AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Mer tid til ferie? Mer folk rundt seg? mer støtte fra staten? mer kjærlighet? Anonymkode: 3e754...ef6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Hvordan får du det til å bli mer? 1/2 + 1/2 = 1 Anonymkode: a8f5e...9f9 2
Ananas. Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 (endret) Hehe. Å havne i skvis eller å måtte velge mellom foreldrene sine i alle uenigheter, ved alle begivenheter og i alle store opplevelser i livet. Noen slipper heldigvis unna det meste fordi foreldrene er godt koordinerte, men man kommer for eksempel ikke bort fra at man bare får vært ett sted på en gang i påsken, julen osv. I tillegg til at begge familiene relativt sett får dårlig økonomi og det kommer ny partnere med en familie man ikke har bedt om inn i bildet. Joda, helt strålende. Endret 4. juli 2022 av Ananas. 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Det er ingenting positiv med skilte foreldre. Annet enn at man slipper bo sammen med dem mens de har ekteskapsproblemer. Er barnet uheldig byttes det inn mot samarbeidsproblemer. Anonymkode: 3016e...071 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 Alle barn ønsker at mamma og pappa bor sammen. Anonymkode: 9eb73...9df 2
MapleSirup Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Skilsmissebarn kan få noen nyttige erfaringer som selvstendighet, endringsdyktighet,flere opplevelse e.l. Men de har det ikke bedre av den grunn, bare anderledes. 1 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle barn ønsker at mamma og pappa bor sammen. Anonymkode: 9eb73...9df Ikke alle, jeg ønsket alltid at de skulle skille seg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 1 hour ago, Ananas. said: Hehe. Å havne i skvis eller å måtte velge mellom foreldrene sine i alle uenigheter, ved alle begivenheter og i alle store opplevelser i livet. Noen slipper heldigvis unna det meste fordi foreldrene er godt koordinerte, men man kommer for eksempel ikke bort fra at man bare får vært ett sted på en gang i påsken, julen osv. I tillegg til at begge familiene relativt sett får dårlig økonomi og det kommer ny partnere med en familie man ikke har bedt om inn i bildet. Joda, helt strålende. Den skvisen mellom foreldre og ta side i konflikt finnes i aller høyeste grad om foreldre bor sammen også. Jeg synes ofte skilsmissebarn har "alt", fordi foreldre kappes om å gi dem mest. Du fremstiller ny partner som om det altid er et vonde. De fleste steforeldre er hyggelige folk. Anonymkode: b6342...274 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 Jeg tror de fleste barn ønsker at mor og far bor sammen. Jeg er selv skilt og jeg vet jo det er den første store sorgen Jeg har påført mitt barn. Det har vært vondt. Heldigvis har vi hatt et veldig godt samarbeid og opptrådt som familie på viktige dager for barnet. Bursdag, jul, 17.mai, avslutninger osv. Nå er barnet voksent og alt har gått fint, og som voksne har vi jo snakket om dette. Ikke årsak til brudd, men hvordan det har vært. Både jeg og far har bestått når det ble som det ble. Anonymkode: cb50b...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Alle barn ønsker at mamma og pappa bor sammen. Anonymkode: 9eb73...9df Altså, min stesønn ELSKER å ha to hjem😅 Det er ikke noe han bare sier heller, han virkelig elsker å ha to forskjellige hjem. Han er nå snart 19 og bor fremdeles 50% hos begge foreldre😂 Anonymkode: efebd...2d5 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 Hvordan får barn med skilte foreldre mer støtte fra staten? Anonymkode: 900fc...d26 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den skvisen mellom foreldre og ta side i konflikt finnes i aller høyeste grad om foreldre bor sammen også. Jeg synes ofte skilsmissebarn har "alt", fordi foreldre kappes om å gi dem mest. Du fremstiller ny partner som om det altid er et vonde. De fleste steforeldre er hyggelige folk. Anonymkode: b6342...274 Har "alt" som i hva da? Opplevelser og ting? Hva med trygghet, måtte flytte hele tiden mellom 2 hjem, aldri føle seg helt hjemme, se på yngre søsken som slipper dette livet, føle seg som 5. hjul på vognen i familien, fordi du er der bare litt. Får bare feire jul med yngre søsken og mor/far annenhvert år, føle på savn og sorg, går glipp av masse med mor og hennes nye kjernefamilie, mens du er hos far og hans nye kjernefamilie. Endelig feire jul med far, så er stemor der og hele hennes familie - så bortkastet for et barn som ønsker å være med SIN familie.... Nei, vettu hva! Handler ikke om snille foreldre eller steforeldre. Handler om følelsene til skilsmissebarna. Anonymkode: b27be...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Har "alt" som i hva da? Opplevelser og ting? Hva med trygghet, måtte flytte hele tiden mellom 2 hjem, aldri føle seg helt hjemme, se på yngre søsken som slipper dette livet, føle seg som 5. hjul på vognen i familien, fordi du er der bare litt. Får bare feire jul med yngre søsken og mor/far annenhvert år, føle på savn og sorg, går glipp av masse med mor og hennes nye kjernefamilie, mens du er hos far og hans nye kjernefamilie. Endelig feire jul med far, så er stemor der og hele hennes familie - så bortkastet for et barn som ønsker å være med SIN familie.... Nei, vettu hva! Handler ikke om snille foreldre eller steforeldre. Handler om følelsene til skilsmissebarna. Anonymkode: b27be...7e5 Her legger du til grunn at alle skilsmissebarn er sjalu på yngre søsken og føler seg utenfor. Man skal selvsagt anerkjenne disse følelsene der de finnes. Men å opplese og vedta dem som noe alle skilsmissebarn skal føle, tror jeg er dumt. Det er også helt ok å ikke føle på dette! Du legger også til grunn at barnet påtvinges steforeldres familie. Ikke alle skilsmissebarn får steforeldre. Ikke alle som får steforeldre tilbringer særlig tid med stefamilien. Ikke alle som tilbringer tid med stefamilien hater det. Barnas følelser skal anerkjennes og hensyntas. Men du kan ikke diktere at alle skal føle på disse vonde følelsene. Jeg har tilbragt mye av min barndom med steforeldres foreldre. De var de herligste besteforeldre man kan tenke seg, som jeg var heldig å få oppleve i barndommen. Ikke Søren om noen skal få bestemme at dette var noe skal føle negative følelser rundt. Anonymkode: b6342...274 1
Saftelsker Skrevet 4. juli 2022 #14 Skrevet 4. juli 2022 Foreldrene mine ble skilt da jeg var 4 mnd. Aldri hatt no problem med at de ikke bodde sammen. Syntes det var gøy å feire to bursdager, julegaver to ganger, to sydenturer om sommeren. Fikk en stebror som var med på ferie og likte han. To kjempegreie ste-pappaer. Ville mye heller hatt det sånn enn at mamma bodde sammen pappa som var homofil og ulykkelige begge to
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #15 Skrevet 4. juli 2022 Hvorfor det ? Altså enkelte har lite eller ingen kontakt med far, og null overnatting selvfølgelig.Så null avlastning og 100 % ansvar 24/7 hver dag hele året i alle år. Anonymkode: 7f324...4e1
Hulderen Skrevet 4. juli 2022 #16 Skrevet 4. juli 2022 Saftelsker skrev (1 time siden): Foreldrene mine ble skilt da jeg var 4 mnd. Aldri hatt no problem med at de ikke bodde sammen. Syntes det var gøy å feire to bursdager, julegaver to ganger, to sydenturer om sommeren. Fikk en stebror som var med på ferie og likte han. To kjempegreie ste-pappaer. Ville mye heller hatt det sånn enn at mamma bodde sammen pappa som var homofil og ulykkelige begge to Men da har du vært veldig heldig! Jeg trodde også tidligere at skilsmissebarn fikk dobbelt opp av ferier. Helt til jeg oppdaget at mange velger å reise på ferie når barnet er hos den andre forelderen. Slik at barna i stedet får to hjemmeferier.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #17 Skrevet 4. juli 2022 Jeg syns ikke det var gøy. Da de skilte seg så hadde ikke mamma råd til leilighet med soverom, og pappa flyttet flere timer unna så jeg måtte ta tog alene annenhver uke. Følte ikke at jeg hadde et hjem, bare at jeg var på besøk hos noen hele tiden. Anonymkode: 2157c...884
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #18 Skrevet 4. juli 2022 Det kommer jo veldig an på, noen er heldige og får 2 fantastiske hjem, med foreldre og kanskje etterhvert bonusforeldre, som setter barna først. Eller sånn som mine, som ser far alt fra 2 til 10 helger i året, aldri ferier. Jeg er singel. Far har bare vært i forhold med damer, som ikke behandlet barna bra, og ønsker han skal ha minst mulig kontakt med de. Så de får bare en jul, en bursdag, en ferie. Og da ofte billigere og kortere enn andre. Anonymkode: 48cc0...ced
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #19 Skrevet 4. juli 2022 Det kommer vel helt an på. Jeg ønsket alltid at mamma skulle gå fra pappa fordi han mishandlet både henne og oss barna fysisk og psykisk. Har fått vite i ettertid at hun ikke turte fordi hun var redd for å sende oss på samvær, men han brydde seg så lite at jeg tror egentlig ikke han hadde giddet i lengden... Samtidig var jeg litt misunnelig på kusinen min som fikk dobbelt opp med gaver pga skilte foreldre, men har fått vite at stefaren hennes heller ikke var helt god, så hun hadde det nok ikke så greit hun heller. Jeg vil si at de som har gode foreldre som er i et velfungerende forhold med hverandre er de aller heldigste. På en god nr 2 kommer de som har gode foreldre som er skilt, samarbeider godt og ikke drar nye partnere i hus med mindre de er snille mot barna. De med dårlige foreldre er uheldige uansett om de er sammen eller ikke, men er den ene dårlig og de går fra hverandre, så får de hvertfall ett godt hjem. Og er begge foreldrene gode men med høyt konfliktnivå, kan man få to gode hjem i stedet for ett dårlig. Anonymkode: c8c7e...97c 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #20 Skrevet 4. juli 2022 Barn fra skilsmissehjem kommer dårligere ut i alle levekårsundersøkelser. Anonymkode: b18e2...06f 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå