Gjest Spacegirl Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 Hvordan arter egentlig middallergi seg? Leste gjennom tråden om hvor ofte man skifter på senga på hus og hjem-forumet, og der nevnte noen dette. Jeg blir utrolig tett i løpet av natta, og har blitt det i lang tid. Kjenner at jeg begynner å snørre etter å ligget en stund i senga, og på morgenen er jeg helt potte tett. Jeg er lite flink til å skifte på senga, blir kanskje skiftet hver 3.uke til en gang i måneden. Har aldri falt meg inn at det kunne være en sammenheng her. Jeg blir bedre/mindre tett i perioder, kan godt være at de gode periodene faller sammen med når sengetøyet er rent. Men det er ikke noe jeg har tenkt over før, så jeg vet ikke. Kan dette være middallergi?
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 En ting er sikkert, det nytter ikke å skifte sengetøy for å unngå midd. De lever i madrassen og i puta.. Middallergener er midd-ekskremter, ikke selve midden. Hvis det er middallergi, så burde du kjøpe spesiell madrass og pute som er såkalt midd-avstøtende. I tillegg finnes det spesielle dynetrekk. Informativ side om middallergi-testing.
lillesky Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 Sjekk hos legen! De finner raskt ut om du er allergisk mot noe. Da tar de mot midd og dyr og hele pakka på en gang. Ikke vondt! Bare kjedelig å vente... Jeg reagerte ikke på noe, men er likevel snørrete og tett om en annen, eller begge deler samtidig. Jeg er så "heldig" at jeg har helårsallergi, og reagerer på alt mulig, som: vær, vind, stekeos, parfyme etc. Jeg er som regel mest tett på kvelden eller morran.
Gjest Spacegirl Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 (endret) Takk for svar. Og for linken . Tror jeg får spørre legen om det neste gang jeg er der, så kan han evnt teste om det er det jeg har. Endret 16. november 2005 av Fairy
lillesky Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 Ang. det andre spørsmålet ditt som du spurte om (men har fjernet), så tror jeg nei. For jeg er i samme situasjon som deg med tanke på det du skrev om, og jeg reagerte ikke på midd og slikt.
Gjest Spacegirl Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 Ang. det andre spørsmålet ditt som du spurte om (men har fjernet), så tror jeg nei. For jeg er i samme situasjon som deg med tanke på det du skrev om, og jeg reagerte ikke på midd og slikt. ← Takk for svar . Ble litt nervøs for om sånt kunne være helseskadelig, men var ikke helt komfortabel med å ha den informasjonen liggende ute på nettet
lillesky Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 Skjønte det. Derfor svarte jeg litt nøytralt også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå