AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #21 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): I mitt hode finnes det bare Frogner og Skillebekk og det ligger på Oslo vest. Hadde følt meg lurt om jeg traff en mann som sa han bodde på Skillebekk eller Frogner så finner jeg ut at det er uti huttiheita Anonymkode: f587c...1c3 Og jeg hadde følt meg lurt om jeg fant en partner som ikke evnet å forstå at flere steder kan ha samme navn. Anonymkode: a47ea...e50 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #22 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): I mitt hode finnes det bare Frogner og Skillebekk og det ligger på Oslo vest. Hadde følt meg lurt om jeg traff en mann som sa han bodde på Skillebekk eller Frogner så finner jeg ut at det er uti huttiheita Anonymkode: f587c...1c3 Hvis du hadde følt deg lurt, så må jo det i så fall være lurt av deg selv, siden det er du som mangler kunnskapen, og ikke den som sier hvor en bor. Anonymkode: 3178d...93e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #23 Del Skrevet 6. juli 2022 Vi er fornøyd på Strømmen! Koselig område, god kollektivdekning med buss og tog. Det er også langt færre mygg her enn deler av Rælingen, Fetsund og Lillestrøm. Liker godt at det er litt mindre flatt enn Lillestrøm. Anonymkode: bcccc...39d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #24 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi er fornøyd på Strømmen! Koselig område, god kollektivdekning med buss og tog. Det er også langt færre mygg her enn deler av Rælingen, Fetsund og Lillestrøm. Liker godt at det er litt mindre flatt enn Lillestrøm. Anonymkode: bcccc...39d Og kanskje tryggere når det gjelder kvikkleire? Anonymkode: febd0...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #25 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og kanskje tryggere når det gjelder kvikkleire? Anonymkode: febd0...302 Ja, det vil jeg tro. Mye her på fjellgrunn. Anonymkode: bcccc...39d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #26 Del Skrevet 8. juli 2022 Romerikes er supert. Landlig og bynært samtidig. Jeg ville sett på Sagdalen, Strømmen, Leirsund, Skedsmokorset og Sørum. Eventuelt øvre Romerike, Nannestad, Eidsvoll, Årnes. Nittedal synes jeg har elendig kollektiv tilbud om du ikke bor ved togstasjon. På Strømmen er det mange flere busser+tog. Anonymkode: 4edb8...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #27 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 0.02): Noen gang befunnet deg utenfor Oslo i ditt liv eller? Frogner, Berger, Tangen osv. er stedsnavn som brukes veldig mange plasser, og Skillebekk brukes sikkert flere plasser enn i Nittedal og Oslo. Nå snakket vi også om Romerike. Anonymkode: c0469...ab1 Nes, Vik, Stormyra, Storelva, Krogtind, Lillehøgda, Storhøgda. Stedsnavn og Norge er duplisert så det holder. Anonymkode: 4a3d2...feb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #28 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 11.24): Vi er fornøyd på Strømmen! Koselig område, god kollektivdekning med buss og tog. Det er også langt færre mygg her enn deler av Rælingen, Fetsund og Lillestrøm. Liker godt at det er litt mindre flatt enn Lillestrøm. Anonymkode: bcccc...39d Har bodd på Fjerdingby i Rælingen og myggen er grusom. Aldri flytt til Lillestrøm/Fetsund/Rælingen. Anonymkode: 10406...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #29 Del Skrevet 9. juli 2022 Stortrivdes i Rælingen da vi bodde der. Men ikke om sommeren, det var så helvetes med mygg! Anbefaler å dra ut til Rælingen/Lillestrøm en fuktig sommerdag og oppleve det selv før dere kjøper. Anonymkode: 6aa44...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #30 Del Skrevet 9. juli 2022 Vi bor på Jessheim. Trives godt. Godt kollektivtilbud Anonymkode: c6df3...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #31 Del Skrevet 21. juli 2022 Som tilflytter trives vi utrolig godt på Fjellhamar. Andre steder i Lørenskog ville jeg holdt meg unna, men synes Strømmen, Rælingen og Lillestrøm er trivelig. Lillestrøm er dog det eneste med litt byfølelse og ekspresstog til Oslo. Anonymkode: 54308...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #32 Del Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Som tilflytter trives vi utrolig godt på Fjellhamar. Andre steder i Lørenskog ville jeg holdt meg unna, men synes Strømmen, Rælingen og Lillestrøm er trivelig. Lillestrøm er dog det eneste med litt byfølelse og ekspresstog til Oslo. Anonymkode: 54308...95e Men hvordan er det å reise med kollektivt? Skjønner at det er annerledes enn i Oslo, men kan man klare seg greit uten bil mange dager? Anonymkode: febd0...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #33 Del Skrevet 21. juli 2022 I google maps og Vy-appen kan man sjekke kollektiv-reisetiden mellom to adresser. Jeg gjorde det da jeg var på boligjakt. Usikkerheten er at bussruter kan endres, men det er sjelden de legges ned. Romerike er stort! Det er veldig forskjell mellom byområder som Lillestrøm, Jessheim, Strømmen nær togstasjoner/bussknutepunkter og langt ute i skogen ved svenskegrensen i Aurskog-Høland. Anonymkode: b0510...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #34 Del Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 18.31): I mitt hode finnes det bare Frogner og Skillebekk og det ligger på Oslo vest. Hadde følt meg lurt om jeg traff en mann som sa han bodde på Skillebekk eller Frogner så finner jeg ut at det er uti huttiheita Anonymkode: f587c...1c3 Lol, huttiheita. Utrolig hvordan Oslo folk lever i sin egen boble 😅 Anonymkode: 093fe...992 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #35 Del Skrevet 21. juli 2022 Fra Sagdalen/Strømmen går det fint å sykle til Lillestrøm stasjon og ta direkte-tog til Oslo. Toget bruker bare 10-12 minutter. Ellers er det enkelt å ta lokaltoget eller buss. Anonymkode: 66b79...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #36 Del Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 14.05): Noen som har god kjennskap til Romeriket og kollektivtransport? Hvordan er det på Rælingen f eks? Eller Strømmen? Anonymkode: febd0...302 Du er på villspor Anonymkode: 3cd69...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #37 Del Skrevet 21. juli 2022 Lillestrøm har blitt veldig dyrt, eneboliger og rekkehus går ofte høyt. Men koselig by med gode restauranter og ofte tog inn til Oslo. Det kommer jo litt an på hvor du skal på jobb hen. Og hva som er viktig for dere ifh til familien, flerkulturelle skoler, fritidsaktiviteter, servicetilbud etc. Vi bodde på Strømmen før, ble litt for mye kebab, storsenter og flerkulturelt for oss der, så vi flyttet lengre ut. Venner som fortsatt bor der trives godt. Vardeåsen og Brånåsen på Skedsmokorset er populært med sine nærskoler. Leirsund er «på landet», ingen butikk el servicetilbud, men god skole, 1.-10. trinn, nær marka og veldig barnevennlig. Togstasjon og tog med 5 min til Lillestrøm og 20 min til Oslo S. Nittedal strekker seg langt og avhengig hvor du bor hvor raskt du kan komme innover. Fetsund, det samme, kan bli mye kø innover i rushen. Populært med barnefamilier. Myggen bruker være nokså plagsomt men i år er det rekordlite mygg pga tørr vår. Sitter mye mer utendørs enn normalt nå i juli! 👏 Anonymkode: 5068e...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #38 Del Skrevet 21. juli 2022 On 7/8/2022 at 9:44 AM, AnonymBruker said: Har bodd på Fjerdingby i Rælingen og myggen er grusom. Aldri flytt til Lillestrøm/Fetsund/Rælingen. Anonymkode: 10406...367 Rælingen er en stor kommune og store mygg forskjeller på Fjerdingby og andre siden Blystadlia og Løvenstad Anonymkode: 87e53...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå