Gå til innhold

Frekk eldre kvinne i nabolaget

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med slike eldre frekke damer? Jeg har nylig flyttet til et nabolag og har fått det supert ute, med basseng til sønnen min. Vet ikke om det er fordi jeg har kjørt i 3-4 timer nå og har bare spist frokost i dag, for jeg ble skikkelig irritert. 

Det kom en eldre nabodame ( 60-70) typen menneske som absolutt ikke kan si et stk fint ord til noen, og presset seg på når vi satt inne i bilen. Og vi snakker om plenen da den er uklippet, fordi naboen har flytta ut. Jeg sier jeg kan klippe den, men jeg er alene med barnet mitt som er redd for å være alene. Og så sier hun at ja vel han kan vel være ute med deg, han burde være mer ute eller noe vas som det.  Som om han ikke er nok ute.

Jeg lo fordi det var så frekt, altså hun har ikke peiling, barnet mitt har vært ute i hele dag på besøk. Jeg har da hage med basseng og greier, men hun vet ikke det, fordi hun ikke kan se inn. 

Disse menneskene har bare vært frekke mot meg siden jeg flyttet inn, og dette kvinnemennesket mente visst at jeg hadde kastet plast i feil dunk og sendte mannen sin for å sette meg på plass. Jeg viste han all plasten jeg hadde i boden..

Frekke folk. 🤬

Anonymkode: babe5...84e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men skulle du ha klippet plenen, og så hadde du ikke gjort det? At barnet ditt er redd for å være alene er jo en noe tynn unnskyldning

Anonymkode: ab9e8...ae3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men skulle du ha klippet plenen, og så hadde du ikke gjort det? At barnet ditt er redd for å være alene er jo en noe tynn unnskyldning

Anonymkode: ab9e8...ae3

Nei, naboen skulle gjort det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, naboen skulle gjort det.

Vel, frem til nå har du vært høflig.

Men nå slutter du med det :) 

Gi henne tydelig beskjed om at «jeg har svart deg høflig til nå, men nå skal du slutte å henvende deg til meg inntil du kan snakke normalt høflig». 

Anonymkode: dd810...cbc

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Set er ikke din jobb å klippe plenen til en nabo som har flyttet? 
Det er alltid ei sur kjerring i nabolaget. 
Vi har også ei falsk eldre dame. Kjefter for alt. Da vi flyttet inn kjeftet hun leg ut forstår jeg tømte gresset i ei skråning.. for det var kun hun som skulle tømme i den skråningen.. hva f?? 
hun har vært nebbete med mange. Nå henger hun rundt huset her hver gang vi er ute å styrer i Hagen, skryter av alt vi gjør, mens hun snakker dritt om naboene. Så går hun til neste nabo og gjør det samme. 
innerst inne er hun snill, men har bodd her i 40 år, og «eier» byggefeltet.. alle som er nye er hun skeptisk på. Nå har vi bodd her i 20 år, så vi er godtatt. 
bryr meg ikke 

Anonymkode: 245a8...149

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en sånn, hun er nærmere 85-90 en plass. Ufyselig kjerring som ut av det blå kommer løpende ut og hoier og kjefter og smeller, som sender masse usant til kommunen og som er i klinsj med absolutt alle andre folk rundt. Bare teller ned til hun flytte på gamlehjem 🙈

Anonymkode: 86714...3f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel, frem til nå har du vært høflig.

Men nå slutter du med det :) 

Gi henne tydelig beskjed om at «jeg har svart deg høflig til nå, men nå skal du slutte å henvende deg til meg inntil du kan snakke normalt høflig». 

Anonymkode: dd810...cbc

Tror jeg ble så sur fordi de føler de kan bare komme og anklage meg for ditt og datt, også når det ikke stemmer. Så frekt snakker jeg ikke til mine naboer men det virker som hun mener hun er min sjef, og kan komme med kommentarer om barnet mitt og utetid.

De har ikke likt meg til tross for at jeg har vært hyggelig, speiselt sure ble de når de fikk se hagen min, og når jeg sa at jeg ikke ville ha bikkja deres inn til meg.

Både barn og katt er redd for bikkja. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kake. Bak en kake å gi til henne. Kake funker🤣

Anonymkode: bc711...31c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Set er ikke din jobb å klippe plenen til en nabo som har flyttet? 
Det er alltid ei sur kjerring i nabolaget. 
Vi har også ei falsk eldre dame. Kjefter for alt. Da vi flyttet inn kjeftet hun leg ut forstår jeg tømte gresset i ei skråning.. for det var kun hun som skulle tømme i den skråningen.. hva f?? 
hun har vært nebbete med mange. Nå henger hun rundt huset her hver gang vi er ute å styrer i Hagen, skryter av alt vi gjør, mens hun snakker dritt om naboene. Så går hun til neste nabo og gjør det samme. 
innerst inne er hun snill, men har bodd her i 40 år, og «eier» byggefeltet.. alle som er nye er hun skeptisk på. Nå har vi bodd her i 20 år, så vi er godtatt. 
bryr meg ikke 

Anonymkode: 245a8...149

Æsj. Sånne folk gjør at jeg får lyst å skaffe meg enebolig. Hadde gledet meg å eie eget, og var dritalei av å forholdw meg til utleiere som dukker opp i hytt og pine og presser seg på. Her eier jeg jo, og har pusset opp og orndet ute, men null respekt. Ble så sur, og er så sliten, vondt i hodet etter den lange bilturen..tror jeg må roe meg ned litt. 😂

AnonymBruker
Skrevet

Be henne om å slutte, hvis det ikke hjelper så kan du faktisk klage henne inn til styret!

Anonymkode: 60146...b58

• Hjerte 1
Skrevet

Hvilken hage skulle klippes? Din eller naboens? 

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Hvilken hage skulle klippes? Din eller naboens? 

Felles

AnonymBruker
Skrevet

Har et par jævlige kjerringer her i oppgangen også. Min skrekk er å ende opp som en sur gammal kjeftekjerring! Forstår hvorfor barn og barnebarn aldri besøker dem! 

Anonymkode: 70c40...d79

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å ta på vei av? Hun mente vel at siden ungen ikke kunne være alene så kunne du ha han sammen med deg når du klippet plenen. Much drama?!

Anonymkode: 2c458...a95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Felleshage må du jo klippe, den er ditt ansvar når naboen ikke er der.

Det sagt, de fleste nabolag har en selvoppnevnt «sjef». Der jeg bodde før var det en pensjonert mann som kjeftet på oss for at vi parkerte den ene bilen i gata (det var lov å stå der) og ikke foran garasjen vår, han kjeftet hver vår for at vi ikke luket ugresset kjapt nok mellom fortau og gjerdet vårt, og én gang for at gjerdet trengte et ekstra strøk maling.

Bare å overse. «Jaja, deg om det», sa vi. 

Anonymkode: e6360...7dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Felles

Er det felles hage, litt lenger opp sto det at det var naboens? Hvis den er felles er det vel ditt ansvar også, ja. Er enig i at det høres rart ut at du ikke kan klippe plenen fordi barnet er redd for å være alene?? Hvor gammel er ungen? Jeg skjønner jo heller ikke hvorfor ungen ikke kan være ute i hagen når du klipper plenen, med mindre den er under tre liksom.
Kanskje hun opplevde deg som litt slitsom når du sa at du ikke ville ha bikkja hennes i hagen pga ungen og katten er redd for den? Og hvor går din katt?

Anonymkode: 1d05f...9bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke verre enn da naboen vår anmeldte oss til barnevernet fordi hun hadde sett brødsmuler  i trappen (hun bodde under oss) for henne var det omsorgensvikt å ikke lære barna sine å ikke miste brødsmuler på vei opp  i trappen. Jeg hadde selvfølgelig plukket det opp om jeg hadde sett, men kom ikke så langt. 

Hun var sikker i sin sak og trodde vi hadde havnet i trøbbel fordi hun fortalte stolt hva hun hadde sagt til barnevernet. 

For ordens skyld: ble ikke kontaktet av barnevernet.

Flyttet til enebolig 9 mnd senere. 

Anonymkode: f4796...5b5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Atte hvafornoe? :klo: 

Din nabo, en eldre dame, benytter anledningen til å klage på at en annens nabos plen er uklippet. Dette tar du som kritikk for deg hvorfor? Hva er årsaken til at du ikke svarte «ja, det ser jeg» eller «det er sikkert bare å ringe på og spørre om å få klippe den»? Begge helt adekvate, normale svar?

Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle oppleves frekt? Om noen sier til meg «plenen din er uklippet» så svarer jeg glatt og helt uten skam: «ja, det er biene vet du. Vi går for naturhage, vi.» og er de av typen som lar det fremkomme kritikk føyer jeg glatt på: «Noen klipper jo ned blomstene, men det synes ikke jeg er etisk forsvarlig». 

Anonymkode: 7060f...f6b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det felles hage, litt lenger opp sto det at det var naboens? Hvis den er felles er det vel ditt ansvar også, ja. Er enig i at det høres rart ut at du ikke kan klippe plenen fordi barnet er redd for å være alene?? Hvor gammel er ungen? Jeg skjønner jo heller ikke hvorfor ungen ikke kan være ute i hagen når du klipper plenen, med mindre den er under tre liksom.
Kanskje hun opplevde deg som litt slitsom når du sa at du ikke ville ha bikkja hennes i hagen pga ungen og katten er redd for den? Og hvor går din katt?

Anonymkode: 1d05f...9bc

Ja det er litt rart men det er et barn som er veldig engstelig. Det er lettest for meg å ta gresset når han er med faren. 

Ja det kan godt være hun syntes det var slitsomt at hennes hund ikke kunne være i hagen min, stakkars. 😂 barnet må være sammen med meg ja når jeg klipper. Det får gå det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke verre enn da naboen vår anmeldte oss til barnevernet fordi hun hadde sett brødsmuler  i trappen (hun bodde under oss) for henne var det omsorgensvikt å ikke lære barna sine å ikke miste brødsmuler på vei opp  i trappen. Jeg hadde selvfølgelig plukket det opp om jeg hadde sett, men kom ikke så langt. 

Hun var sikker i sin sak og trodde vi hadde havnet i trøbbel fordi hun fortalte stolt hva hun hadde sagt til barnevernet. 

For ordens skyld: ble ikke kontaktet av barnevernet.

Flyttet til enebolig 9 mnd senere. 

Anonymkode: f4796...5b5

Det er sikkert snakkis om at mitt barn ikke er ute og går alene her da, men barnet vil ikke det. Det er ikke andre barn akkurat her. Men vi har fin hage med badeplass og er masse ute andre steder. De står vel og ser etter oss. 😂 eller så er jeg bare veldig sur og sliten nå. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...