Gå til innhold

Erfaring med Finn fiks og ferdig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 8/23/2023 at 8:43 PM, AnonymBruker said:

Søren da. Sendte Fiks Ferdig med posten på fredag -- skrev på koden tydelig med sprittusj -- leverte inn...

...men så har jeg ikke hørt noe. Burde det ikke aktiveres sporing eller noe på disse pakkene?
Verdi 10 000 og valgte liten pakke.

Jeg angret på valget da jeg leverte den inn, men jeg tok bilde av den på skranken, før jenten i skranken tok i mot den og la den i haugen.

Hun registrerte den ikke såvidt jeg kunne se, men så igjen, pakken var merket på samme måte som et digitalt frimerke, som burde være bra nok.

Jeg forventet at det kom til å bli aktivert en eller annen form for sporing med Posten, men ingenting har skjedd, og nå har det gått 3 virkedager, 5 dager totalt, siden jeg sendte og kjøper har spurt om status.

Anonymkode: ff2d2...bf7

Den minste Norgespakken er bare forsikret til 2500 og ikke 10000. Den blir heller ikke registrert når du leverer den, den blir først registrert når den kommer til terminal

Anonymkode: 1d0c6...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den minste Norgespakken er bare forsikret til 2500 og ikke 10000. Den blir heller ikke registrert når du leverer den, den blir først registrert når den kommer til terminal

På fiksferdig kan man velge posten, helthjem eller PostNord. Helthjem har best forsikring og sporing fra opphenting. Jeg velger aldri posten. 

Anonymkode: c786e...03e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste regel å ha, er å ikke sende varer. Da kan bare og penger overrekkes samtidig. 

Anonymkode: 683d5...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 20.43):

Søren da. Sendte Fiks Ferdig med posten på fredag -- skrev på koden tydelig med sprittusj -- leverte inn...

...men så har jeg ikke hørt noe. Burde det ikke aktiveres sporing eller noe på disse pakkene?
Verdi 10 000 og valgte liten pakke.

Jeg angret på valget da jeg leverte den inn, men jeg tok bilde av den på skranken, før jenten i skranken tok i mot den og la den i haugen.

Hun registrerte den ikke såvidt jeg kunne se, men så igjen, pakken var merket på samme måte som et digitalt frimerke, som burde være bra nok.

Jeg forventet at det kom til å bli aktivert en eller annen form for sporing med Posten, men ingenting har skjedd, og nå har det gått 3 virkedager, 5 dager totalt, siden jeg sendte og kjøper har spurt om status.

Anonymkode: ff2d2...bf7

Hvis du har koden kan du skrive NO på slutten og prøve å spore den på posten.no

Anonymkode: e5791...2c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

På fiksferdig kan man velge posten, helthjem eller PostNord. Helthjem har best forsikring og sporing fra opphenting. Jeg velger aldri posten. 

Anonymkode: c786e...03e

Helthjem og Posten har samme forsikringssum, 2500 for småpakker og 10 000 for større. Postnord har 10 000 for alle pakker opp til 20kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Tar for lang tid før man får pengene. Unødvendig lang tid. Kan gå over en uke etter at betalingen visstnok er på vei. Why??? 

Ellers fungerer det helt greit. Men pga den grunn selger jeg ikke med fiks ferdig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare gode opplevelser, men mulig jeg har vært heldig :) har slitt med at pakker som sendes via helthjem har blitt stjålet men det er jo ikke finn sin skyld (nå bruker jeg kun posten som har nøkkel til låst postkasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (På 7.7.2022 den 10.10):

Jeg liker den ikke av samme årsak som dere beskriver. Jeg vil helst ha en dialog med kjøper/selger i forkant slik at begge parter er sikre på at produktet står til forventningene. Man kan så klart møte uærlige folk uansett, men da får man stilt de spørsmålene man eventuelt ønsker slik at sjansen for misforståelser er mindre. 

Enig. Mange ganger greit å ha litt dialog, forsikre seg om at folk har fått med seg slitasjen som vises på bilder, så man ikke risikerer skuffet kjøper eller dårlig feedback, Dessuten "siler" man enkelte uhøflige typer det kan bli problemer av å selge til. 

Og "tilstand:brukt" kan bety omtrent hva som helst, så jeg liker å ha mulighet til å stille spørsmål dersom teksten/bildene ikke gir særlig info.   

Anonymkode: 12030...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun brukt det som kjøper og gikk egentlig helt fint. Eneste var at det tok kjempelang tid før selger sendte den. 

Anonymkode: eed5a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Mange ganger greit å ha litt dialog, forsikre seg om at folk har fått med seg slitasjen som vises på bilder, så man ikke risikerer skuffet kjøper eller dårlig feedback, Dessuten "siler" man enkelte uhøflige typer det kan bli problemer av å selge til. 

Og "tilstand:brukt" kan bety omtrent hva som helst, så jeg liker å ha mulighet til å stille spørsmål dersom teksten/bildene ikke gir særlig info.   

Synes de fleste på Finn går inn med en mer eller mindre fiendtlig innstilling jeg da men. Benytter først og fremst Finn som selger. Er liksom sån at de tar det personlig om prisen ikke tiltaler de,eller om det er noe å klage over,så skal det klages. Finnes greie kjøpere også,men erfaringsmessig har folk flest piggene ute når de handler på Finn. 

Synes også det er rart at "alle" har blitt svindlet en eller flere ganger. Jeg personlig har ikke det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (53 minutter siden):

Synes de fleste på Finn går inn med en mer eller mindre fiendtlig innstilling jeg da men. Benytter først og fremst Finn som selger. Er liksom sån at de tar det personlig om prisen ikke tiltaler de,eller om det er noe å klage over,så skal det klages. Finnes greie kjøpere også,men erfaringsmessig har folk flest piggene ute når de handler på Finn. 

Synes også det er rart at "alle" har blitt svindlet en eller flere ganger. Jeg personlig har ikke det.

Jeg har heller aldri blitt svindlet ☺️ kjøper kun til oppgitt pris også. Eneste dårlige erfaringen jeg har var en type vi skulle kjøpe en kommode av og vi avtalte tid til henting dagen etter, kvelden før, kl 23-ish, henting sendte han mld med «den er solgt» og slettet annonsen. 

Anonymkode: eed5a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eller folk som da ikke henter ut pakka på posten 😱

Anonymkode: 598c4...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker fiks ferdig! Slipper å prate med selger, kan  bare trykke på "Kjøp" uten noe mer mikk-makk.

Anonymkode: 913ad...c1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant80 skrev (5 timer siden):

Jeg klager ikke på prisen eller noe sånt, om det var meg du mente. Men hvis det ikke er oppgitt noe mer enn "brukt" og et ikke så veldig oppklarende bilde, er det ikke rart man vil stille spørsmål og ikke bare klikke "kjøp". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner i alle fall ett par stykker som har forsøkt å kjøpe ting gjennom "fiks ferdig på Finn, men selgerne klarte visst aldri å pelle seg til nærmeste post-i-butikk i tide. Så tingene ble aldri sendt en gang. 

Men pengene ble jo selvfølgelig overført til "fiks ferdig" før selgerne skulle sende produktene. Men det tok likevel Finn.no over en ukes å returnere pengene igjen.               

Anonymkode: 40ee8...d65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Man kan da fint ha dialog med selger selv om man velger betalingsløsningen Fiks Ferdig. Det er jo ikke noe forskjell annet enn en superfin betalingsløsning. Jeg har bare gode erfaringer i hvert fall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også bare gode erfaringer så langt. Herlig å slippe masse fram og tilbake med kjøpere! Og superlett med frakten, den er også billigere enn om man skal kjøpe tilsvarende selv på posten/helthjem.

Anonymkode: 067a8...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (På 31.10.2023 den 10.43):

Tar for lang tid før man får pengene. Unødvendig lang tid. Kan gå over en uke etter at betalingen visstnok er på vei. Why??? 

Ellers fungerer det helt greit. Men pga den grunn selger jeg ikke med fiks ferdig.

En uke er da ingenting.

Anonymkode: 500a5...362

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

En uke er da ingenting.

Anonymkode: 500a5...362

For meg er alt over 2 dager for mye. Helst 1 dag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Elsker fiks ferdig! Slipper å prate med selger, kan  bare trykke på "Kjøp" uten noe mer mikk-makk.

Anonymkode: 913ad...c1b

Samme her. Jeg har kun brukt det etter at det kom.

Anonymkode: d8c93...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...