Tessiekd Skrevet 5. juli 2022 #21 Del Skrevet 5. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Etter uttak ringer de dagen etter å forteller hvor mange egg som har blitt befruktet, og så får man beskjed om hvilken dag som blir insett-dag. Det syns jeg har fungert fint egentlig. Sykepleierne som jobber der har alltid vært ekstremt koselige og behjelpelige med beskjeder o.l. mellom meg og samboer når han ikke fikk være med inn. Ivf og denne behandlingen er veldig sårbar og det er vanskelig å kun ha gode opplevelser når det både er fysisk og psykisk vondt. leit å høre om deres dårlige erfaring. Anonymkode: 3db50...912 Ja, de ringte dagen etter og fortalte at det ene var blitt befruktet og at vi skulle ha evt innsett 5 dager senere. Jeg spurte om de kunne ringe hvis det falt fra da vi har lang reisevei som må planlegges. Men det kunne ho ikke, ho ringte før kl 9 på innsett dagen hvis det ikke ble noe, mer informasjon fikk vi ikke. Ja, for oss ble dette en vond opplevelse dessverre. Folk er jo forskjellige og noen bryr seg ikke om samboer er med på innsett eller uttak. Men så har man noen igjen som virkelig trenger det. Så syns de skulle hørt litt mer på hver og enkelt sine ønsker i starten, hva man forventer og hvilken ønsker man har. Men men. Er godt å høre andre har hatt en bedre opplevelse ❤️ Endret 5. juli 2022 av Tessiekd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #22 Del Skrevet 5. juli 2022 Da vi gikk privat i Oslo første halvdel av 2021 når det fortsatt var strengt med covid, så fikk ikke partner være med inn på uttak og innsett. Jeg har vært på Riksen nå på ultralyd etter endelig å ha blitt gravid i 2022, og nå er det i allefall ikke noen restriksjoner mtp å ha med partner på slike kontroller der. Jeg har hatt uttak både med og uten partner, og for min del så har det ikke vårt så viktig at han var der. Men helt utrolig viktig at han fikk være med på ultralydene når vi endelig ble gravide, det hadde vært en ordentlig belastning for meg å måttet gå dit aleine når de så etter feil på TUL for eksempel. Men her er jo folk ulike. Anonymkode: ea0e8...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. juli 2022 #23 Del Skrevet 6. juli 2022 Elise93 skrev (10 timer siden): Kan si at i Oslo (privat, ikke riksen) så fikk samboer være med på mitt uttak og kunne også være med på innsett om han ville. Dette var i Mai. Så tviler på at der er covid-regler på dette enda 😬 Både han og jeg syntes det var veldig godt for psyken og med at han følte seg mere inkludert og fikk en større forståelse for hva som skjer i kroppen osv når han fikk se at de tok ut egg. Men vet ikke hvordan det er på riksen da 😊 men synes det er en stor fordel hvis de får være med. Ja, jeg trodde også anbefalingene var sluppet opp. Jeg var på Riksen i vår for noe helt annet, og det var det ingen tiltak bortsett fra valgfritt munnbind. Jeg hadde med følge i alle rom, og samme med andre. Her må det jo være Porsgrunn som henger etter 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. juli 2022 #24 Del Skrevet 6. juli 2022 (endret) Tessiekd skrev (10 timer siden): Ja, de ringte dagen etter og fortalte at det ene var blitt befruktet og at vi skulle ha evt innsett 5 dager senere. Jeg spurte om de kunne ringe hvis det falt fra da vi har lang reisevei som må planlegges. Men det kunne ho ikke, ho ringte før kl 9 på innsett dagen hvis det ikke ble noe, mer informasjon fikk vi ikke. Ja, for oss ble dette en vond opplevelse dessverre. Folk er jo forskjellige og noen bryr seg ikke om samboer er med på innsett eller uttak. Men så har man noen igjen som virkelig trenger det. Så syns de skulle hørt litt mer på hver og enkelt sine ønsker i starten, hva man forventer og hvilken ønsker man har. Men men. Er godt å høre andre har hatt en bedre opplevelse ❤️ Høres litt unødig ut at man ikke kan ha en daglig ringerunde for de som har frafalte egg 🤷♀️ Vi hadde egg som falt fra en gang (eneste som kunne befruktes), og da ringte de når det hadde skjedd - var vel et par dager før innsett. Enig med deg at de høres litt vanskelige ut der 🧐 TUL hadde jeg ikke funnet meg i å dukke opp alene på nå. Vi opplevde MA underveis, og hele verden falt i tusen knas der og da. Jeg var ikke i stand til å være alene - så da må man eventuelt heller betale privat UL om noen skulle nekte. Endret 6. juli 2022 av DundreMilfin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 11. juli 2022 Forfatter #25 Del Skrevet 11. juli 2022 Tusen takk for de som har delt erfaringene sine hittil. Settes stor pris på i denne tøffe tida vi har❤️ Vi skal til gyn på torsdag for å sende søknad til IVF. kjenner jeg gruer meg veldig, er så nervøs. Hadde aldri trodd at nr. 2 skulle bli så vanskelig å unnfange, at ivf måtte til. Men som prøver i over 2.5 år, kjenner jeg at jeg bare vil at det skal klaffe, uansett metode.. Noen flere med erfaringer som vi dele? Vi er fortsatt veldig usikre på om vi skal velge Porsgrunn eller Rikshospitalet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #26 Del Skrevet 21. juli 2022 Jeg synes å ha lest positive opplevelser om både Porsgrunn og Riksen her inne. Selv skal vi få icsi på Riksen. Har så langt fått et veldig godt inntrykk, men har ikke vært inne til uttak enda, starter på nesespray i morgen. Sykepleierene man snakker med på tlf er i hvert fall kjempehyggelige! Men ja, det er lang ventetid. Vi fikk vite at de fortsatt hadde litt etterslep etter korona… Ble henvist i januar, og fikk egentlig forsamtale først i midten av juni…! Men de anbefalte meg å ringe innimellom og høre om det var blitt noe ledig. Jeg planla å ringe én gang i uka, men første gang jeg ringte, i mars, fikk vi en ledig time i starten av mars😃 Vet ikke om vi hadde fått starte så tidlig nå hvis vi hadde ventet til juni med forsamtale. Og så fikk vi egentlig oppstart i september, og ble satt på venteliste for august, og i går ringte en koselig sykepleier og sa vi fikk august😁 Så selv om det er lang ventetid, så virker de fleksible om det dukker opp noe ledig! Anonymkode: 0f168...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #27 Del Skrevet 21. juli 2022 Nå kom vi ikke så langt som til IVF på OuS/Oslo, men jeg følte meg veldig godt ivaretatt på oppstartssamtale på Ullevål (resten av prosessen skulle være på Riksen). Jeg opplevde at de lyttet til meg og tok hensyn til mine ønsker. Grunnet endometriose ville jeg til OuS, da jeg vet at de er kompetente på det der, og kan ta hensyn til dette underveis. Lykke til med prosessen ❤️ Anonymkode: cd3d6...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #28 Del Skrevet 22. juli 2022 Tessiekd skrev (På 5.7.2022 den 22.43): Ja, de ringte dagen etter og fortalte at det ene var blitt befruktet og at vi skulle ha evt innsett 5 dager senere. Jeg spurte om de kunne ringe hvis det falt fra da vi har lang reisevei som må planlegges. Men det kunne ho ikke, ho ringte før kl 9 på innsett dagen hvis det ikke ble noe, mer informasjon fikk vi ikke. Ja, for oss ble dette en vond opplevelse dessverre. Folk er jo forskjellige og noen bryr seg ikke om samboer er med på innsett eller uttak. Men så har man noen igjen som virkelig trenger det. Så syns de skulle hørt litt mer på hver og enkelt sine ønsker i starten, hva man forventer og hvilken ønsker man har. Men men. Er godt å høre andre har hatt en bedre opplevelse ❤️ DundreMilfin skrev (På 6.7.2022 den 9.18): Høres litt unødig ut at man ikke kan ha en daglig ringerunde for de som har frafalte egg 🤷♀️ Vi hadde egg som falt fra en gang (eneste som kunne befruktes), og da ringte de når det hadde skjedd - var vel et par dager før innsett. Enig med deg at de høres litt vanskelige ut der 🧐 TUL hadde jeg ikke funnet meg i å dukke opp alene på nå. Vi opplevde MA underveis, og hele verden falt i tusen knas der og da. Jeg var ikke i stand til å være alene - så da må man eventuelt heller betale privat UL om noen skulle nekte. Var det fersk forsøk? Anonymkode: 795bd...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. juli 2022 #29 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Var det fersk forsøk? Anonymkode: 795bd...c46 Fersk for meg ja :) Fikk aldri noe på frys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 22. juli 2022 #30 Del Skrevet 22. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Var det fersk forsøk? Anonymkode: 795bd...c46 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #31 Del Skrevet 27. juli 2022 Veldig fornøyd med Porsgrunn. Hyggelig og flinke leger og sykepleiere, som klarte å gjøre en vanskelig situasjon litt lettere. Har også hatt ett uttak privat og er definitvt mest fornøyd med Porsgrunn. Mener også å huske at samboer fikk være med på uttak (dette var før corona). Det er litt samlebånd i offentlig sektor, men opplevde likevel å bli godt ivaretatt og forholdsvis godt fulgt opp. Fikk også verdens fineste lille made-in-Porsgrunn barn. Anonymkode: 10077...617 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke_ Skrevet 28. juli 2022 #32 Del Skrevet 28. juli 2022 Kan ikke få fullrost Oslo nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 28. juli 2022 #33 Del Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 7.34): Har Porsgrunn barn 🥰 Anonymkode: a1c25...4b6 Der ser du! Folk i Porsgrunn er ikke bare flinke til å lage porselen, men også barn! 😆 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #34 Del Skrevet 28. juli 2022 Søsteren min fikk barn via den i Porsgrunn. Anonymkode: 1d6ea...e8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #35 Del Skrevet 17. september 2022 Elise93 skrev (På 5.7.2022 den 22.40): Kan si at i Oslo (privat, ikke riksen) så fikk samboer være med på mitt uttak og kunne også være med på innsett om han ville. Dette var i Mai. Så tviler på at der er covid-regler på dette enda 😬 Både han og jeg syntes det var veldig godt for psyken og med at han følte seg mere inkludert og fikk en større forståelse for hva som skjer i kroppen osv når han fikk se at de tok ut egg. Men vet ikke hvordan det er på riksen da 😊 men synes det er en stor fordel hvis de får være med. Hei! Kan jeg spørre hvilken klinikk i Oslo valgte dere og om det gikk bra med dere? Anonymkode: d16cc...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #36 Del Skrevet 25. september 2022 Jeg har bare erfaring med Riksen, men følte meg dessverre ikke ivaretatt og endte opp som overstimulert. Det ble veldig samlebånd og lite individuell behandling. Ser for meg at det er bedre på mindre steder! Anonymkode: c6435...0ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå