Gå til innhold

Milon og Melia eller Trinus og Tyria?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man gir ikke folk slike navn i en verden som er stadig mer internasjonal. 

Mannen min har et slikt å/ø navn. Og hater det da det ikke fungerer utenfor Norge. 

Om man absolutt må holde seg til "norske" navn kan man da i det minste velge noe som også fungerer utenfor grensene. 

Anonymkode: be19b...3d7

Det er faktisk veldig viktig å ta vare på våre særnorske bokstaver. 

Sånne fjollenavn som TS skisserer plasserer en trygt i arbeiderklassen i allefall. 

Endret av Lizard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det er litt åpenbart at noen foreldre ikke tenker på barna , men seg selv når de gir dem navn. Litt sånn "se på meg, se så spesiell og sær jeg er!". Det er litt egoistisk, kanskje? Husk på at navnet skal barnet bære gjennom hele livet. Så jeg ville unngått alt som er supersært og supertrendy. Jeg hadde ei i termingruppa mi som kalte datteren sin Khaleesi (fra GoT). Det gjorde hun ikke for barnets skyld. Barnet har ingen relasjoner til TV-serien. Nei, dette var for at alle andre skulle se hvor stor GoT-fan mammaen var. Men barnet er jo sin egen person og ikke en forlengelse av foreldrene. 

Tenk på barnet når man gir navn. Dessverre er det bittelitt lavstatus med rare navn også. Hva med Ingrid, Helene, Sigrid, Anna, Maria, Harald, Olav, Aleksander? 

Disse navnene vil alltid være trygge solide navn og neppe kjipe for barna å bære. 

Anonymkode: cf8c6...54a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er fleip. Synes ikke noe særlig om slike oppkonstruerte navn.

Lurer på om foreldrene tenker at eget barn er så spesielt at det ikke kan ha et navn som er det minste vanlig, det må være helt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vet ikke kjønnet enda, men ønsker flere forslag til navn ala Milon, Trinus, Benley, Edam og Link til gutt, og ala Melia, Thyria, Estelle, Noemi og Bindro til jente.

Anonymkode: 5cae9...a93

Da er Pippilotta Viktualia Rullegardenia Krusemynte tøffere. Men jeg anbefaler i stedet å å finne et vanlig norsk navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Esthelle, Neah og Lone har dandert seg til med puter og pledd i sengen på soverommet vårt mens de ser en film. Så derfor fortet jeg meg inn her for en liten oppdatering mens jeg sitter sovevakt for Makarios og Mindel som ligger å sover og hoster.

Snart kommer ungene på vestkanten i Oslo til å hete Bjørg, Gunn, Ulf og Per.

Anonymkode: 39f84...cd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lizard skrev (49 minutter siden):

Det er faktisk veldig viktig å ta vare på våre særnorske bokstaver. 

Sånne fjollenavn som TS skisserer plasserer en trygt i arbeiderklassen i allefall. 

Jeg liker ikke de foreslåtte navnene heller. Men det er en rekke internasjonale navn som også er vanlig i norge som er å foretrekke.

Ser egentlig ikke vitsen med å ta vare på bokstaver en promilledel av verdens befolkning forstår. Eller det norske språk, i så måte. Men nå er jo nordmenn et folkeslag som tvilholder på to målformer, selv om det koster oss milliarder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 23.12):

Vet ikke kjønnet enda, men ønsker flere forslag til navn ala Milon, Trinus, Benley, Edam og Link til gutt, og ala Melia, Thyria, Estelle, Noemi og Bindro til jente.

Hva med Tyrion eller Cercei?

Anonymkode: 5dc7d...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 16.26):

Jeg liker ikke de foreslåtte navnene heller. Men det er en rekke internasjonale navn som også er vanlig i norge som er å foretrekke.

Ser egentlig ikke vitsen med å ta vare på bokstaver en promilledel av verdens befolkning forstår. Eller det norske språk, i så måte. Men nå er jo nordmenn et folkeslag som tvilholder på to målformer, selv om det koster oss milliarder. 

Ah saa du mener oe og aa er bokstaver vi boer fjerne? For aa bli internasjonale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 23.12):

Jeg stemmer for å sette opp Zelda, har du Link, må Zelda få være med også. Jeg vet ikke om Nemo er noe ala de navnene du ser etter? Vet om noen som har kalt barnet sitt for det også.. 

Navnet Bindro, hvor fant du det hen? Høres ut som bidro, og det er ikke noe jeg personlig ville valgt. Jeg likte Melia, det er fint. 

Anonymkode: 3ca98...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Likte Milion minst, det er for meg sånt sukkersøtt trendnavn. (A)Melia er ikke så ille i seg selv, men sammen med Milion blir det også vel klissete. 

Hvorfor ikke Tyra uten i-en? Det er relativt gangbart.

Bindro på jente blir alt for maskuline asssiasjoner for meg, høres som det er i samme gata som Sandro og Alejandro. Er forresten uvanlig nok på en gutt også...

Anonymkode: 49b44...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må  da være trolling? Det er vel ingen normale mennesker som kaller barna sine noe slikt? 😨

Dersom man ønsker internasjonale navn på barna, så finnes det jo drøssevis av gode, NORMALE navn uten æ ø og å man kan bruke, som fungerer i veldig mange land. 

Anonymkode: 8bff7...4a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...