut. Anonymkode: d92f0...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg hadde hormonspiral i litt over 1,5 år. Hadde mensen med den, men redusert blødning. Tok den ut i mai 2021. Første mulige prøveperiode var juni. Ble gravid i august og har nå en baby på 1,5 måned Anonymkode: 950ca...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 8. juli 2022 #7 Del Skrevet 8. juli 2022 Hadde hormonspiral i fire år. Ble gravid 4 mnd etter den ble tatt ut. Fikk mensen 4 uker etter jeg tok den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. juli 2022 #8 Del Skrevet 10. juli 2022 Lurer jeg og på. Tok ut hormonspiral for 1 uke siden, blir spennende og se når mensen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #9 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg fikk mensen en måned etter uttak, gravid 2 mnd etter det. Hadde spiral i 11 år. Anonymkode: 86e81...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #10 Del Skrevet 5. august 2022 Tanuki skrev (På 10.7.2022 den 13.04): Lurer jeg og på. Tok ut hormonspiral for 1 uke siden, blir spennende og se når mensen kommer. Jeg har hatt mensen hele tiden, men mye mindre enn vanlig. Den kom med stormfart 4 uker etter jeg hadde tatt ut spiralen. Får krysse fingrene på at den snart "forsvinner" igjen. Anonymkode: aebc3...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #11 Del Skrevet 5. august 2022 Har hatt hormonspiral to ganger. Første gang ble jeg gravid etter en mens. Andre gang er jeg fortsatt ikke gravid og snart ett år siden jeg tok den ut. Anonymkode: 47f9c...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #12 Del Skrevet 5. august 2022 Da jeg tok ut hormonspiralen, var jeg hos gynekolog, som brukte ultralyd for å titte på "ståa". Fikk da opplyst at jeg hadde egg som var på vei til å modne, og at jeg antagelig ville kunne bli gravid med en gang. Ble gravid første prøveperiode etter at spiralen var ute, så her tok det "ingen" tid. Anonymkode: 73c13...ceb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #13 Del Skrevet 5. august 2022 Jeg hadde hørt at det kunne ta lang tid før ting stabiliserte seg, så jeg tok ingen andre hensyn da jeg tok den ut. Fikk aldri mensen tilbake, for eggløsning kommer før mensen, og jeg ble gravid med en gang. Dessverre utenfor livmor, men ble gravid igjen ved neste syklus etter "aborten". Det er nok store forskjeller, akkurat som det ellers er store forskjeller på hvor fort man blir gravide når man prøver. Noen trenger så vidt å prøve, og for andre tar det år. Anonymkode: 69f08...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå