AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Del Skrevet 4. juli 2022 Hvor mange av de ti bud kan man bryte før man havner i helvete? Anonymkode: f072e...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Del Skrevet 4. juli 2022 Kommer vel an på hva du tror på? I prinsippet alle , om du ber Jesus om tilgivelse/ betaler nok og sier noen ave Maria / ikke tror det finnes noe helvete osv. Anonymkode: b15da...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Del Skrevet 4. juli 2022 Bryt alle sammen, ingenting skjer. Bortsett fra budet om at du skal ikke slå ihjel folk da. Da blir du puttet i fengsel i de fleste land her på jorda. Har enda ikke skjedd at noen har havnet i "helvete" når de dør. De aller fleste havner i jorden her på jordkloden og råtner opp der, eller de blir til aske i noens urne eller strødd på havet og sånne naturskjønne steder. Anonymkode: 0cde3...09b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 4. juli 2022 #4 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) Ja, det hender at jeg lyver. En hvit løgn som regel. Ellers tror jeg faktisk ikke at jeg bryter dem. Mulig jeg misbruker Guds navn til tider også?. Har gjerne begjært noen, men det må være lenge siden. Det er vel stort sett mannen min. Så ja, har nok forbrutt meg tidvis. Ingen som tror på Jesus kommer til helvete sier han vel. Ikke noe menneske er uten synd. Jesus døde på korset for dine synder. Hvis du da tror på Jesus, og hvis du ikke tror...så tror du vel ikke på et helvete heller. Endret 4. juli 2022 av Mooza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Del Skrevet 4. juli 2022 Prøver å holde de 10 bud da jeg er frelst, men ikke lett alltid. Anonymkode: 4c204...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 5. juli 2022 #6 Del Skrevet 5. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 16.25): Hvor mange av de ti bud kan man bryte før man havner i helvete? Anonymkode: e Endret 6. juli 2022 av Sommer2464 S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 7. juli 2022 #7 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) All pris til Gud, den Største Tilgiveren, den Høyest Gode; fugler priser han fra morgen til kveld, ingenting beveger på seg uten at Gud vet om det, ingenting er det som ikke kommer fra Gud, alt kommer fra den Allmektige og alt skal tilbake til Han. Må jeg tilgi meg selv! Jeg fucka med noe verre en de 10 bud... Når jeg hørte på hviskeren som hvisket i mitt øre og jeg brukte min fri vilje til å servere ondskap. Og da den mørkeste og mest ondskapfulle kraften kom til meg fra innvendig og ville utslette hele min eksistens og bevissthet. Sjelen min fikk utkjempet det, akuratt som med første møte med ondskapen. Og etter det, den dro meg til et hjørne og spørste Gud om tilvigivelse. Og Gud tilga meg! Han til og med viste meg kjærlighet... Når jeg ikke var verdt et menneskes kjærlighet en gang... Endret 7. juli 2022 av Conal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Del Skrevet 8. juli 2022 Det finnes ikke noe helvete. Ordet helvete i Bibelen stammer fra en dal. Visstnok var det noe som brant der ,men helveteslæren kommer den katolske kirken. I Bibelen står det at det skal skapes en ny himmel og en ny jord . De som har Guds kjærlighet i hjertet skal få evig liv og stå opp fra de døde eller rykkes opp når Jesus kommer tilbake. Døden omtales som en søvn. Men uten bevissthet. Satan , de falne engler og mennesker som ikke ønsker å være rene av hjertet vil ikke brenne i noe helvete til evig tid. Men tilintetgjøres med ild. En kjærlig Gud har ingen plan om å plage menneskene som ikke vil ta imot kjærligheten og det evige liv. Han elsker også de like høyt. Det var for alle ,også dem at hans enbårne sønn måtte gi sitt liv. Det er det som er nøkkelordet i frelsen..Den gis til alle ,men pga Syndefallet og kunnskapens tre, så fikk mennesket FRI VILJE. Frelsen kan kun velges gjennom den frie vilje. Men den gis til mange andre i tillegg. De fattige av ånden, ...etc..flere kategorier er nevnt i Bibelen. Det er milloner av mennesker som ikke engang har hørt om en Gud eller Kristus,,eller frelse. Men alle mennesker har Guds Lov ,skrevet i hjertet. Som hans skapninger. Samvittigheten vår ! Og kjærligheten vår. Utifra den velger vi vår vei. Alt står beskrevet i Johannes Åpenbaring om endetiden og etterlivet. Anonymkode: 5eaaa...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 9. juli 2022 #9 Del Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 16.30): Bryt alle sammen, ingenting skjer. Bortsett fra budet om at du skal ikke slå ihjel folk da. Da blir du puttet i fengsel i de fleste land her på jorda. Har enda ikke skjedd at noen har havnet i "helvete" når de dør. De aller fleste havner i jorden her på jordkloden og råtner opp der, eller de blir til aske i noens urne eller strødd på havet og sånne naturskjønne steder. Anonymkode: 0cde3...09b Så du har glemt at man kommer i fengsel bår man stjeler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 9. juli 2022 #10 Del Skrevet 9. juli 2022 (endret) Mooza skrev (På 4.7.2022 den 16.34): Ja, det hender at jeg lyver. En hvit løgn som regel. Ellers tror jeg faktisk ikke at jeg bryter dem. Mulig jeg misbruker Guds navn til tider også?. Har gjerne begjært noen, men det må være lenge siden. Det er vel stort sett mannen min. Så ja, har nok forbrutt meg tidvis. Ingen som tror på Jesus kommer til helvete sier han vel. Ikke noe menneske er uten synd. Jesus døde på korset for dine synder. Hvis du da tror på Jesus, og hvis du ikke tror...så tror du vel ikke på et helvete heller. Jesus sa som er viktigst. Endret 11. juli 2022 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå