Gå til innhold

Frekk eldre kvinne i nabolaget

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte bryr seg alt, alt for mye om hvordan andres hager ser ut. Så lenge det ikke er en søppelhaug blåser jeg da vel i hvordan naboens plen ser ut.

Anonymkode: c8e5d...45d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tror jeg ble så sur fordi de føler de kan bare komme og anklage meg for ditt og datt, også når det ikke stemmer. Så frekt snakker jeg ikke til mine naboer men det virker som hun mener hun er min sjef, og kan komme med kommentarer om barnet mitt og utetid.

De har ikke likt meg til tross for at jeg har vært hyggelig, speiselt sure ble de når de fikk se hagen min, og når jeg sa at jeg ikke ville ha bikkja deres inn til meg.

Både barn og katt er redd for bikkja. 

Anonymkode: babe5...84e

Hva har hun anklaget deg for? 

Anonymkode: ac7ee...d90

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle lese om en sykt frekk nabo nå. Men jeg syns ikke hun virker så frekk? Du kan jo ikke si at du kan klippe plenen, for så å egentlig si du ikke kan pga barnet? Forstår godt hun kom med ideen at barnet kunne bli med ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Perleblomst skrev (7 minutter siden):

Jeg trodde jeg skulle lese om en sykt frekk nabo nå. Men jeg syns ikke hun virker så frekk? Du kan jo ikke si at du kan klippe plenen, for så å egentlig si du ikke kan pga barnet? Forstår godt hun kom med ideen at barnet kunne bli med ut.

Hun mener at barnet mitt ikke er nok ute. Jeg opplevde det invaderende og plagsomt, ikke som en hyggelig greie i det hele tatt.

Det hjalp ikke akkurat at hun har vært frekk før, og at vi akkurat hadde vært UTE og kommet hjem etter en lang biltur, var slitne og sultne.

Jeg syntes det var frekt fordi jeg opplever at de prøver å anklage meg men griper etter halmstå og har ikke noe spesielt håndfast. Jeg er jo ikke sånn mot dem, sier til henne at hennes barnebarn bør ditt og datt som om hun ikke kan tenke selv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kake. Bak en kake å gi til henne. Kake funker🤣

Anonymkode: bc711...31c

😂😂

Anonymkode: e4b59...a7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

😂😂

Anonymkode: e4b59...a7e

Merkelig nok er dette en slags magi som funker på sure gamle damer. Men hun er ikke svigermoren min heldigvis, så blir litt rart å bake til henne. 

De har fått massevis av planter av meg til felles hage , men det tror jeg ikke de tenker på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det felles hage, litt lenger opp sto det at det var naboens? Hvis den er felles er det vel ditt ansvar også, ja. Er enig i at det høres rart ut at du ikke kan klippe plenen fordi barnet er redd for å være alene?? Hvor gammel er ungen? Jeg skjønner jo heller ikke hvorfor ungen ikke kan være ute i hagen når du klipper plenen, med mindre den er under tre liksom.
Kanskje hun opplevde deg som litt slitsom når du sa at du ikke ville ha bikkja hennes i hagen pga ungen og katten er redd for den? Og hvor går din katt?

Anonymkode: 1d05f...9bc

Slitsom fordi hun ikke ønsker naboens hund i sin hage? Hva er problemet med det egentlig? Som hundeeier har jeg intet behov for å lufte hunden min i naboens hage...

AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (10 minutter siden):

Slitsom fordi hun ikke ønsker naboens hund i sin hage? Hva er problemet med det egentlig? Som hundeeier har jeg intet behov for å lufte hunden min i naboens hage...

Brukeren mener det er fair siden min katt går fritt. Og aksnje at "jeg er slitsom" som satte grenser? Men bikkja skremte jo katten min bort, så det passet ikke meg hehe. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Brukeren mener det er fair siden min katt går fritt. Og aksnje at "jeg er slitsom" som satte grenser? Men bikkja skremte jo katten min bort, så det passet ikke meg hehe. 

Man kan jo diskutere hvorvidt kattene bør få gå så fritt som de gjør opp og i mente, men nå er jo det en gang normen. Hunder er stort sett alltid i umiddelbar nærhet til eier, så da lusker man jo naturligvis ikke rundt på nabotomta 😆 Teit sammenligning. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Poenget mitt var vel mer hvordan du snakket til henne om den hunden, kanskje hun opplevde deg frekk? Mange ganger ser man jo at folk tolker og oppfatter andre mer negativt enn det er ment osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hun rødt farga hår og bor i Holmestrand? Høres ut som min nabo fra Helvete. Sur kjærring med bergensdialekt.

Anonymkode: 01572...924

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Set er ikke din jobb å klippe plenen til en nabo som har flyttet? 
Det er alltid ei sur kjerring i nabolaget. 
Vi har også ei falsk eldre dame. Kjefter for alt. Da vi flyttet inn kjeftet hun leg ut forstår jeg tømte gresset i ei skråning.. for det var kun hun som skulle tømme i den skråningen.. hva f?? 
hun har vært nebbete med mange. Nå henger hun rundt huset her hver gang vi er ute å styrer i Hagen, skryter av alt vi gjør, mens hun snakker dritt om naboene. Så går hun til neste nabo og gjør det samme. 
innerst inne er hun snill, men har bodd her i 40 år, og «eier» byggefeltet.. alle som er nye er hun skeptisk på. Nå har vi bodd her i 20 år, så vi er godtatt. 
bryr meg ikke 

Anonymkode: 245a8...149

Får for lite pikk disse kjerringene stakkar, ikke så lett å bli gammel.

Anonymkode: 50ff6...09c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Poenget mitt var vel mer hvordan du snakket til henne om den hunden, kanskje hun opplevde deg frekk? Mange ganger ser man jo at folk tolker og oppfatter andre mer negativt enn det er ment osv. 

Ja sikkert, kan godt være at hun ble sur for det ja. 😂 Stakkars katten min flyktet for livet, så jeg ville ha de ut slik at jeg kunne gå finne katta. Ble kjempestressa.

AnonymBruker
Skrevet

Det jo du som er problemet her. Du lovet å klippe gresset, men gjorde det ikke fordi barnet ditt ikke vil være alene? Så ta han med ut da. Barn kan aldri være nok ute.

Anonymkode: aab8e...5ff

• Liker 1
Gjest lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva er det med slike eldre frekke damer? Jeg har nylig flyttet til et nabolag og har fått det supert ute, med basseng til sønnen min. Vet ikke om det er fordi jeg har kjørt i 3-4 timer nå og har bare spist frokost i dag, for jeg ble skikkelig irritert. 

Det kom en eldre nabodame ( 60-70) typen menneske som absolutt ikke kan si et stk fint ord til noen, og presset seg på når vi satt inne i bilen. Og vi snakker om plenen da den er uklippet, fordi naboen har flytta ut. Jeg sier jeg kan klippe den, men jeg er alene med barnet mitt som er redd for å være alene. Og så sier hun at ja vel han kan vel være ute med deg, han burde være mer ute eller noe vas som det.  Som om han ikke er nok ute.

Jeg lo fordi det var så frekt, altså hun har ikke peiling, barnet mitt har vært ute i hele dag på besøk. Jeg har da hage med basseng og greier, men hun vet ikke det, fordi hun ikke kan se inn. 

Disse menneskene har bare vært frekke mot meg siden jeg flyttet inn, og dette kvinnemennesket mente visst at jeg hadde kastet plast i feil dunk og sendte mannen sin for å sette meg på plass. Jeg viste han all plasten jeg hadde i boden..

Frekke folk. 🤬

Viktig å sette sånne folk på plass med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Føler kanskje det mangler noe her.... Har du lovet å klippe naboens/felles-plen eller det er din tur, så skjønner jeg at hun klager. Da kan du ikke skylde på at du ikke kan pga barnet

En hund er ikke en katt. Katter går hvor de vil, bikkjer må eieren holde styr på. De kan ikke løpe over til naboen (spesielt ikke når det er små barn der som kan bli skremt). Løper bikkja løst, så må hun tåle å få beskjed om dette (selv om man så klart kan si ifra på en høflig måte) 

Hvorfor trodde hun at det var du som kastet plasten feil? Å få andres søppel i sin dunk slik at man ikke får plass til eget er sykt irriterende. Men man går da ikke rundt og anklager andre slik hun gjorde uten grunn. 

At dere eller barnet er "for lite ute" har hun ingenting med. For alt hun vet, kan barnet ha en sykdom som gjør at han ikke tåler sterk sol. 

Anonymkode: 5468f...4b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva er det med slike eldre frekke damer? Jeg har nylig flyttet til et nabolag og har fått det supert ute, med basseng til sønnen min. Vet ikke om det er fordi jeg har kjørt i 3-4 timer nå og har bare spist frokost i dag, for jeg ble skikkelig irritert. 

Det kom en eldre nabodame ( 60-70) typen menneske som absolutt ikke kan si et stk fint ord til noen, og presset seg på når vi satt inne i bilen. Og vi snakker om plenen da den er uklippet, fordi naboen har flytta ut. Jeg sier jeg kan klippe den, men jeg er alene med barnet mitt som er redd for å være alene. Og så sier hun at ja vel han kan vel være ute med deg, han burde være mer ute eller noe vas som det.  Som om han ikke er nok ute.

Jeg lo fordi det var så frekt, altså hun har ikke peiling, barnet mitt har vært ute i hele dag på besøk. Jeg har da hage med basseng og greier, men hun vet ikke det, fordi hun ikke kan se inn. 

Disse menneskene har bare vært frekke mot meg siden jeg flyttet inn, og dette kvinnemennesket mente visst at jeg hadde kastet plast i feil dunk og sendte mannen sin for å sette meg på plass. Jeg viste han all plasten jeg hadde i boden..

Frekke folk. 🤬

Her tolker jeg det som om plenen var naboens ansvar. uansett om den var felles eller hans: hvis det var han som skulle klippe, men flytte ut uten å sørge for at andre overtok ansvaret, så er det ikke din feil 

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja sikkert, kan godt være at hun ble sur for det ja. 😂 Stakkars katten min flyktet for livet, så jeg ville ha de ut slik at jeg kunne gå finne katta. Ble kjempestressa.

Det står at du er babe i anonymkoden. Kanskje gamla er sur pga. det . 

AnonymBruker
Skrevet
Rævstad skrev (1 minutt siden):

Det står at du er babe i anonymkoden. Kanskje gamla er sur pga. det . 

Du har et blikk for detaljer, herr Rævstad 👍😂

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du har et blikk for detaljer, herr Rævstad 👍😂

Fru 😊 eller frøken, forresten.

Endret av Rævstad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...