Sommer2464 Skrevet 8. juli 2022 #1 Del Skrevet 8. juli 2022 (endret) Kjære adventister Ellen G white var ingen profet, men isteden en falsk profet. Nesten ingen av profetiene hennes har blitt oppfylt, og hun trodde ikke på treenigheten heller. Kirken deres begynte ikke med læren om treenigheten før 1980, og dette gjorde ikke kirken noe bedre, for med en falsk profet er man falske kristne selv om man tror på treenigheten. Dette er ikke for å være frekk mot dere men jeg prøver bare å få dere på rett spor, ut av en kirke med en falsk profet. Endret 11. juli 2022 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Del Skrevet 8. juli 2022 Adventister, mormonere, jehovas vitner og flere av disse trossamfunnene poppet opp i USA rundt den samme tiden. Stikkordet her er "The Establishment Clause" og skattelegging av trossamfunn, det handler hovedsakelig om penger og da er den enkleste metoden å basere den nye religionen på en allerede etablert religion med mange følgere. Går man kristendommen etter i sømmene så er det akkurat det samme der med utallige omskrivninger og tolkninger av tekster for å få religionen til å passe inn i samfunnet på et gitt tidspunkt, reformasjonen er et bra eksempel for før den så var det stort sett den katolske kirken som satt på makten og styrte samfunnet. Så sånn sett så er protestantismen bare enda en sidegren av kristendommen. Det finnes ikke ekte profeter siden all religion er oppfunnet og konstruert av mennesker, enten for å gi svar på store spørsmål eller for å kontrollere samfunnet og økonomisk vinning. Anonymkode: 76bb0...64d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 8. juli 2022 #3 Del Skrevet 8. juli 2022 Sommer2464 skrev (57 minutter siden): Kjære adventister Ellen G white var ingen profet, men isteden en falsk profet. Nesten ingen av profetiene hennes har blitt oppfylt, og hun trodde ikke på treenigheten heller. Kirken deres begynte ikke med læren om treenigheten før 1980, og dette gjorde ikke kirken noe bedre, for med en falsk profet er man falske kristne selv om man tror på treenigheten. Dette er ikke for å være frekk mot dere men jeg prøver bare å få dere på rett spor, ut av en kirke med en falsk profet. Kom med beviser på en ekte profet da. Slik jeg ser det, så er de alle falske profeter.. Sånn apropos treenigheten, så er ikke det et konsept som stammer fra kristendommens begynnelse. Dagen forståelse av treenigheten ble vedtatt i 325. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 8. juli 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 8. juli 2022 K.B. skrev (27 minutter siden): Kom med beviser på en ekte profet da. Slik jeg ser det, så er de alle falske profeter.. Sånn apropos treenigheten, så er ikke det et konsept som stammer fra kristendommens begynnelse. Dagen forståelse av treenigheten ble vedtatt i 325. treenigheten har alltid fantes. Den første merkeverdige kristne som ikke trodde på treenigheten var den egyptiske presten Arius, som i den katolske kirke kalles erkekjetter. De ekte profetene finner vi i det gamle testamentet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 8. juli 2022 #5 Del Skrevet 8. juli 2022 Sommer2464 skrev (21 minutter siden): treenigheten har alltid fantes. Den første merkeverdige kristne som ikke trodde på treenigheten var den egyptiske presten Arius, som i den katolske kirke kalles erkekjetter. De ekte profetene finner vi i det gamle testamentet. Så ingen bevis altså... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 8. juli 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 8. juli 2022 K.B. skrev (11 minutter siden): Så ingen bevis altså... Den første merkeverdige kristne som ikke trodde på treenigheten var denne presten i tillegg er det bevis i Bibelen for treenigheten fhttps://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjW75L-oun4AhUMXvEDHS_YBiUQFnoECAwQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2FChristianity%2Fcomments%2F5b6xti%2Fwhy_is_arianism_wrong%2F&usg=AOvVaw1VqC9HY-hX_azSE5isoAuY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 8. juli 2022 #7 Del Skrevet 8. juli 2022 Sommer2464 skrev (9 minutter siden): Den første merkeverdige kristne som ikke trodde på treenigheten var denne presten i tillegg er det bevis i Bibelen for treenigheten fhttps://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjW75L-oun4AhUMXvEDHS_YBiUQFnoECAwQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2FChristianity%2Fcomments%2F5b6xti%2Fwhy_is_arianism_wrong%2F&usg=AOvVaw1VqC9HY-hX_azSE5isoAuY Bibelen er ikke bevis for noe som helst. Du kunne like så godt kommet med Ringenes herre eller andre fantasi bøker. Hvilke empiriske bevis har du for at det finnes en ekte profet? Treenigheten er et vagt konsept, det er derfor det var vanskelig å enes om en tolkning i 325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Del Skrevet 8. juli 2022 7 hours ago, Sommer2464 said: Kjære adventister Ellen G white var ingen profet, men isteden en falsk profet. Hvordan vet du at vedkommende er en falsk profet? Anonymkode: 2a465...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 8. juli 2022 #9 Del Skrevet 8. juli 2022 Profeter er kjedelige. Fuck en profet og hans mirakler, jeg vil kjenne Han profeten snakker om, ikke et profeten, bryr meg ikke om dine mirakler, jeg har allerede utkjempet muligens en av de mektigste demoner i eksistens, og ellers er min spirituelle legacy komplett og brutal. Ingen kan få et annet menneske til å tro på Gud, men om Gud viljer å gjøre deg realisert av Han, da blir du det uansett hva. Gud velger hvem han vil og lar hvem han vil vandre i mørket. Gud er Stor, all min pris går til den Perfekte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 8. juli 2022 #10 Del Skrevet 8. juli 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #11 Del Skrevet 9. juli 2022 Ser innlegget mitt ble slettet av en eller annen grunn, så jeg spør igjen. Hvorfor har din religion, @Sommer2464 rett, og alle andre feil? Anonymkode: 8bb70...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 9. juli 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 9. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 11.28): Ser innlegget mitt ble slettet av en eller annen grunn, så jeg spør igjen. Hvorfor har din religion, @Sommer2464 rett, og alle andre feil? Anonymkode: 8bb70...301 Beviset i Bibelen. https://troensbevis.no/ Endret 11. juli 2022 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå