AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Del Skrevet 6. juli 2022 Vi er ganske spente på å se hvor mye grønt og natur vi klarer å få tilbake inn i gatene, sier Reinvang. https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/oslo/gronland/dette-midlertidige-tiltaket-koster-11-millioner-stenger-flere-oslo-gater/s/5-95-559608 Det er altså om å gjøre å få så mye grønt som mulig inn i gatene. Greit at bilismen i de største byene kan begrenses, men å gjøre byene til skog er idiotisk. Røtter som sprenger, greiner som knekkes, løv som felles hver høst, pollen som spres hver vår og sommer osv. Trær og skog hører hjemme i skogen. Der steller skogen seg selv, i byer hvor de ikke hører hjemme, må vi bruke store ressurser på vedlikehold for at skogen og menneskebyen skal fungere sammen. Veldig overdrevet dette synes jeg. Parker som grønne lunger for at byfolket kan slappe av og kose seg er nok. De som ønsker mer kan selv flytte ut i skogen er min mening. Rådhuset kan flyttes langt ut i villmarken, da vil de kanskje roe seg politikerne. Anonymkode: 463bf...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Del Skrevet 6. juli 2022 Mer grønt er flott, og verdt å bruke penger på! Parker er vel og bra, men ikke alle har utsikt til en park. Å være omgitt av trær i hverdagen, er bra for helsa. (Det er ikke alle som går tur i skog og mark) Og så heier jeg på biene. Anonymkode: b044a...245 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Del Skrevet 6. juli 2022 Når du sier "politikere" mener du "det store flertallet av befolkningen"? Anonymkode: 1ef16...bda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mer grønt er flott, og verdt å bruke penger på! Parker er vel og bra, men ikke alle har utsikt til en park. Å være omgitt av trær i hverdagen, er bra for helsa. (Det er ikke alle som går tur i skog og mark) Og så heier jeg på biene. Anonymkode: b044a...245 Så du mener det er verdt å bruke 3.8 millioner på å plante 12 trær i oslo? Anonymkode: a0ead...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener det er verdt å bruke 3.8 millioner på å plante 12 trær i oslo? Anonymkode: a0ead...390 Nei, det var en noe drøy pris. Anonymkode: b044a...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Del Skrevet 6. juli 2022 Det er ikke lenge siden fjollene i MDG brukte store summer på å kappe ned trær i Oslo for å legge til rette for sykkelvei og nå skal de altså bruke mye penger på å plante trær og fjerne sykkelveier. Nå er det for øvrig bra med trær i sentrumsområdene. Anonymkode: a1666...129 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 6. juli 2022 #7 Del Skrevet 6. juli 2022 Det er vel og bra at de skal øke vegetasjonen og arealet til butikker og fotgjengere. Problemet er at for mange er det for dårlige alternativere til bilkjøring. Bodde selv nylig på Majorstuen. 80-90 min med kollektiv vs 15-20 min med bil. Gi oss bedre kollektivtilbud før dere struper all biltrafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er ikke lenge siden fjollene i MDG brukte store summer på å kappe ned trær i Oslo for å legge til rette for sykkelvei og nå skal de altså bruke mye penger på å plante trær og fjerne sykkelveier. Nå er det for øvrig bra med trær i sentrumsområdene. Anonymkode: a1666...129 Uffda det var passe teit. Krakow? Anonymkode: b044a...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Del Skrevet 6. juli 2022 herremann skrev (28 minutter siden): Det er vel og bra at de skal øke vegetasjonen og arealet til butikker og fotgjengere. Problemet er at for mange er det for dårlige alternativere til bilkjøring. Bodde selv nylig på Majorstuen. 80-90 min med kollektiv vs 15-20 min med bil. Gi oss bedre kollektivtilbud før dere struper all biltrafikken. Som vestlending er jeg helt enig i det. Sykler og har ikke bil selv, får se hvor lenge jeg klarer meg uten. Blir provosert når MDG prøver å gi folk dårlig samvittighet for å kjøre bil. Her finnes knapt alternativer utenom skolebussen, og i helgene går det ikke buss. Her på bygda er man avhengig av bil for å komme seg fra a til å. Skjønner at folk foretrekker bil fremfor kollektivt i byene. Kollektivt tar ofte mye lenger tid og man må stå helt trykt oppi folk. Ikke enkelt å få plass til både trær og biler, skjønner jo det. Synes likevel at det er bra at de prøver å legge til rette for mer grønt i sentrum. Anonymkode: b044a...245 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Mer grønt er flott, og verdt å bruke penger på! Parker er vel og bra, men ikke alle har utsikt til en park. Å være omgitt av trær i hverdagen, er bra for helsa. (Det er ikke alle som går tur i skog og mark) Og så heier jeg på biene. Anonymkode: b044a...245 Trærne er gjennomgående for store dessverre, de gir allergiplager, skaper rot og søppel ved løvavfall, de er kostbare å vedlikeholde, og er absolutt ikke pene fra november til april, dvs halve året. Så nei, jeg kjøper ikke dine argumenter. Bier er viktige, men de trengs ikke i byene. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Når du sier "politikere" mener du "det store flertallet av befolkningen"? Anonymkode: 1ef16...bda Jeg mener de rødgrønne først og fremst, de som sitter og styrer over det meste. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er ikke lenge siden fjollene i MDG brukte store summer på å kappe ned trær i Oslo for å legge til rette for sykkelvei og nå skal de altså bruke mye penger på å plante trær og fjerne sykkelveier. Nå er det for øvrig bra med trær i sentrumsområdene. Anonymkode: a1666...129 Dette bildet er særdeles lite relevant for de fleste norske byer, med unntak av 4-5 dager i året, og bare under disse trærne noen timer hver dag. Da foretrekker jeg heller at det er høyt under himmelen og mulig å se hvor en er 😄. Anonymkode: 463bf...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 7. juli 2022 #11 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er ikke lenge siden fjollene i MDG brukte store summer på å kappe ned trær i Oslo Og nå bruker de store summer på å bygge en park i skogkanten på Sognsvann... Noen andres penger, vel og merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi er ganske spente på å se hvor mye grønt og natur vi klarer å få tilbake inn i gatene, sier Reinvang. https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/oslo/gronland/dette-midlertidige-tiltaket-koster-11-millioner-stenger-flere-oslo-gater/s/5-95-559608 Det er altså om å gjøre å få så mye grønt som mulig inn i gatene. Greit at bilismen i de største byene kan begrenses, men å gjøre byene til skog er idiotisk. Røtter som sprenger, greiner som knekkes, løv som felles hver høst, pollen som spres hver vår og sommer osv. Trær og skog hører hjemme i skogen. Der steller skogen seg selv, i byer hvor de ikke hører hjemme, må vi bruke store ressurser på vedlikehold for at skogen og menneskebyen skal fungere sammen. Veldig overdrevet dette synes jeg. Parker som grønne lunger for at byfolket kan slappe av og kose seg er nok. De som ønsker mer kan selv flytte ut i skogen er min mening. Rådhuset kan flyttes langt ut i villmarken, da vil de kanskje roe seg politikerne. Anonymkode: 463bf...90f Rådhuset burde flyttes utpå Finnmarksvidda eller gudbrandsdalen så politikerne lærer hva avstand til jobben har å si og hvor surt det er å høre at det "bare" er å ta kollektivt. Så de selv kan erfare det "flotte" kollektivtilbudet. Det er jo bare å gå til bussholdeplassen. Lykke til. Forøvrig mange steder på det sentrale østlandet der rutetilbudet er dårlig også. Alle skal bo i nærheten av visse strekninger det går kollektiv transport. Så flytter folk dit, til nybygde boligkompleks uten parkeringsplasser for det trenger vi jo ikke. Etterpå legger ruter ned kollektivtilbudet for å spare..... .......... de vil ikke at folk skal bo i byen og de vil ikke at folk skal trenge å reise til jobben. Den bør ligge utenfor egen dør sammen med barnehage og skole. Og utenom det kan man bli hjemme uten å forurense eller være i veien. Anonymkode: c0358...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Del Skrevet 7. juli 2022 53 minutter siden, AnonymBruker said: Rådhuset burde flyttes utpå Finnmarksvidda eller gudbrandsdalen så politikerne lærer hva avstand til jobben har å si og hvor surt det er å høre at det "bare" er å ta kollektivt. Så de selv kan erfare det "flotte" kollektivtilbudet. Det er jo bare å gå til bussholdeplassen. Lykke til. Anonymkode: c0358...7bd Da hadde politikerne vedtatt at bilforbud, med unntak for politikere. Anonymkode: 524a6...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå