Gå til innhold

Hvilke spådamer i Norge er det som faktisk kan spå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke spådamer i Norge kan faktisk spå....... hmmmm. Der tror jeg at jeg kan hjelpe deg med et garantert, sikkert svar:

INGEN!

Ingen mennesker i verden kan spå fremtiden. Hadde noen slike mennesker eksistert i virkeligheten, ville de vært blant verdens rikeste mennesker og det ville stått om dem i media hver eneste dag. Det gjør det ikke, gjør det vel? Fordi de ikke finnes.

Slutt å tro på sånt vås. Vi lever i 2022, jeg trodde jaggumeg at vi hadde kommet lenger enn å tro på svindlere som kaller seg spådamer eller spåkoner!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/6/2022 at 9:07 AM, AnonymBruker said:

Jeg har hatt kontakt med en som var nesten uhyggelig treffsikker. Hun hjalp meg til å gjøre noen veldig kloke valg. Det er mange år siden, husker ikke navnet. Elisabeth, tror jeg det var, husker dessverre ikke etternavn.

Anonymkode: f5d76...2f4

Var hun fra Bergen? Jeg har tidligere for 10-15 år siden brukt ei som het Elisabeth fra Bergen, som var helt vanvittig treffsikker. Hun ga seg etterhvert pga alderdom, jeg vet ikke om hun fremdeles er i live engang.. Jeg har hennes fulle navn skrevet ned i en av mine gamle notatbøker, hun hadde to etternavn. 

Nå kan jeg anbefale ei som heter Karla på Magic Circle som faktisk har truffet veldig på meg, selv om jeg vanligvis unngå Magic Circle... Men jeg ringte inn dit i en vanskelig periode. Har tidligere prøvd tre andre på Magic Circle som ikke imponerte meg, så var dette min siste sjanse med dem. Stoler ikke på alle der overhodet.

Anonymkode: da497...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var hun fra Bergen? Jeg har tidligere for 10-15 år siden brukt ei som het Elisabeth fra Bergen, som var helt vanvittig treffsikker. Hun ga seg etterhvert pga alderdom, jeg vet ikke om hun fremdeles er i live engang.. Jeg har hennes fulle navn skrevet ned i en av mine gamle notatbøker, hun hadde to etternavn. 

Nå kan jeg anbefale ei som heter Karla på Magic Circle som faktisk har truffet veldig på meg, selv om jeg vanligvis unngå Magic Circle... Men jeg ringte inn dit i en vanskelig periode. Har tidligere prøvd tre andre på Magic Circle som ikke imponerte meg, så var dette min siste sjanse med dem. Stoler ikke på alle der overhodet.

Anonymkode: da497...552

Hvilke andre har du prøvd i fra Magic Circle?

huff, jeg har også vært i en litt kjip periode Og benyttet meg av slike tjenester 🙈 

Anonymkode: 78cd4...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kan se fremtiden må gjerne gi meg neste ukes lottorekke. Treffer hvilken som helst av spåkonene deres på det lover jeg å dele 1% av gevinsten.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 17.42):

Jeg har skrevet et innlegg her inne tidligere om en venninne som brukte tusenvis av kroner på dette og var i et skikkelig sårt og vondt brudd, de utnyttet hennes sorg noe helt vanvittig. Ene dagen skulle eksen komme og fri og den neste så var det bare nederlag. Hun var ikke seg selv og hadde nok ikke ringt dem på et mer klart øyeblikk. Men at de sitter og direkte lyger til henne og tar penger for det og påvirker noens psyke, de burde vært saksøkt. Hun ringte de såkalt kjente i Norge deriblant Malu, Vigdis, og noen fra en tjeneste på Purple reading eller spådommen. Com . De er rett og slett slem. 

Anonymkode: 21f3a...c7f

Jeg har snakket en del med Vigdis, og jeg vil ikke kalle henne en svindler. Hun har hatt mye rett, og vært til hjelp i en del situasjoner hvor jeg har trengt råd. Hun har absolutt tatt feil også, men hun har fått inn ting som har vært spot on, og som har hjulpet meg. 

Men Teletorg ruinerer mennesker, skaper avhengighet og bidrar til at folk mister kontroll over livene sine. Det burde bli forbudt, og legges ned. Hjelper ikke å sperre tlf nr mot å ringe slike nummer, for det kan jo like lett oppheves. Noen få tilbyr samtaler utenfor teletorg, slik at samtalene blir en brøkdel av prisen. Da er det lettere å ha kontroll, og det er langt mer etisk, etter mitt syn. 

Jeg er ikke i tvil om at det finnes mennesker som kan spå. Men det er begrenset hvor mye de faktisk kan spå, og vi må skru på hodet og ikke leve etter spådommer som kanskje aldri vil skje. Kjærlighetssorg er så vondt så vondt, og man vil så gjerne at noen skal fortelle oss at alt blir bra.

Men alt blir faktisk bra, selv om vi ikke ringer spåtlf. Kanskje det ikke blir bra med akkurat den mannen/dama, men det blir bra, uten å ringe 820 nr. 

Anonymkode: c64cc...d3e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker kan spå. Du må se inn i deg selv. Da finner du den rette veien å gå.

Anonymkode: 5c6c6...ca6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MapleSirup skrev (På 6.7.2022 den 19.31):

Det er ikke mye svindel. Det er KUN svindel, 

Haha.. Nei, desverre ;)

Anonymkode: ea2e1...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skeptisk. Men møtte en, som kunne fortelle meg detaljert om barndommen min. Ting jeg ikke har sagt til noen, og det er ingen mulighet for at hun skal kunne det. Men hun fortalte meg ikke noe om framtiden, jeg hadde bestemt meg for å flytte 2 rimer unna der jeg bodde, og det eneste hun sa var at hun trodde det ville være et godt valg for meg, og at jeg ville trives der. Og det stemmer, det var et veldig godt valg.

Jeg tror ikke det er lett å spå framtiden, for vi tar jo valg, som kan få ganske forskjellige utfall.

Jeg har selv noen klarsynte opplevelser, og har sett hendelser i framtiden, som har skjedd. Men da skjer det innen kort tid, ser aldri noe som skal skje langt fram i tid. 

Anonymkode: 89f51...209

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 9.07):

Jeg har hatt kontakt med en som var nesten uhyggelig treffsikker. Hun hjalp meg til å gjøre noen veldig kloke valg. Det er mange år siden, husker ikke navnet. Elisabeth, tror jeg det var, husker dessverre ikke etternavn.

Elisabeth i Team Eth, hun er i såfall dessverre død.

Jeg var også i kontakt med henne for mange år siden når jeg stod i et vanskelig valg. Jeg trodde riktignok mer og hadde lavere terskel for å ta kontakt den gang enn nå. Det som gjorde henne troverdig for meg var at hun også tok opp ting som hadde skjedd meg og som hun på ingen måte kunne vite noe om. Men det hun også så framover i tid slo til, riktignok ikke alt. Og avgjørelsen jeg endte med å ta i det vanskelige valget gikk bra, om ikke 100% riktig så ble det en positiv erfaring.

Anonymkode: bb023...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende mange på KG som faktisk tror på spåkoner, tarotkort osv. Synes det kommer stadig nye tråder hvor folk ber om å bli spådd. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg var også i kontakt med henne for mange år siden når jeg stod i et vanskelig valg. Jeg trodde riktignok mer og hadde lavere terskel for å ta kontakt den gang enn nå. Det som gjorde henne troverdig for meg var at hun også tok opp ting som hadde skjedd meg og som hun på ingen måte kunne vite noe om. Men det hun også så framover i tid slo til, riktignok ikke alt. Og avgjørelsen jeg endte med å ta i det vanskelige valget gikk bra, om ikke 100% riktig så ble det en positiv erfaring.

Jeg snakket med henne et par ganger, og kan bekrefte at hun var veldig dyktig. Hun fikk opp ting, veldig konkrete ting, som er helt umulig å gjette seg til. Det er mange år siden jeg snakket med henne, kanskje 10-11 år siden. 

Kom til å tenke på hun som kalte seg for Gulla. Hun kalte eks-damene til alle menn for "troll", og hadde positive spådommer uansett hvem man ringte om. Hun kunne ta tlf mens hun stod på butikken, og man fikk beskjed om å ringe tilbake litt senere (som man da måtte betale tellerskritt for). Hun forsvant fra teletorg, vet ikke hva som skjedde?

Anonymkode: c64cc...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg tror på dette. Men magic circle har jeg for det meste dårlige erfaringer med. :( Og ikke bare betaler man så mye for minuttet, men også 100 kr for å koble opp på telefon. Og så er det vel 69 kr for å få en faktura. Sist gang snakket jeg i 4 minutter og betalte vel 400 kr. Spurte om å bli spådd i kjærlighet, og så snakker jeg med en dame som snakka om at mannen var manipulativ og eller hadde et "grep" om meg. Følte ikke det stemte egentlig.  Og så sa hun at vel hun kunne ikke si noe om det skulle bli oss eller ikke. Så forstår ikke hvorfor de satte meg over på telefon med henne. 

Anonymkode: 4756b...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tror at de faktisk kan spå om framtiden, eller kan fortelle om ting i livet deres, burde lese dere opp på cold reading. «Gode» spåkoner er flinke til det! 

Cold reading (engelsk for «kald avlesing» eller «kald tyding») er teknikker som blir brukt blant annet av påstått synske, svindlere og illusjonister for å gi inntrykk av at de har, eller på mystisk vis får, detaljerte og private kunnskaper om en ukjent person de møter, om hendelser som har berørt personen eller om historier fra vedkommendes fortid.

https://no.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Anonymkode: c5677...34b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som tror at de faktisk kan spå om framtiden, eller kan fortelle om ting i livet deres, burde lese dere opp på cold reading. «Gode» spåkoner er flinke til det! 

Cold reading (engelsk for «kald avlesing» eller «kald tyding») er teknikker som blir brukt blant annet av påstått synske, svindlere og illusjonister for å gi inntrykk av at de har, eller på mystisk vis får, detaljerte og private kunnskaper om en ukjent person de møter, om hendelser som har berørt personen eller om historier fra vedkommendes fortid.

https://no.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Anonymkode: c5677...34b

Jeg legger kort sjøl og driver ikke med sånt. 

Anonymkode: 4756b...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spå er enkelt om du har noen kort og god fantasi. Ispedd litt menneskelighet.

Anonymkode: a29ff...6fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 9.07):

Hvor fant du henne? Jobbet hun for seg selv eller på en spåtelefon? Det finnes en som heter Elisabeth Gimsøy, som vant noen klarsynt-konkurranser for en del år siden, men jeg har aldri prøvd henne.

Anonymkode: 277bb...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var skeptisk. Men møtte en, som kunne fortelle meg detaljert om barndommen min. Ting jeg ikke har sagt til noen, og det er ingen mulighet for at hun skal kunne det. Men hun fortalte meg ikke noe om framtiden, jeg hadde bestemt meg for å flytte 2 rimer unna der jeg bodde, og det eneste hun sa var at hun trodde det ville være et godt valg for meg, og at jeg ville trives der. Og det stemmer, det var et veldig godt valg.

Jeg tror ikke det er lett å spå framtiden, for vi tar jo valg, som kan få ganske forskjellige utfall.

Jeg har selv noen klarsynte opplevelser, og har sett hendelser i framtiden, som har skjedd. Men da skjer det innen kort tid, ser aldri noe som skal skje langt fram i tid. 

Anonymkode: 89f51...209

Husker du hva hun het?

Anonymkode: 277bb...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpte et Tarotkurs av henne en gang, men fikk bare fullført halvparten eller noe sånt. 

Hun traff ikke på meg i det hele tatt da hun skulle spå meg. Men vet at mange andre brukte henne fordi hun visstnok traff godt på dem.

Jeg tror man like gjerne kan bruke pendel i stedet. Mye billigere. 

Anonymkode: 5a94d...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig å spå. De som spår er ofte veldig sensitive og empatiske. De har ofte opplevd det samme som de som ringer inn. Dvs Det handler nesten alltid om at man har et slags traume. Det er ofte pga omsorgssvikt, mangel på kjærlighet, mobbing  eller overgrep. De sier som regel positive ting om fremover, ingen vil betale for å få høre det man ikke ønsker. Det å tåle smerten man har er vanskelig. Det å møte og beholde en mann er vanskelig i vårt samfunn, for det er mye jobb, og man må ofre litt. Men, det er en bransje som alltid har vært der. Paradoksalt nok tror jeg at det av og til kan være bedre å snakke med en empatisk ‘spåkone’ enn en psykolog som ser etter ‘ubalanser i hjernen’

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...