AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #21 Del Skrevet 13. juli 2022 Ms. Steele skrev (32 minutter siden): Så hvorfor ikke heller da gi 200 kr som tilskudd til reise, enn ei flaske som bare står og støver bort? Skjønner bare ikke tanken… Om den så "støver bort" smaker den som regel enda bedre etterhvert. Gir jo lagringsvin eller noe😅 Anonymkode: 41ad6...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klikker83 Skrevet 13. juli 2022 #22 Del Skrevet 13. juli 2022 Selvfølgelig er det ok å ønske seg penger. Gjorde det selv da vi giftet oss. Har aldri skjønt greia med ar det er så "kjipt' å gi penger. Hvorfor vil folk absolutt gi ting istedenfor på tross av hva brudeparet ønsker, det er utenfor min fatteevne. Og spesielt i et samfunn hvor de fleste av oss har mer enn det vi trenger. Fikk endel ting selv, på tross av det vi ønsket og kan med hånden på hjertet si at 99% av det aldri har blitt brukt siden. Men bryllupsreisen derimot, som pengene gikk til å dekke, snakker vi om fremdeles 10 år senere. 7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klikker83 Skrevet 13. juli 2022 #23 Del Skrevet 13. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg syns ikke det er ok i det hele tatt. Du hadde fått en flaske champagne eller et salatbestikk av meg. Ingen bøker, duker, sportsutstyr, hobbysaker, verktøy, planter, gavekort på konkret butikk i det minste som dere kan ønske dere, slt er bare ræl og dere vil venner og familie skal vippse dere penger? Da ønsker dere dere ingen ting, og kan skrive det: ønsker ikke gaver. Så får dere champagne og salatbestikk. Anonymkode: 5a801...34b Jeg bare skjønner ikke tankegangen. Hvorfor er det så galt å ønske seg penger til bryllupsreise? Hvilken glede får du ut av å gi gaver som brudeparet ikke ønsker seg? Endret 13. juli 2022 av Klikker83 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #24 Del Skrevet 13. juli 2022 Det synes jeg er helt innafor! Dersom ikke brudeparet har behov for ting, så er jeg gjerne med på å gi penger slik at de kan få en flott bryllupsreise. Heller det enn å kjøpe noe bare for å kjøpe noe, noe som ikke blir brukt og bare ligger og støver ned. Mye hyggeligere å gi et bidrag til et minne for livet for brudeparet! Anonymkode: bbe5a...8ab 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #25 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke meg du siterer, men jeg mener det ikke er gjestenes jobb å finansiere ferier og bryllupsreiser. Hvis det er så viktig å komme seg på tur står man fritt til å gifte seg på tinghuset, droppe festen og bruke pengene på bryllupsreise isteden. Anonymkode: c808a...5ed Men du mener det er greit å finansiere ting brudeparet ikke bruker? Som muligend støver bort og blir kastet eller solgt? Veldig egoistisk både med tanke på brudeparet og miljøet. Er det ikke gave til brudeparet? Eller driter du loddrett i hva de ønsker? Jeg blir super glad når jeg blir bedt i bryllup. Det er en ære, og kan gaven min bidra til at de får reist på tur, pusset opp eller finansiert noe av bryllupet er det bare hyggelig, da går det til noe de trenger. Mens andre skal ha så himla mye krav om hvordan de skal feire, hva de skal ønske seg, hva de skal servere osv. Grusom holdning, virkelig! Anonymkode: 19dab...01f 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #26 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg syns ikke det er ok i det hele tatt. Du hadde fått en flaske champagne eller et salatbestikk av meg. Ingen bøker, duker, sportsutstyr, hobbysaker, verktøy, planter, gavekort på konkret butikk i det minste som dere kan ønske dere, slt er bare ræl og dere vil venner og familie skal vippse dere penger? Da ønsker dere dere ingen ting, og kan skrive det: ønsker ikke gaver. Så får dere champagne og salatbestikk. Anonymkode: 5a801...34b Så du gir gaver du liker, ikke det mottakeren liker? Anonymkode: bb846...398 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #27 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du mener det er greit å finansiere ting brudeparet ikke bruker? Som muligend støver bort og blir kastet eller solgt? Veldig egoistisk både med tanke på brudeparet og miljøet. Er det ikke gave til brudeparet? Eller driter du loddrett i hva de ønsker? Jeg blir super glad når jeg blir bedt i bryllup. Det er en ære, og kan gaven min bidra til at de får reist på tur, pusset opp eller finansiert noe av bryllupet er det bare hyggelig, da går det til noe de trenger. Mens andre skal ha så himla mye krav om hvordan de skal feire, hva de skal ønske seg, hva de skal servere osv. Grusom holdning, virkelig! Anonymkode: 19dab...01f AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du mener det er greit å finansiere ting brudeparet ikke bruker? Som muligend støver bort og blir kastet eller solgt? Veldig egoistisk både med tanke på brudeparet og miljøet. Er det ikke gave til brudeparet? Eller driter du loddrett i hva de ønsker? Jeg blir super glad når jeg blir bedt i bryllup. Det er en ære, og kan gaven min bidra til at de får reist på tur, pusset opp eller finansiert noe av bryllupet er det bare hyggelig, da går det til noe de trenger. Mens andre skal ha så himla mye krav om hvordan de skal feire, hva de skal ønske seg, hva de skal servere osv. Grusom holdning, virkelig! Anonymkode: 19dab...01f Jeg har kjøpt andre ting de har ønsket seg. Anonymkode: c808a...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #28 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har kjøpt andre ting de har ønsket seg. Anonymkode: c808a...5ed AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du mener det er greit å finansiere ting brudeparet ikke bruker? Som muligend støver bort og blir kastet eller solgt? Veldig egoistisk både med tanke på brudeparet og miljøet. Er det ikke gave til brudeparet? Eller driter du loddrett i hva de ønsker? Jeg blir super glad når jeg blir bedt i bryllup. Det er en ære, og kan gaven min bidra til at de får reist på tur, pusset opp eller finansiert noe av bryllupet er det bare hyggelig, da går det til noe de trenger. Mens andre skal ha så himla mye krav om hvordan de skal feire, hva de skal ønske seg, hva de skal servere osv. Grusom holdning, virkelig! Anonymkode: 19dab...01f Jeg har ingen krav til hvordan de skal feire eller hva de skal servere. Det får de bestemme selv, og så får gjestene bestemme hva de vil gi. Jeg synes også det er en ære å bli invitert. Tråden handler jo ikke om det, sÅ du trenger ikke tillegge meg meninger eller holdninger jeg ikle har. Anonymkode: c808a...5ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #29 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men du mener det er greit å finansiere ting brudeparet ikke bruker? Som muligend støver bort og blir kastet eller solgt? Veldig egoistisk både med tanke på brudeparet og miljøet. Er det ikke gave til brudeparet? Eller driter du loddrett i hva de ønsker? Jeg blir super glad når jeg blir bedt i bryllup. Det er en ære, og kan gaven min bidra til at de får reist på tur, pusset opp eller finansiert noe av bryllupet er det bare hyggelig, da går det til noe de trenger. Mens andre skal ha så himla mye krav om hvordan de skal feire, hva de skal ønske seg, hva de skal servere osv. Grusom holdning, virkelig! Anonymkode: 19dab...01f Rapportert. Du er ufin. Anonymkode: c808a...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 13. juli 2022 #30 Del Skrevet 13. juli 2022 De fleste gir pengegave til bryllup,men det er også vanlig å gi pakker. Man gir uansett gave utifra lommeboken. vi syns det var ekstra hyggelig med pakker, det er tross alt noe man har med seg videre i livet som minner fra dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 13. juli 2022 #31 Del Skrevet 13. juli 2022 Helt greit å ønske seg penger❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 13. juli 2022 #32 Del Skrevet 13. juli 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Rapportert. Du er ufin. Anonymkode: c808a...5ed Var ikke mye du tålte fra Anon 01f.. Hun/hun hadde et godt poeng. Det er grusom holdning å finansiere ting som brudepar ikke har bruk for i det hele tatt. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #33 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rapportert. Du er ufin. Anonymkode: c808a...5ed Hva er ufint med det jeg skrev? Det å ikke akseptere at brudeparet ønsker seg penger og mene at da burde de heller gifte seg på rådhuset - det er ufint det! Kostnader ved et bryllup er en del av det. Planlegging, ordne, handle inn......ja all den tid et par bruker på å gjøre dagen så bra som mulig. Da er det fader meg rimlig ufint å kjøpe ting i protest for man ikke ønsker å bidra med finansiere f.eks bryllupsreisen. Men heller finansiere enda mer stasj som brudeparet ikke trenger. Anonymkode: 19dab...01f 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #34 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva er ufint med det jeg skrev? Det å ikke akseptere at brudeparet ønsker seg penger og mene at da burde de heller gifte seg på rådhuset - det er ufint det! Kostnader ved et bryllup er en del av det. Planlegging, ordne, handle inn......ja all den tid et par bruker på å gjøre dagen så bra som mulig. Da er det fader meg rimlig ufint å kjøpe ting i protest for man ikke ønsker å bidra med finansiere f.eks bryllupsreisen. Men heller finansiere enda mer stasj som brudeparet ikke trenger. Anonymkode: 19dab...01f Det var ikke det jeg skrev og du tillegger meg holdninger og meninger jeg ikke har. Som jeg skrev har jeg kjøpt andre ting de ønsker seg isteden for å gi penger. Andre ting som også har stått på ønskelisten. Vil vel ikke kalle det å drite loddrett i hva de ønsker seg. Anonymkode: c808a...5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #35 Del Skrevet 13. juli 2022 Jeg forstår ikke hvorfor folk er så himla i mot å gi penger.. dersom brudeparet ønsker seg opplevelser eller ting å gjøre sammen så bidrar jeg selv mer enn gjerne til det! Det er jo deres dag, hva de ønsker seg tenker jeg man ikke legger seg opp i. Handler ikke om at man skal «finansiere» noe som helst. Selv blir jeg kjempe glad når jeg blir invitert i bryllup, og ønsker gjerne gi litt ekstra bidrag til det de skulle ønske seg. På samme måte som at jeg ALLTID tar med blomster eller vin når jeg blir invitert på middag, fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg må. Om man synes det er så forferdelig å bidra økonomisk til brudeparets dag eller det de faktisk ønsker seg og du ser på det som en plikt å dra i bryllupet, så takk heller nei da vel. Da sparer de de kronene i hvert fall.. Anonymkode: aada5...06b 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #36 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det var ikke det jeg skrev og du tillegger meg holdninger og meninger jeg ikke har. Som jeg skrev har jeg kjøpt andre ting de ønsker seg isteden for å gi penger. Andre ting som også har stått på ønskelisten. Vil vel ikke kalle det å drite loddrett i hva de ønsker seg. Anonymkode: c808a...5ed Det er helt likegyldig hva du har gitt noen og hva de ønsker. Jeg kommenterte på dette: Det er ikke meg du siterer, men jeg mener det ikke er gjestenes jobb å finansiere ferier og bryllupsreiser. Hvis det er så viktig å komme seg på tur står man fritt til å gifte seg på tinghuset, droppe festen og bruke pengene på bryllupsreise isteden. Anonymkode: 19dab...01f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinsk Skrevet 14. juli 2022 #37 Del Skrevet 14. juli 2022 Greit nokk å ønske seg penger, men ikke finn på å skrive det i innbydelsen. Har selv blitt invitert i bryllup, hvor det spesifikk sto i invitasjonen at de ønsket seg penger. Måte på frekkhet. Da ville jeg heller bare sendt ut invitasjon. Dersom folk ikke vet hva dere ønsker dere, er det kanskje naturlig å gi penger. Så slipper dere å gå å be om å få det. Til nærmeste familie osv, dersom de spørr, så kan dere såklart si at dere ønsker penger, men for guds skyld ikke skriv det i invitasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #38 Del Skrevet 14. juli 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Det er helt likegyldig hva du har gitt noen og hva de ønsker. Jeg kommenterte på dette: Det er ikke meg du siterer, men jeg mener det ikke er gjestenes jobb å finansiere ferier og bryllupsreiser. Hvis det er så viktig å komme seg på tur står man fritt til å gifte seg på tinghuset, droppe festen og bruke pengene på bryllupsreise isteden. Anonymkode: 19dab...01f Tinghuset har ikke vielser lenger, de har sluttet med det. Og hvorfor man man ikke gifte seg i kirka og droppe festen? Er det dyrt å gifte seg i en kirke? Jeg trodde kirkevielse var gratis hvis man bruker den kirka man har tilknytning til. Hvis man ønsker borgerlig vielse på en lørdag koster det som regel noe. :). Anonymkode: 5ac22...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillEve Skrevet 14. juli 2022 #39 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er ikke meg du siterer, men jeg mener det ikke er gjestenes jobb å finansiere ferier og bryllupsreiser. Hvis det er så viktig å komme seg på tur står man fritt til å gifte seg på tinghuset, droppe festen og bruke pengene på bryllupsreise isteden. Anonymkode: c808a...5ed Hvorfor er det verre å finansiere bryllupsreise enn innhold i kjøkkenskuffen, egentlig? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #40 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg har sagt hva jeg mener, dere må gjerne være uenig, men jeg gidder ikke diskutere mer med folk som bare er ute etter å sable ned andres meninger. God sommer, jeg logger av. Anonymkode: c808a...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå