Gå til innhold

Paret ønsker seg penger til bryllupet.. men jeg har ikke noe lyst å gi penger.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

gi penger. Det er det de ønsker seg

Anonymkode: fc557...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var nok litt uklar her. Mente i form av at brudeparet kan kjøpe inn alkoholen selv, istedenfor når det er servering tilbudt fra lokalet. Når man kjøper inn selv på forhånd kjøper man ofte for mye for å være sikker og sikker igjen med en del etterpå..

Anonymkode: fe850...1ab

Åja sånn ja. Da skjønner jeg hva du mener 😊 Allikevel noe annet å få en litt dyrere og flottere vin de kan ha til en spesiell anledning enn restene etter et bryllup. Flaskene blir ikke dårlig av å stå noen år heller 😉

Anonymkode: 5db5c...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker seg penger?! Ååå så nydelig! Slipper å kjøpe noe. Enkelt og greit 😊

Gi den summen du ville kjøpt gave for. Ser ikke problemet

Anonymkode: 7670b...acb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 11.20):

Skal snart i bryllup til et vennepar som egentlig ikke er så nære venner av meg, men det er hyggelig å bli invitert, så har takket ja og gleder meg. Men…. De ønsker seg bare penger i gave. Er dette vanlig nå for tiden? Det har ikke vært slik i de tre siste bryllupene jeg har vært i. Jeg bare synes det er litt rart at hvis man trenger penger til ulike prosjekter eller reiser man planlegger, så kunne man jo brukt pengene som man i utgangspunktet skal bruke på bryllup til dette. Synes det er rart at de prioriterer å ha et så dyrt og stort bryllup da. Nesten så jeg tenker at de planlegger å gå i pluss pga at de kun ønsker penger?

Og hvor mye skal jeg gi??? 1000 kr? Det blir vanskelig å finne «riktig» beløp

Anonymkode: bd1c4...4e1

Hvorfor skal det ikke være vanlig? Skal de fylle boligen sin med støvsamlere og ting de ikke trenger? Jeg synes det er en god ide hvis det ikke er noe konkret de ønsker seg. Jeg var nettopp på et bryllup hvor ønskelisten besto av 3-4 ting og frivillig pengebeløp for å dra på bryllupsreise. Hvorfor skal de bruke pengene de brukte på bryllupet for å dra på bryllupsreise istedet? Man vil jo feire dagens sin med familie og venner og i Norge koster det skjorta.

Hvis de ikke er så nære venner, synes jeg 1000 høres litt mye ut, men har du økonomi til det - kjør på. 

På vårt bryllup husker jeg at svigermor sa ''dere må ha en pen servise til selskap, så finn en modell du liker og skriv noen deler i ønskelista''. Jeg fikk sjokk hvor dyre disse tallerkener og kopper i porselen var, men samlet full sett til 8 personer som jeg har fylt opp med årene til 10 personer og vi har brukt siden til familieselskaper eller besøk hjemme. En del gjester ga penger uoppfordret og skrev i kortene ''til en fin bryllupsreise eller det dere måtte trenge dem til'' og jammen ble det en veldig fin 2-ukers bryllupsreise med minner for livet.

Så dette brudeparet vet nok hva de trenger og hvis det står kun penger, er det fordi de har det de trenger allerede. Er det en etablert familie? Da er det større sjanse for at de har skaffet seg det de trenger av husholdningsartikler allerede.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da søsteren min giftet seg, ønsket de seg kun penger. De hadde vært sammen i nesten 10 år og hadde alt de trengte av ulike serviser, glass, kopper, bestikk og alt mulig som finnes av nips.

Det var likevel noen som absolutt skulle kjøpe gave (noen vaser) og søsteren min måtte jo da styre med og bytte disse (de hadde jo en haug med vaser fra før også..)

Skjønner ikke hva problemet er?😅 Er jo bare helt nydelig å kunne gi penger.. 

Anonymkode: 38255...ce4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 0.52):

Åja sånn ja. Da skjønner jeg hva du mener 😊 Allikevel noe annet å få en litt dyrere og flottere vin de kan ha til en spesiell anledning enn restene etter et bryllup. Flaskene blir ikke dårlig av å stå noen år heller 😉

Anonymkode: 5db5c...65a

jeg ville heller hatt penger enn vin

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...