AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Del Skrevet 5. juli 2022 Noen som har god kjennskap til Romeriket og kollektivtransport? Hvordan er det på Rælingen f eks? Eller Strømmen? Anonymkode: febd0...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Del Skrevet 5. juli 2022 Jeg bor på Strømmen. Området her er stille og rolig (Sagdalen), men om du er mest opptatt av kollektivdekningen så går det lokaltog både til Lillestrøm og Oslo hvert 15. minutt (ca 2 min til Lillestrøm, 25 min til Oslo S), 100/110-bussen (mellom Lillestrøm og Oslo) har avganger hvert 10. minutt i begge retninger, i tillegg til en del andre bussruter som jeg ikke har utforsket så mye. Fint sted å bo Anonymkode: 7b7f9...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Del Skrevet 5. juli 2022 Romerriket? Eller Romerike? 😂 Anonymkode: cf06e...eb2 36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 5. juli 2022 #4 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Romerriket? Eller Romerike? 😂 Anonymkode: cf06e...eb2 Det tenkte jeg også. Antar tidsmaskin er det eneste aktuelle transportmiddelet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Del Skrevet 5. juli 2022 Knis. Du kan få låne tidsmaskinen min😊 Anonymkode: 0e11a...a34 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Del Skrevet 5. juli 2022 Vi flyttet til Romerike uten særlig kjennskap til det, og det er overraskende bra kollektiv her, men man bør absolutt sjekke ut hvor kollektiven går til fra de ulike plassene. Vi bor i Nittedal, hvor en jobber på Kjeller i Lillestrøm, mens den andre jobber i Lørenskog/studerer i Oslo, og kan klare oss på bare kollektiv, men det hadde vært lettere om den enes jobb ikke flyttet til "feil" område i Lørenskog. Vi har hyppige busser til Lørenskog, men korrespondansen ut til de andre stedene kan være litt dårlige, dvs det tar litt over dobbelt så lang tid med kollektiv sammenlignet med bil. Til Kjeller bruker man bare litt lenger tid, og bussene går stort sett hvert 10.-20. minutt. En del plasser i Nittedal er helt klart billigere enn Lillestrøm, men Nittedal er ganske dyr helt på grensa til Oslo (Skillebekk), og på Rotnes hvor man har kort vei til togstasjon, og hvor det også er bygd veldig mye nytt. Åneby har vel også togstasjon, og det er lett å komme seg til Oslo i alle fall. Lenger opp i Hakadal her synes jeg blir litt vel usentralt til å komme seg rundt med bare kollektiv. Før vi flyttet hit, så så vi egentlig mest på Lillestrøm, Lørenskog og Rælingen, men om vi skulle få det vi ønsket med de pengene vi hadde, så måtte vi ut i Fetsund, Sørumsand, Gan, Lørenfallet osv, og en del sør i Rælingen. Lørenskog hadde veldig lite i vår prisklasse, så der må prisene ha steget mye! Vi er nå ganske fornøyde med å ha havnet i Nittedal, og føler vi bor veldig rolig til, men også veldig sentralt. Ang Strømmen, så tror jeg det er et veldig bra sted med tanke på kollektiv, da det både er togstasjon, og mange bussruter som går i området. Anonymkode: c0469...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Del Skrevet 5. juli 2022 Først og fremst må du lære deg språket. Loquerisne latine? Anonymkode: 88c16...a95 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Del Skrevet 5. juli 2022 Vi bor i Åneby det skulle egentlig være midlertidig, men vi trives så godt her at vi blir i mange år til. Toget til Nydalen hvor jeg jobber tar 20 min, så jeg føler at dette er en bortgjemt liten perle. Det er jo ikke mye her, men nok, jeg har tre min til legen, Meny og apotek. Pluss pizzasjapper, hehe! Tar sju min med buss til Nittedal senter der jeg trener og der det er mange flere ting. Men siden jeg jobber i Oslo, så føler jeg at jeg har alt. Vi liker å bruke marka og har sesongkort i Varingskollen som er fem min unna med bil eller tog. Det er ETT minus, og det er at toget går litt sjeldent, men det skal gå oftere fra nyttår heldigvis. Det er uansett en ok pris å betale for å ha råd til et rekkehus som vi måtte betalt dobbelt så mye for i Oslo. Anonymkode: a3064...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi flyttet til Romerike uten særlig kjennskap til det, og det er overraskende bra kollektiv her, men man bør absolutt sjekke ut hvor kollektiven går til fra de ulike plassene. Vi bor i Nittedal, hvor en jobber på Kjeller i Lillestrøm, mens den andre jobber i Lørenskog/studerer i Oslo, og kan klare oss på bare kollektiv, men det hadde vært lettere om den enes jobb ikke flyttet til "feil" område i Lørenskog. Vi har hyppige busser til Lørenskog, men korrespondansen ut til de andre stedene kan være litt dårlige, dvs det tar litt over dobbelt så lang tid med kollektiv sammenlignet med bil. Til Kjeller bruker man bare litt lenger tid, og bussene går stort sett hvert 10.-20. minutt. En del plasser i Nittedal er helt klart billigere enn Lillestrøm, men Nittedal er ganske dyr helt på grensa til Oslo (Skillebekk), og på Rotnes hvor man har kort vei til togstasjon, og hvor det også er bygd veldig mye nytt. Åneby har vel også togstasjon, og det er lett å komme seg til Oslo i alle fall. Lenger opp i Hakadal her synes jeg blir litt vel usentralt til å komme seg rundt med bare kollektiv. Før vi flyttet hit, så så vi egentlig mest på Lillestrøm, Lørenskog og Rælingen, men om vi skulle få det vi ønsket med de pengene vi hadde, så måtte vi ut i Fetsund, Sørumsand, Gan, Lørenfallet osv, og en del sør i Rælingen. Lørenskog hadde veldig lite i vår prisklasse, så der må prisene ha steget mye! Vi er nå ganske fornøyde med å ha havnet i Nittedal, og føler vi bor veldig rolig til, men også veldig sentralt. Ang Strømmen, så tror jeg det er et veldig bra sted med tanke på kollektiv, da det både er togstasjon, og mange bussruter som går i området. Anonymkode: c0469...ab1 Nittedal grenser da for pokker ikke til Skillebekk? Skillebekk er på Frogner og i en helt annen liga enn Nittedal Anonymkode: f587c...1c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nittedal grenser da for pokker ikke til Skillebekk? Skillebekk er på Frogner og i en helt annen liga enn Nittedal Anonymkode: f587c...1c3 Det finnes flere Skillebekk, ikke vær så bastant😘 Anonymkode: a3064...957 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nittedal grenser da for pokker ikke til Skillebekk? Skillebekk er på Frogner og i en helt annen liga enn Nittedal Anonymkode: f587c...1c3 Skillebekk ligger akkurat på Oslogrensa, i Nittedal. Akkurat som om Frogner også ikke bare ligger i Oslo.... Tro det eller ei, flere steder heter det samme. Anonymkode: c388f...459 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skillebekk ligger akkurat på Oslogrensa, i Nittedal. Akkurat som om Frogner også ikke bare ligger i Oslo.... Tro det eller ei, flere steder heter det samme. Anonymkode: c388f...459 I mitt hode finnes det bare Frogner og Skillebekk og det ligger på Oslo vest. Hadde følt meg lurt om jeg traff en mann som sa han bodde på Skillebekk eller Frogner så finner jeg ut at det er uti huttiheita Anonymkode: f587c...1c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Del Skrevet 5. juli 2022 Vi bor på Eidsvoll Verk. 5 min og gå til toget, og 30 min til Oslo S (5 min til Gardermoen). Toget går to ganger i timen. I forhold til Oslo S er det jo like "enkelt" som å bo på T-baneytterpunktene. Anonymkode: dd302...9dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Del Skrevet 5. juli 2022 Strømmen er drømmen 😂 Hilsen, En ekte kugutt i fra Strømmen Anonymkode: b737c...791 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #15 Del Skrevet 5. juli 2022 Mener du kollektivdekning til Oslo? Det er jo også jobber utenfor, i Lillestrømområdet i seg selv. Da kan man bo lenger ute, og ha veiene så og si for seg selv til jobb. Landlig og fint, med råd til drømmehuset. Mange som undervurderer Romerike veldig. Det er mer bygd, men folk kjenner hverandre og er mer på hils enn i Osloområdet. Sjekk ut Nes, Sørum, Jessheim/Ullensaker, Eidsvoll…og det går både tog og buss. Anonymkode: 183d3...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #16 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I mitt hode finnes det bare Frogner og Skillebekk og det ligger på Oslo vest. Hadde følt meg lurt om jeg traff en mann som sa han bodde på Skillebekk eller Frogner så finner jeg ut at det er uti huttiheita Anonymkode: f587c...1c3 Her er det jo slått fast helt fra starten av at vi ikke snakker om Oslo men om Romerike, så får hva som finnes i ditt hode være ditt eget problem og ikke noe andre kan lastes for. Anonymkode: b691c...187 13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #17 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I mitt hode finnes det bare Frogner og Skillebekk og det ligger på Oslo vest. Hadde følt meg lurt om jeg traff en mann som sa han bodde på Skillebekk eller Frogner så finner jeg ut at det er uti huttiheita Anonymkode: f587c...1c3 Noen gang befunnet deg utenfor Oslo i ditt liv eller? Frogner, Berger, Tangen osv. er stedsnavn som brukes veldig mange plasser, og Skillebekk brukes sikkert flere plasser enn i Nittedal og Oslo. Nå snakket vi også om Romerike. Anonymkode: c0469...ab1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #18 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Romerriket? Eller Romerike? 😂 Anonymkode: cf06e...eb2 Eller er det kanskje Raumariket? Anonymkode: 4398a...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #19 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): I mitt hode finnes det bare Frogner og Skillebekk og det ligger på Oslo vest. Hadde følt meg lurt om jeg traff en mann som sa han bodde på Skillebekk eller Frogner så finner jeg ut at det er uti huttiheita Anonymkode: f587c...1c3 Jeg visste bare om Skillebekk i Nittedal, så jeg hadde ikke koblet det med Frogner😄 Anonymkode: f7faa...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #20 Del Skrevet 6. juli 2022 Vi bor ved Skedsmokorset og stortrives her. Buss til Oslo går hvert 10. min og tar en halvtime. Anonymkode: f7faa...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå