AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #81 Del Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg syns det er et problem å ønske seg penger, det er ren tigging og noe annet enn en gave. En gave er nettopp en gave, og man skal takke og være takknemlig for gesten, (om man innerst ikke er det for selve tingen). En vipps-overføring? Til voksne folk som ikke ønsker seg noe, ikke trenger noe, ikke vil ha gaver og skriftlig sier det? Anonymkode: 33c9c...f09 Man trenger da ikke å vippse. Finnes veldig mange artige måter å gi penger på og gjøre noe mer ut av det. Hadde aldri reagert om noen ønsket seg penger, enkelt for dem og oss. Veldig fornuftig og da vet jeg det går til noe de ønsker seg eller trenger, omså det går til bryllupet. Anonymkode: 0551a...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #82 Del Skrevet 10. juli 2022 I dag har de fleste alt når de gifter seg, så jeg har inntrykk av at det er blitt ganske vanlig å ønske seg penger. Gaven skal stå i stil med kuvertprisen - så da blir det beløpet for en middag og kaffe😉 Anonymkode: 7dccf...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #83 Del Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 13.45): Vi skal gifte oss i august. Ønsker oss enten penger eller gavekort på ticket. Ser ikkje vits med koffor vi skal ønske oss diverse ting som vi allerede har. Anonymkode: 8beae...811 Men hvorfor ønske seg gaver da? Det "vanlige" var jo å gi gaver til brudepar som var i starten av livet, og dermed trengte normale huslige ting, altså husgeråd. Når man gifter seg sent, altså etter man allerede er etablert, hvorfor kan man ikke drite i gaver? Anonymkode: 8ba79...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 10. juli 2022 #84 Del Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kaffekanne og salt og pepperbøsse har vel alle flere eksemplarer av? Hvorfor velger du akkurat det? Anonymkode: 40b6c...97f Overraskende mange som ønsker å bytte ut slike ting for en nyere versjon en gang iblant skal jeg si deg 😅 Men som sagt, liker de det ikke da får de byttelapp på Kitchen. En ganske ålreit butikk, og de fleste finner noe der som de liker - enten de er etablerte eller ikke før bryllup. Hittil har det funket greit for min del i hvert fall 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #85 Del Skrevet 10. juli 2022 Dette er en skikkelig «norsk greie», å ikke ville gi penger fordi man vil gi en gave… i utlandet gir de stort sett alltid bare penger, rett og slett for å bidra til festen. Derav er også de utenlandske bryllupene også ganske store. Helt vanlig der å gi penger som bidrar til nettopp den fine festen og feiringen med god mat og drikke som man er invitert til for å feire kjærligheten og fremtiden for to som elsker hverandre. Anonymkode: fe850...1ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #86 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er en skikkelig «norsk greie», å ikke ville gi penger fordi man vil gi en gave… i utlandet gir de stort sett alltid bare penger, rett og slett for å bidra til festen. Derav er også de utenlandske bryllupene også ganske store. Helt vanlig der å gi penger som bidrar til nettopp den fine festen og feiringen med god mat og drikke som man er invitert til for å feire kjærligheten og fremtiden for to som elsker hverandre. Anonymkode: fe850...1ab Utlandet er et stort land.. Og i deler av utlandet gifter ikke folk seg for kjærligheten. Så det blir dessverre et litt søkt svar fra deg. Anonymkode: bd1c4...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #87 Del Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utlandet er et stort land.. Og i deler av utlandet gifter ikke folk seg for kjærligheten. Så det blir dessverre et litt søkt svar fra deg. Anonymkode: bd1c4...4e1 Må du slutte å med det flisespikkeriet. Hun henviser selvsagt til de bryllupene hvor det er frivillig og er bygget på kjærlighet. Anonymkode: 284c5...a3f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #88 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 17.09): Men hvorfor ønske seg gaver da? Det "vanlige" var jo å gi gaver til brudepar som var i starten av livet, og dermed trengte normale huslige ting, altså husgeråd. Når man gifter seg sent, altså etter man allerede er etablert, hvorfor kan man ikke drite i gaver? Anonymkode: 8ba79...0b6 Hvis man tar med i historisk kontekst så kan man jo si at tidligere så flyttet man gjerne rett inn i egen bolig etter giftemålet. I dag så gifter mange seg senere, er mer etablerte når det gjelder ting som servise og julekuler, men boligprisene er såpass høye at mange på 30 fremdeles leier bolig istedenfor å eie. Det er ikke utenkelig at pengegaver hos mange går mot boligsparing Anonymkode: fcc4e...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #89 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 10.7.2022 den 17.09): Men hvorfor ønske seg gaver da? Det "vanlige" var jo å gi gaver til brudepar som var i starten av livet, og dermed trengte normale huslige ting, altså husgeråd. Når man gifter seg sent, altså etter man allerede er etablert, hvorfor kan man ikke drite i gaver? Anonymkode: 8ba79...0b6 Det var også vanlig å gi mat, alkohol og annen drikke i tillegg til gaver. At foreldrene til bruden stod for kostnader og planlegging. At bryllupet varte i 3 dager. Jeg kan fortelle deg noe artig no.........tiden har endret seg. Anonymkode: 0551a...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #90 Del Skrevet 13. juli 2022 Herregud så sær du er. Hvorfor skal du på død og liv gi dem en vase eller et toastjern hvis de ikke ønsker seg eller trenger flere ting til huset?? samme for deg om du bruker 500,- på et toastjern eller om du gir dem 500,- vel?? Jiises. så kan de bruke pengene på noe de trenger, feks bygge ny platt, reise på ferie eller noe Bryllup er sykt dyrt så tviler på at de går i pluss uansett. Teit av deg å tenke sånn om dem Anonymkode: fc557...57f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #91 Del Skrevet 13. juli 2022 En lett omsettelig gave er nesten det samme som å gi penger. At de selger den på finn.no når de trenger pengene. Anonymkode: 4335e...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 13. juli 2022 #92 Del Skrevet 13. juli 2022 Vi fikk 500 kr av venner da vi giftet oss. Har gitt det samme til våre venner også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #93 Del Skrevet 13. juli 2022 Gi de penger så de kan kjøpe seg noe ordentlig de trenger. Slutt å tro at folk skal tjene seg rike på bryllup. vi ønsket oss også penger så vi kunne oppgradere noe hjemme/reise på ferie med ungene. brukte 160.000,- på bryllupet og fikk 16.000.-. ikke akkurat et overskuddsprosjekt Selv om vi ønsker oss kun penger så fikk vi likevel mye dritt som vi ikke trengte og som vi ikke fikk byttet. Synes du det er bedre å fylle boden til folk med ting de ikke vil ha? Anonymkode: fc557...57f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 13. juli 2022 #94 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 11.24): Folk må vel få ønske seg hva de vil? Kanskje ble bryllupet dyrere enn de først så for seg? Kanskje vil de ikke ha flere ting. Kanskje sparer de til en fin bryllupsreise? Rart å reagere på det. Hadde gitt 300-400 til en venn som ikke var så nær. Anonymkode: 3af1c...1a2 300 er ikke stort mer enn til en barnebursdag. Mener man bør gi det maten og opplevelsen er verdt, 500-1000 kroner dersom man ikke er nær venn eller familie med brudeparet. Om man ikke har råd til å gi et pengebeløp, ville jeg kjøpt noe mer nøytralt som en flaske vin sammen med en god sjokolade, blomster, lokallaget gårdsprodukt eller annet som ikke gjenspeiler noen spesiell pengeverdi men som kan virke litt "eksklisivt". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #95 Del Skrevet 13. juli 2022 Jeg synes man burde klare å finne alternativer i tillegg til pengeønske. Men har selv blitt bedt i flere bryllup hvor de kun ønsker seg penger enten til bryllupsreisen eller oppussing (😳). Jeg gir uansett en mat/drikke. Det er ikke skapræl. De fleste har satt pris på en flott champagne eller rødvin de kanskje ikke ville spandert på seg selv. Sleng gjerne med noen ord om at de må nyte den ved ettårsfeiring, kvelden de har barnefri, når endelig de har fått hus eller lignende. Pleier også slenge med en champagnestopper eller lignende. Brudeparet har virket fornøyd, og det er en gave jeg selv satte pris på i mitt eget bryllup. Anonymkode: 5db5c...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #96 Del Skrevet 13. juli 2022 Gi gave Anonymkode: 9267b...13f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #97 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg synes man burde klare å finne alternativer i tillegg til pengeønske. Men har selv blitt bedt i flere bryllup hvor de kun ønsker seg penger enten til bryllupsreisen eller oppussing (😳). Jeg gir uansett en mat/drikke. Det er ikke skapræl. De fleste har satt pris på en flott champagne eller rødvin de kanskje ikke ville spandert på seg selv. Sleng gjerne med noen ord om at de må nyte den ved ettårsfeiring, kvelden de har barnefri, når endelig de har fått hus eller lignende. Pleier også slenge med en champagnestopper eller lignende. Brudeparet har virket fornøyd, og det er en gave jeg selv satte pris på i mitt eget bryllup. Anonymkode: 5db5c...65a Tenker det er spesielt dumt å gi en flaske dersom det er «medbragt alkohol» i bryllupet. Mest sannsynlig sitter brudeparet igjen med masse til overs som ikke ble drukket allerede.. Anonymkode: fe850...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 13. juli 2022 #98 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker det er spesielt dumt å gi en flaske dersom det er «medbragt alkohol» i bryllupet. Mest sannsynlig sitter brudeparet igjen med masse til overs som ikke ble drukket allerede.. Anonymkode: fe850...1ab Medbrakt drikke tar man vel med seg igjen. Uansett forskjell på medbrakt og en god flaske vin gitt som gave. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #99 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenker det er spesielt dumt å gi en flaske dersom det er «medbragt alkohol» i bryllupet. Mest sannsynlig sitter brudeparet igjen med masse til overs som ikke ble drukket allerede.. Anonymkode: fe850...1ab Aldri hørt om medbrakt i bryllup før 😅 Men det er vel en vesentlig forskjell på en 150 kroners vin enn en champagne til 600. Sistnevnte har jeg ikke for vane å ta med meg på "fest". Vi giftet oss for 4 år siden og har fremdeles vin- og champagnegaver igjen da disse skal nytes ved spesielle anledninger. Men så er vi livsnytere som koser oss med godt i glasset og edle kostbare dråper ved spesielle anledninger. Anonymkode: 5db5c...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #100 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri hørt om medbrakt i bryllup før 😅 Men det er vel en vesentlig forskjell på en 150 kroners vin enn en champagne til 600. Sistnevnte har jeg ikke for vane å ta med meg på "fest". Vi giftet oss for 4 år siden og har fremdeles vin- og champagnegaver igjen da disse skal nytes ved spesielle anledninger. Men så er vi livsnytere som koser oss med godt i glasset og edle kostbare dråper ved spesielle anledninger. Anonymkode: 5db5c...65a Var nok litt uklar her. Mente i form av at brudeparet kan kjøpe inn alkoholen selv, istedenfor når det er servering tilbudt fra lokalet. Når man kjøper inn selv på forhånd kjøper man ofte for mye for å være sikker og sikker igjen med en del etterpå.. Anonymkode: fe850...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå